صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
کد خبر: 8172
گزارشگر: 213
۶۳۱
۰
۰
۴
تاکید مقام بهداشت بر دریافت واکسن کرونای 'گروه های کودک و نوجوان

آغاز واکسیناسیون سراسری کودکان

آغاز واکسیناسیون سراسری کودکان
در حالی که مقام بهداشتی وضعیت کودکان زیر ۵ ساله را در شیوع کرونا هشدار دهنده بیان کرد، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش آسیانیوز، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند.

کدام گروه‌های سنی واکسیناسیون می شوند؟

به نقل از ایسنا، محمد هاشمی با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال سپری نشده است، گفت: این افراد هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند. بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ضمن هشدار نسبت ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون کرونا، گفت: ابتلای کودکان به اُمیکرون بسیار قابل توجه است. به طوری که حداقل ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر، از بین کودکان هستند.

---------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
---------------------------


هاشمی در عین حال هشدار داد که کودکان کمتر از پنج سال به دلیل عدم انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند.


گفتنی است؛ واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن ماه در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به صورت پلکانی سنین ۵ تا ۹ سال نیز جهت واکسیناسیون فراخوان شوند. همچنین طبق پروتکل‌ها، واکسن های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می شود.

به این ترتیب با اعلام سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین بهنام بهنوش معاون درمان بیمارستان بهارلو با اشاره به اینکه یک تا دو ماه آینده روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت، بیان کرد: هنوز به قله پیک نرسیدیم، شب عید هم در پیش است و مردم در بازارها و مراکز خرید حاضر می‌شوند، همین امر سبب گسترش شدید بیماری خواهد شد. با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش رونق برخی کسب و کارها نمی‌توان گفت قرنطینه مطلق انجام شود، اما حفظ و رعایت پروتکل‌ها مانند استفاده از دو ماسک، جلوگیری از بروز تجمعات، شست‌وشوی دست‌ها و… بسیار موثر است‌.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که چند روز گذشته رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر هشدار داد که تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.

با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان به سویه اومیکرون خبر داد.

فرهاد چوبدار با اظهار نگرانی از افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا در ایران، گفت که تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است و احتمال کمبود تخت در بیمارستان‌های کودکان وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: «برخلاف پیک‌های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند از بزرگسالان بیشتر است و ظاهرا گروه هدف اومیکرون گروه سنی زیر ۱۲ سال است؛ زیرا حتی نوزاد چند روزه‌ مبتلا به کرونای اومیکرون هم در بین بیماران‌مان بستری داریم. با این حال وضعیت عمومی کودکان نسبت به ابتلا به سویه دلتا خیلی بهتر است و نیاز به داروهای قوی مانند رمدسیویر، IVIG، کورتون و... در حد بالایی نیست.»

 -------------------

بیشتر بخوانید

نشانه های خطرناک بیماری پوستی پس از ابتلا به اومیکرون

----------------------------------------

چوبدار همچنین به فصل آلودگی هوا و شروع فصل آلرژی که ممکن است طول دوره بیماری را افزایش دهد اشاره کرد و گفت: «کودکان گاهی ۲۰ تا ۲۵ روز هم علامت‌دار هستند که حدس می‌زنیم علت این اتفاق همراه شدن ابتلا به کرونای اومیکرون با ویروس‌هایی دیگر مانند آدنوویروس‌ها، رینوویروس‌ها یا کروناهایی با سایر سویه‌ها باشد.»

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر افزود: «حدود ۶۰ درصد بیمارانی که تست PCR می‌دهند مثبت می‌شوند و اگر ۲۰ درصد هم برای منفی کاذب در نظر بگیریم در واقع حدود ۸۰ درصد مراجعین اورژانس ما اکنون مبتلا به کرونا هستند. در مواجهه با پیک پاندمی به سرعت با موضوع کمبود تخت بیمارستانی مواجه می‌شویم. با ابتلای کادر درمان، آنها نیز به سرعت از چرخه خارج می‌شوند و ممکن است دچار کمبود نیرو هم بشویم.»(ایسنا)

ایران در شاخه بالارونده موج اومیکرون قرار گرفت

 با وجود هشدارهای پیشین درباره این که سویه اومیکرون کودکان را تهدید می‌کند، این گروه سنی هنوز در ایران واکسینه نیستند. مقامات بهداشتی در ایران که واکسیناسیون بزرگسالان را هم با تاخیر و اما و اگرهای فراوان آغاز کردند، به تازگی با صدور مجوز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال موافقت کرده و واکسیناسیون این گروه سنی را در دستور کار قرار دادند.

با این حال برای خردسالان ایرانی هنوز مجوز واکسیناسیون صادر نشده است. این در حالی است که به گفته رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر «بیشتر مراجعات بیمارستانی در گروه سنی ۲ تا ۶ سال هستند و حداکثر پیک شیوع در این محدوده قرار دارد؛ ولی مراجعه کننده زیر ۲ سال یا بین ۶ تا ۱۲ سال هم وجود دارد.»/


https://www.asianews.ir/u/5eh
اخبار مرتبط
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.
مدرنا آزمایشات بالینی ساخت مراحل اولیه واکسن HIV را نیز آغاز کرده است.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
همچنانکه برخی از مردم ایران برای دریافت آسترازنکا اصرار دارند؛ گفته های ضد و نقیضی نیز مبنی بر عوارض این واکسن و خطراتی درباره آن وجود دارد که افکار عمومی را تحت الشعاع قرار داده است؛ در این باره برخی پزشکان و کارشناسان اظهار نظرهایی دارند.
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید