صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 8173
گزارشگر: 213
۵۷۳
۰
۰
۰
رشد بازار سرمایه در چند روز آینده

علت خبرهای خوب بورسی

علت خبرهای خوب بورسی
در حالی که بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید، به نظر می رسد در روزهای آینده اخباری مثبتی درباره ثبات و رشد بیشتر بازار سرمایه در راه باشد.

به گزارش آسیانیوز، بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز بیش از هزار واحد رشد داشت.

امروز شاخص کل بورس شش هزار و ۷۰۲ واحد افت داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.

به نقل از تجارت نیوز، مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: شاخص بورس و قیمت سهم‌ها در سطح ارزندگی هستند. همچنین اخبار مثبت مذاکرات تاثیر بسزایی در روند معاملات دارد.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده اخباری مثبتی از روند یا نتیجه مذاکرات منتشر شود، چرا که مذاکره کننده ارشد روسیه از مراحل پایانی مذاکرات وین خبر داده است.

بر اساس گزارش ایرنا، مذاکره کننده ارشد روسیه می‌گوید: طرف‌ها در این جلسات پیرامون مسائل مهم و با اولویت بالا که در سه حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی متمرکز بود رایزنی کردند.

میخائیل اولیانوف دیروز در توئیتی نوشت: گفتگوها به مراحل پایانی است و دست یابی به توافق نهایی، به اراده و تلاش پرانرژی همه شرکت کنندگان بستگی دارد. از آنجایی که فردا آخرین روز کاری بورس در این هفته است، احتمالا اخبار مذاکرت که در روزهای آینده منتشر می‌شود، اولین تاثیر خود را در هفته آینده بگذارد.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس
براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از هزار واحد رشد داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.


معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۷۴۱ معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای ومعادن، فارس، وبملت، خودرو، کچاد، وتجارت و وبصار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، فملی، کالا و اپال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد
در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۳۲ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۰۵ هزار و ۲۳۰ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، آریا، تجلی، سمگا، زاگرس، ارفع و اتکای بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. همچنین نمادهای دماوند، کزغال، صبا و فجهان نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، توسن، فرابورس، مدیریت، کرمان، فجهان و گدنا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید./

https://www.asianews.ir/u/5ej
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
بازار سهام امروز دومین روز هفته را با رشد آغاز کرد و شاخص کل بورس با رشد 19 هزار و 346 واحدی در سطح یک میلیون و 278 هزار واحد قرار گرفت.
جلسه امروز هیات دولت به منظور حمایت از بورس برگزار شد و گفته شده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد توضیحات و اخبار خوبی را درباره این نشست مطرح کرده است.
در حالی که هشتگ «بازی بورس با روح و روان» سهامداران به دلیل وضع بحرانی بازار بورس، در شبکه های اجتماعی داغ شده است، در ویدئوهایی که از نشست مجمع عمومی فوق‌العاده‌ بانک دی در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک در تهران منتشر شده، یکی از سهامداران با پرتاب اشیایی به سمت سخنرانان، به آنها اعتراض می‌کند.
در حالی که نبود نقدینگی سبب بهم ریختگی بازار سرمایه شده است، بازار سهام امروز در ادامه روند منفی روزهای گذشته با شدت بیشتری افت کرد.
شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 3 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 314 هزار واحد قرار گرفت؛ در حالی که شاخص کل هم وزن بورس امروز هم مثبت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید