صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
کد خبر: 8177
گزارشگر: 213
۷۶۷
۰
۰
۲
ارز مشهور از ۲۰۰ هزار دلار عبور می کند

پادشاهی «بیت کوین» در نیمه دوم ۲۰۲۲

پادشاهی «بیت کوین» در نیمه دوم ۲۰۲۲
کارشناسان گفتند بیت کوین همچنان پادشاه است و احتمالا این ارز دیجیتال می‌تواند در نیمه دوم سال به اوج خود برسد.

به گزارش آسیانیوز، بیت کوین به بالاترین حد یک ماهه و اتریوم به اوج سه هفته‌ای خود رسید؛ زیرا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان وارد کانال ۴۴ هزار دلار شد که بالاترین رقم از اواسط ژانویه است و نسبت به زمانی که در ۲۴ ژانویه به کم‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید، حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به نقل از یاهوفایننس، بیت کوین در پایان سه ماهه چهارم سال گذشته به طور فزاینده‌ای با سهام مرتبط شد و با مواجهه با چشم‌انداز انقباض بانک مرکزی سقوط کرد.

تحلیل‌گران عنوان کردند: بیت کوین همچنان پادشاه است و این ارز دیجیتال می‌تواند پس از شروع پرتلاطم سال ۲۰۲۲در نیمه دوم سال به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

ایسنا نوشت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، به اوج سه‌هفته ای ۳۱۸۰ دلار و آخرین بار با ۳.۱ درصد افزایش به ۳۱۵۳.۲۱ دلار رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۰۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۳۱ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۱۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴.۵۴ میلیارد دلار است که ۳۹.۱۴ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۱.۸۷ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۴.۱۲ میلیارد دلار است که ۷۸.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است:

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۱۲۶.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۰ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳ هزار و ۱۴۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۴۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۳۴.۶۰دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۹ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۱۷.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۲ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۰۲ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۷۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۱.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۰.۰۸ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۱.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۸۵ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۲۳ درصد افزایش

 

 به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که الکس اکسلراد، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی سوییسی اکسیمتریا (Aximetria)، درباره بازگشت بیت کوین از جمعه سیاه گفته است به احتمال زیاد این بار چنین بازگشتی، دست‌کم در کوتاه‌مدت، بعید است.

او می‌گوید: «در مقطع زمانی فعلی، ترس بر صنعت رمزارز سایه انداخته و شاید بتوان گفت سرمایه‌گذاران مشغول بیرون کشیدن سرمایه خود از دارایی‌های نامطمئنی همچون رمزارزند.»

«هم‌اکنون سرمایه‌گذاران دلشان می‌خواهد بهای بیت‌کوین تثبیت شود اما بهبود وضع بازار این رمزارز به این زودی محقق نمی‌شود.

پیش‌بینی بی‌ثباتی ارزش بیت‌کوین دشوار است و با آنکه پیرو همان روندهای اخیر بازار سنتی‌تر است، تا جایی که دیده‌ایم با وقوع هر رویدادی، کاملا از دنبال کردن چنین الگوهایی عقب‌نشینی می‌کند.

چنان‌که تاکنون دیده‌ایم، یک توییت ایلان ماسک یا بیانیه‌ای از یکی از رهبران جهان می‌تواند به افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش آن منجر شود.

دمیتری میشونین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پیمانکاری هوشمند هش‌اکس (HashEx) می‌گوید: «رمزارز قواعد خودش را دارد؛ زیرا روند رشدش به رویدادهای کلان اقتصادی محدود نمی‌شود.»

«برانگیخته شدن احساسات سرمایه‌گذاران که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، می‌تواند به افزایش دوباره ارزش آن منجر شود.»/

ایسنا،آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5el
اخبار مرتبط
افرادی که با خرید تتر سرمایه دیجیتالی به دست می آورند می توانند مستقیماً در سایت های مختلف اقدام به فروش بیت کوین و گرفتن تتر کنند.
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و افراد اسکناس ریال خود را تحویل بانک مرکزی می‌دهند و رمز ریال تحویل می‌گیرند.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
همچنانکه بیت کوین به زمستان رمزارزی در حال کوچ است، یک نشریه خارجی قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی و احتمالات مثبتی را بیان کرده است.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
در آستانه نگرانی ها از ادامه «زمستان رمزارزی»، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا غول فست‌فود جهان را برای پذیرش رمزارز تحت فشار قرار داد و اعلام کرد اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد، در تلویزیون از خوراکی‌های مک‌دونالد می‌خورد!
در حالی که ریزش قیمت رمز ارزها را می‌توان به عواملی مانند کاهش عملیات رمزارزی در قزاقستان و نگرانی از ممنوعیت کامل رمزارزها در روسیه نسبت داد، نگرانی‌ها از وقوع پدیده‌ای موسوم به «زمستان رمزارزی» دامن زده است و برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که شاید سال‌ها طول بکشد تا بیت‌کوین و سایر رمزارزها کاملا از این ورطه بیرون بیایند.
​اگرچه سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سالی بی‌سابقه بود، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ افزایش ارزش و محبوبیت رقبای آن را شاهد باشیم، با این حال فعلا رمز ارزها در سقوط ارزش با یکدیگر در رقابت هستند و معلوم نیست که بیت کوین نشان دهنده چه نوع جنونی در دنیای ارز و پول باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید