صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 8179
گزارشگر: 213
۵۷۴
۰
۰
۱
ثبت نام در طرح مسکن حمایتی ادامه دارد

جزییات «تمدید» مهلت ثبت نام مسکن دولتی

جزییات «تمدید» مهلت ثبت نام مسکن دولتی
معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام ۳۲۰ هزار مرد مجرد بالای ۲۳ سال در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: احتمال تمدید زمان ثبت نام مجردان در این طرح وجود دارد.

به نقل از وزارت راه وشهرسازی «محمود محمودزاده» جزئیاتی از روند ثبت‌نام مردان مجرد و سایر گروه‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن و همچنین پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده را ارایه کرد.

--------------

بیشتر بخوانید

فردوسی؛ سراینده نبرد نیکی با بدی و تاریخ ایران با «شهریاران قانونی»

-------------------------------------------------

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی، گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار متقاضی در سامانه ثمن برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.


وی افزود: برای بخش عمده‌ای از این تعداد یعنی بیش از ۳ میلیون نفر معادل ۹۵ درصد متقاضیان، مراحل پالایش سه شرطِ فرم ج، عدم مالکیت خصوصی و تاهل در ستاد انجام شده و لیست افراد پالایش شده به کارتابل استان‌ها برای بررسی شرط چهارم یعنی سابقه سکونت ارسال شده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: استان‌ها نیز در حال پالایش شرط چهارم یعنی سابقه سکونت حداقل ۵ سال و یا ثبت سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن هستند که نتایج بررسی را ثبت و به ستاد اعلام خواهند کرد.

محمودزاده اظهار امیدواری کرد تا این بخش از پالایش نیز در استان‌ها و شهرهای جدید انجام شود و به زودی به اتمام برسد.

وی توضیح داد: برای آن دسته‌ از متقاضیان که شرط چهارم احراز شود با پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد و افراد واجد شرایط به شکل الکترونیکی به بانک معرفی می‌شوند تا برای آنها حساب باز شود و مراحل خود را طی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعداد ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن نیز اعلام کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند. چنانچه با تقاضای قابل‌ملاحظه‌ای برای تمدید مواجه بشویم احتمال تمدید وجود دارد. در غیر این صورت سامانه ثبت‌نام ۲۰ بهمن ماه بسته خواهد شد.

محمودزاده در خصوص ثبت‌نام خودمالکان و معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تقاضای بیش از ۵۸ هزار مالک برای دریافت تسهیلات خودمالکی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5en
اخبار مرتبط
در حالی که معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای ۵۲۰ شهر در ایران خبر داد، با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.
مردان مجرد بالای ۴۵ سال و نخبگان علمی مجاز هستند در طرح جهش تولید و تامین مسکن ثبت نام کنند.
به نظر می رسد که طرح جهش تولید مسکن به ازدواج مجردها هم گره خورده است؛ تا جایی که وزیر راه و شهر سازی امروز گفت مردان مجردها برای مسکن ثبت نام کنند ولی تا زمان آماده شدن خانه باید ازدواج کرده باشند.
در حالی که عباس عبدی گفته کدام زن و مرد عاقلی حاضر است سه فرزند به دنیا بیاورد، مجلس از طرح اعطای ۲۰۰ متر زمین رایگان به خانوارها خبر داده است.
در حالی که سقف وام طرح جهش مسکن ۴۵۰ میلیون تومان و شامل شهر تهران است و در کلانشهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.
در حالی که سقف وام جهش تولید مسکن ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی گفت تسهیلات پروژه جهش تولید مسکن بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین خواهد شد.
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام گروهی از متقاضیان در سامانه ثمن ثبت‌نام خبر داد، گفته شد که طرح جهش تولید مسکن در بیش از ۹۰۰ شهر کشور اجرایی شده و خانواده‌های فاقد سرپناه از مزایای مسکن بهره‌مند می‌شوند.
نخستین اطلاعیه طرح جهش مسکن که در راستای کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن است توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید