صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۹
کد خبر: 8201
گزارشگر: 213
۴۴۷۸
۰
۰
۳
حواشی دهمین روز جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰

اکران «خائن کشی» و ماجرای کسوف تهران/حضور جنجالی مهران مدیری+عکس

اکران «خائن کشی» و ماجرای کسوف تهران/حضور جنجالی مهران مدیری+عکس
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز، مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» روز چهارشنبه در خانه جشنواره برگزار شد.

گروهی می‌خواهند در روزی که قرار است در تهران کسوف بشود از بانک ملی دزدی کنند.مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس، دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

به گزارش همشهری آنلاین، «امیرآقایی»، «پولاد کیمیایی»، «پانته آ بهرام»، «سارا بهرامی»، «اندیشه فولادوند»، «حمیدرضا آذرنگ»، «سام درخشانی»، «نرگس محمدی»، «رضا یزدانی»، «الهام حمیدی»، «نسیم ادبی»، «فریبا نادری»، «شکیب شجره»، «پردیس پورعابدینی»، «فرهاد آئیش»، «سعید پیردوست»، «امیررضا دلاوری»، «ایوب آقاخانی»، «سام نوری»، «امیرکاوه آهنین جان»، «ایلیا کیوان»، «امیرحسین نوروزبیگی»، «کیانوش گرامی» و «مهران مدیری» در این فیلم بازی کرده اند.

اکران «خائن کشی» و ماجرای کسوف تهران/حضور جنجالی مهران مدیری+عکس  asianews

عکس ها از همشهری

به نقل از همشهری آنلاین، همچنین مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «ضد» به کارگردانی «امیر عباس ربیعی» روز چهارشنبه در خانه جشنواره (سالن همایش های برج میلاد) برگزار شد. «لیلا زارع» ، «مهدی نصرتی» ، «نادر سلیمانی» ،«لیندا کیانی» ، «مهشید جوادی» در این فیلم بازی کرده اند.

جشنواره فیلم  فجر 1400 /عکس ها از همشهری

عکس از همشهری

 

سال ۵۹ رویارویی سازمان مجاهدین خلق با جمهوری اسلامی علنی میشود.سعید از نیروهای حراست حزب جمهوری، در گیر و دار این ماجراها با بیتا، دختری که دو سال پیش با او آشنا بوده مواجه می شود..

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که دو هفته گذشته با اعلام اسامی داوران جشنواره فیلم فجر، مسعود کیمیایی، فیلم‌ساز شناخته شده سینمای ایران، از حضور در این رقابت سینمایی دولتی انصراف داد.

این هنرمند اما روز جمعه ۸ بهمن با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به اصالت قضاوت‌ها در جشنواره فیلم فجر ابراز تردید کرد.

کیمیایی در این نامه نوشت: «با احترام به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم خائن‌کشی با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی به وسیله دکتر محمد مصدق در سال‌های ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتاد و یک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم.»

وی افزود: «در این سنِ بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر مصدق تردید بسیار دارم.»

کیمیایی در نهایت نامه خود را با این عبارت به پایان رساند که «عدالت همیشه نگران قضاوت است».

اعلام انصراف مسعود کیمیایی به‌فاصله یک روز پس از انتشار اسامی داوران جشنواره فیلم فجر رخ داد که در میان آنها نام شهاب حسینی، به چشم می‌خورد.

 حسینی دو سال قبل که مسعود کیمیایی در اعتراض به سرکوب اعتراضات آبان و شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی از جشنواره فیلم فجر انصراف داده بود، سخنانی را در نکوهش وی بیان کرد و از جمله گفت که «با نبودن تو چه اتفاقی می‌افتد؟»

او همچنین انصراف  کیمیایی از جشنواره آن سال را رفتاری «بنا به صلاح شخصی خود» وی دانسته و گفته بود که «از ترس برخورد تحقیرآمیز مخاطب با فیلمشان به روال ادوار گذشته، پشت سر احساسات پاک مردم قایم شده است».

این سخنان همان زمان واکنش‌های بسیاری به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و کاربران این شبکه‌ها به حسینی اعتراض کردند. از این رو نحوه قضاوت شهاب حسینی بر فیلم مسعود کیمیایی در این دوره جشنواره می‌توانست کنجکاوی‌برانگیز باشد.

آقای کیمیایی البته در نامه خود تاکید کرده که دیگر عوامل فیلم خائن‌کشی در جشنواره باقی می‌مانند. با این حال پولاد کیمیایی، فرزند او و بازیگر فیلم خائن‌کشی، نیز به دنبال پدر از حضور در این دوره جشنواره فجر انصراف داد.

پولاد کیمیایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «وقتی حقیقت آزاد نیست، آزادی حقیقت ندارد. قضاوت‌های بزرگ کار آدم‌های کوچک نیست. من پولاد کیمیایی فرزند گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی، بازیگر سینما و کارگردان با افتخار انصراف خود را از شرکت درجشنواره فجر اعلام می‌کنم.»/

آسیانیوز، همشهری
https://www.asianews.ir/u/5f9
اخبار مرتبط
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
واکنش شدید انتقادی و افشاگری سحر زکریا هنرپیشه معروف زن، نسبت به اظهار نظرهای بازیگران مهاجرت کرده مانند پرستو صالحی و موضوعاتی دیگر درباره مافیای سینما، مهران مدیری و غیره تامل برانگیز شده است و او از مقایسه فردین، بازیگر محبوب ایرانی با مهران مدیری نیز ابراز گله مندی کرده است.
سحر زکریا در یک مصاحبه جنجالی درباره مهران مدیری و محمدرضا شریفی نیا و موضوع مافیا در سینمای ایران سخنانی گفته و افشاگری هایی کرده است.
تولید و سری جدید برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری و تغییرات قابل توجه آغاز خواهد شد.
مهران مدیری ظاهرا در منزلش از یک مار بزرگ از نوع پیتون به عنوان مهمان خانگی مراقبت می کند.
مهران مدیری که چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود بهبود یافت و به تازگی عکس هایی از وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید