صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
کد خبر: 8203
گزارشگر: 213
۸۶۵
۰
۰
۳
در ادامه تنش با روسیه

جنگ در اوکراین؛ ارتش ایالات متحده وارد شرق اروپا شد

جنگ در اوکراین؛ ارتش ایالات متحده وارد شرق اروپا شد
ایالات متحده برای تقویت قوای دفاعی اروپای شرقی حدود سه هزار نیروی نظامی اضافی به کشورهای لهستان و رومانی اعزام می‌کند؛ در حالی که نیروهایی که از آلمان به رومانی اعزام می‌شوند، نیروهای یگان زرهی استریکر هستند.

به گزارش آسیانیوز، نیروهای آمریکایی که مقرر شده بود از آلمان به رومانی منتقل شوند شامگاه چهار‌شنبه ۲۰ بهمن وارد این کشور شدند تا در صورت گسترش بحران اوکراین بتوانند از جناح شرقی ناتو دفاع کنند.

ایالات متحده برای تقویت قوای دفاعی اروپای شرقی حدود سه هزار نیروی نظامی اضافی به کشورهای لهستان و رومانی اعزام می‌کند. نیروهایی که از آلمان به رومانی اعزام می‌شوند، نیروهای یگان زرهی استریکر هستند.

-----------

بیشتر بخوانید

پوتین تحریم‌ می شود
-----------------------------
وزارت دفاع رومانی اعلام کرده که بخشی از این یگان شامگاه چهارشنبه وارد رومانی شدند که به پایگاه نظامی میخائیل کوگالنیچانو در شرق این کشور منتقل خواهند شد.

رویتزر نوشت نیروهای ایالات متحده از سال ۱۹۹۹ تاکنون برای دفعات از این پایگاه که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد، استفاده کرده‌اند. رومانی که از سال ۲۰۰۴ به عضویت ناتو درآمده است، همچنین محل استقرار یک سامانه دفاع موشکی بالستیک است.

یگان استریکر که برای استقرار سریع در مکان‌های مورد نظر طراحی شده به ۹۰۰ سرباز آمریکایی می‌پیوندد که در حال حاضر در رومانی به‌سرمی‌برند. بخشی از این ۹۰۰ سرباز جزو نیروهای ناتو هستند و بخشی از آنها نیز طبق توافق دو جانبه ایالات متحده و رومانی به این کشور منتقل شده‌اند.

کشورهای غربی نگران حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند. مسکو علی‌رغم استقرار یکصد هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین، اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به این کشور را رد می‌کند.

این در حالی است که دو هفته گذشته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری که با حضور ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، برگزار شد، بر تعهد آمریکا در دفاع از اوکراین تاکید کرد و گفت آمریکا هنوز باور ندارد که پوتین تصمیم به حمله گرفته باشد ولی توانایی نظامی آن را دارد. ژنرال میلی نیز پیامدهای حمله روسیه را وحشتناک خواند.

«جان کِربی» سخنگوی پنتاگون، نیز گفته است پوتین هنوز تصمیم به حمله نگرفته است و برخی درخواست‌های او مانند عدم عضویت اوکراین در ناتو، خارج از اختیارات پوتین است.

مقام‌های روسیه در هفته‌های اخیر بارها از عدم پیوستن اوکراین به ناتو، عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه و بازگرداندن قابلیت‌ها و ساختارهای نظامی ناتو به وضعیت قبل از پیوستن کشورهای عضو پیمان ورشو به ناتو به عنوان درخواست‌های اصلی خود نام برده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود همچنین با اشاره به اینکه آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به اوکراین کمک امنیتی کرده است،‌ گفت: «دو ماه پیش رئیس جمهوری آمریکا مجوز کمک ۲۰۰ میلیون دلاری را صادر کرد».

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز گذشته پس از مدت‌ها سکوت درباره بحران اوکراین، گفت آمریکا و ناتو به مطالبات امنیتی اصلی مسکو در مورد اوکراین پاسخ نداده اند ولی روسیه آماده است گفتگو را ادامه دهد./
https://www.asianews.ir/u/5fc
اخبار مرتبط
احتمال حمله روسیه به اوکراین سبب شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کند نیروهای آمریکایی را به شرق اروپا می‌فرستد.
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، ضمن بیان این هشدار که حمله احتمالی روسیه عواقبی سهمگین خواهد داشت و حتی می‌تواند «جهان را تغییر دهد»، گفت که در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه شخص پوتین وضع کند.
والدین دو قربانی هواپیمای اوکراینی(پرواز 752) فاش ساختند، کسی که به آنها گفته است اگر هواپیما سقوط نمی‌کرد جنگ با آمریکا درمی‌گرفت، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید