صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۹
کد خبر: 8211
گزارشگر: 306
۳۷۸
۰
۰
۱

قانون حمل و استفاده از سلاح به دور از جریان سازی و هیجانات اصلاح شود

قانون حمل و استفاده از سلاح به دور از جریان سازی و هیجانات اصلاح شود
یزد - رئیس کل دادگستری استان ، با اشاره به حوادث اخیر و برخی از حواشی پیش آمده در خصوص شهادت مأمور ناجا در شیراز، اظهار داشت: باید به دور از جریان سازی و هیجانات قانون حمل و استفاده از سلاح، اصلاح گردد
آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در نشست کمیته راهبردی قضائی و انتظامی استان یزد گفت: عزت و اقتدار ناجا برای دستگاه قضا مهم است و قانون نیز حامی پلیسی است که در اه تأمین امنیت و آرامش مردم با التزام به قوانین و مقررات در صحنه حاضر می شود.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی قانونمدار است و قانون را همواره سرلوحه فعالیت های خود در برقراری نظم و امنیت قرار می دهد.
این مقام قضایی، با اشاره به شهادت مظلومانه مامور ناجا در شیراز گفت: خون هایی که مظلومانه و غریبانه از این مجموعه ریخته می شود قطعا موجب تحولات بنیادین به نفع ساختار و اقتدار نیروی انتظامی به ویژه در حوزه مقابله با مخلان امنیت و آرامش جامعه خواهد بود.
وی افزود: این حادثه در بین مسئولان و عامه مردم جریانی را ایجاد در فضای مجازی در قالب حمایت از نیروی انتظامی مقتدر و هم در خصوص غریبی و مظلومیت نیروهای ناجا ایجاد کرد.
دهشیری با بیان اینکه شهادت در نیروی انتظامی موضوع جدیدی نیست و در راستای دفاع از نظام و اسلام هرروز رخ میدهد تصریح کرد: اما آن چیزی که شهادت این مامور ناجا را برجسته کرد نجابت و مظلومیت آن شهید بود که بازخورد بسیار مثبتی را در جامعه به همراه داشت.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون قانون حمل و بکارگیری سلاح اظهار داشت: در آینده نزدیک اصلاح و وضع قانون حمل سلاح توسط نیروی انتظامی به دور از هیجانات و جریان سازی ها با حفظ جایگاه نیروی انتظامی و هم رعایت حق مردم صورت می پذیرد هر چند ظرفیت قانون برای حفظ اقتدار پلیس کافی است.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید مانند رویه مرسوم در سایر کشورها آیین دادرسی خاصی برای برخورد با ارازل و اوباش و افرادی که امنیت و آرامش مردم را تهدید می کنند پیش بینی گردد.
وی با بیان اینکه عده ای به دنبال سلب اقتدار ناجا هستند و از تمام ابزار در این راستا استفاده می کنند گفت: قطعا حفظ نظم، آرامش و امنیت کشور در گرو اقتدار ناجا می باشد و همه باید در جهت تقویت این اقتدار کمک کنند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد با اشاره به سیاست دستگاه قضا در خصوص حبس زدایی اظهار داشت: با توجه به آسیب های اجتماعی و لزوم تقویت سرمایه اجتماعی، حبس برای متهمانی است که مخل نظم و امنیت مردم هستند .
دهشیری در پایان برگزاری جلسات دو جانبه برای دو مجموعه را مهم مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: نشست های مشترک دو مجموعه اقتدار آفرین برای نظام بیشترین ثمرات و نفع را برای مردم دارد.
شایان ذکر است نشست کمیته راهبردی قضائی و انتظامی استان با حضور رئیس کل دادگستری استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین دادگستری کل استان و معاونین فرماندهی نیروی انتظامی استان جهت هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات برگزار شد.

سید محمد جواد عرفانفر

قانون حمل و استفاده از سلاح به دور از جریان سازی و هیجانات اصلاح شود , غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد 

 
https://www.asianews.ir/u/5fk
اخبار مرتبط
یزد - همزمان با پنجشنبه (۲۱ بهمن ) زهرا فرح مند مهدی آبادی با حضور در دفتر ستاد دیه استان مبلغ ۷ میلیون تومان هزینه خیرات پدر مرحوم خود ” اکبر فرح مند مهدی آبادی ” را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد
یزد - مدیرکل زندان‌های گفت: اشتغال 90 درصدی زندانیان استان با کمک بنیاد تعاون و مجموعه دادسراها و جلب همکاری اربابان صنایع و صاحبان حِرف محقق شد
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در حاشیه شهر یزد با هوشیاری پلیس اماکن نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی خبر داد
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: نفرت پراکنی، ایجاد یأس و ناامیدی و بی ثبات سازی حربه دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است که پای جریان نفاق در همه این زمینه ها در میان است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید