صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 8218
گزارشگر: 213
۶۲۰۶
۰
۰
۹
آخرین پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده

گران شدن خودرو در سال ۱۴۰۱

گران شدن خودرو در سال ۱۴۰۱
قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا در بازار و شرایط روانی در قیمت خودرو تاثیرگذار است.

به گزارش آسیانیوز، بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ نوسانات قیمتی زیادی را به همراه داشت. آیا در سال ۱۴۰۱ نیز قیمت خودرو مسیر نوسانی خود را ادامه می‌دهد؟

بابک صدرایی، کارشناس خودرو در مورد پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو بستگی به عوامل سیاسی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان از قیمت خودرو کرد.

--------------

بیشتر بخوانید

کدام «خودروهای خارجی» و با چه قیمت هایی به ایران می رسند؟
-------------------------------------------

او توضیح داد: قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا در بازار و شرایط روانی در قیمت خودرو تاثیرگذار است. مسئله اصلی در سیاست مذاکرات وین است که نتیجه آن در سال ۱۴۰۱ مشاهده می‌شود. اگر این مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، ثبات قیمتی به بازار برمی‌گردد. اگر توافقی صورت نگیرد، قیمت‌ها مانند سال ۱۴۰۰ تابع نوسانات است.

این کارشناس افزود: حتی اگر یک توافق مختصر در این مذاکرات صورت بگیرد و دلار در کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومان قرار بگیرد نوسانات قیمتی بازار خودرو کاهش می‌یابد.

«هزینه‌های تولید شش برابر می‌شود»

  امیرحسن کاکایی نیز گفت: اگر دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود هزینه‌های خودروسازی حدودا شش برابر می‌شود که حدودا معادل ۲۰ درصد به قیمت تمام شده اضافه می‌کند. اگرچه دلار به صنعت خودروسازی اختصاص داده نشده، اما واردات قطعات و مود اولیه بر مبنای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است.

کاکایی گفت: در سال آینده قیمت‌ها افزایشی می‌شود. با توجه به مالیات جدید خودروسازان قیمت خودروهای مختلف هنگام ورود به بازار با افزایش همراه است. پس فروشندگان فعلی قیمت خودرو را عدد بالاتری نسبت به روزهای گذشته پیشنهاد می‌کنند.

او گفت: اما بازار در وضعیت رکود قرار دارد و معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد. اگر مذاکرات وین به نتیجه‌ای برسد ممکن است اوضاع بهتر شود. اما واقعیت این است که چشم‌انداز خوبی در رابطه با تولید خودرو در کشور وجود ندارد.

 

--------------

بیشتر بخوانید

خواسته مخترعان «ربات یدک کش خودرو» از مسئولان؛ نمی توانیم منتظر وعده حمایت بمانیم!
-------------------------------------

این کارشناس خودرو در مورد واردات خودرو افزود: چشم‌انداز خوبی در رابطه با واردات نیز وجود ندارد. زیرا واردات خودرو تاثیری بر بازار خودورهای عمومی که مردم کشور از آن استفاده می‌کنند ندارد. اما مجموعه روند قیمت در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان مدت و بلند مدت اثرمی‌گذارد.

چطور تعادل به بازار برمی‌گردد؟

  سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در مورد پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ به تجارت‌نیوز گفت: اگر آماری که وزیر صنعت وعده داده بود محقق شود و تعدادی خودرو به مشتری تحویل داده شود، قیمت خودرو شکسته می‌شود. چشم‌انداز کلی بازار به عرضه و تقاضا است.

او ادامه داد: اگر واردات خودرو انجام شود تاثیری مثبت بر بازار می‌گذارد و آن را به تعادل می‌رساند./

https://www.asianews.ir/u/5fq
اخبار مرتبط
نمایندگان با پیشنهاد واردات ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین به کشور در سال آینده موافقت کردند.
با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. دو طرح جدید فروش سایپا نیز در قالب پیش فروش یکساله و پیش فروش مشارکت در تولید، از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن آغاز می‌شود.
گروهی از جوانان مخترع ایرانی با ساخت «ربات یدک کش خودرو» و «دستگاهی برای کاهش درد بیماری MS»، تکنولوژی تازه ای را به ایران و جهان عرصه کردند و تاکنون موفق به دریافت بالاترین نشان و عناوین شایسته تقدیر در مسابقات بین المللی طراحی صنعتی امریکا بوده اند، این جوانان کمک به انسان ها و حمایت از سوی دولت ها را اصلی ترین دغدغه شان بیان کردند؛ آنان معتقدند که عده‌ای از مسئولان یا واقعا نمی‌خواهند طرح‌های طراحان واقعی اهل کار را ببیند و یا قصد حمایت ندارند.
خودروسازی‌ها در حالی به فروش خودروهای خود به قیمتی کمتر از بازار ادامه می‌دهند که کیفیت خودروهای ساخته شده در چند هفته اخیر انتقادات بسیاری را به همراه داشته است؛ همچنانکه در حادثه تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان-رامهرمز، حدود ۶۰ خودرو آسیب دیدند و رئیس پلیس راهور کشور، به دلیل باز نشدن خودرها برای مسوولان خط و نشان کشید.
جانشین پلیس راهور ناجا با توجه به وضعیت جدید قرمز و نارنجی شهرها گفت: اعمال جریمه خودروهای شخصی «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی بدون تاییدیه واکسن و یا نداشتن پی سی آر مثبت در هر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود.
جدیدترین طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از امروز سه‌شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ این در حالی است که در حادثه تصادف بهبهان به دلیل کیفیت پایین محصولات داخلی ایربگ هیچ کدام از خودروها باز نشد.
در حالی که نارضایتی از قیمت‌ها چه از جانب خودروساز و چه از جانب خریدار ادامه دارد، با اینحال همچنان طبق روال هر هفته فروش‌های فوق‌العاده خودرو پابرجاست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید