صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
کد خبر: 8219
گزارشگر: 213
۹۱۱
۰
۰
۴
یادداشت/ذبیح الله رحمانی

روایتی غریب از چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟

روایتی غریب از چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.

به گزارش آسیانیوز، چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر،خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته دچار چالش های متعددی می شود.

در حالی که سرانجام با توافق مالی ، برج میلاد انتخاب نهایی دست اندرکاران جشنواره اعلام می شود و یک روز زودتر، جشنواره با فیلم های « بیرو» میرزایی و« مرد بازنده» مهدویان آغاز خواهد شد.

با ترس ونگرانی، بارعایت پروتکل بهداشتی و با انگیزه کمتر به استقبال بهار سینمایی می شوی، دوستانت را می ببینی و با فاصله گذاری،جویای حالشان هستی و لبخند های پنهان زیر دو ماسک و با دوری و دوستی وارد سالن خلوت اصلی نمایش می شوی، فیلم «بیرو» دومین ساخته میرزایی را می ببینی، فیلم در باره زندگی نامه دروازه بان تیم ملی فوتبال است.

------------------

بیشتر بخوانید

علت انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از جشنواره فیلم فجر/پولاد درباره «قضاوت و داوری» چه نوشت؟

------------------------------------------

کارگردان فیلمی درباره فوتبال ساخته که شناختی از آن ندارد. روح فوتبال را نمی شناسد.احتمال می دهی که در کودکی پایش به توپ نخورده است. و شباهتی به فیلم های ورزشی خوب دنیا ندارد.نه قصه دلنیشیی دارد و نه تکنیک! مات می مانی که این فیلم را برای چه کسی و یا کسانی نمایش داده می شود.

بعد نمایش فیلم، به بالکن جهت صرف چای ، نسکافه و قهوه می روی و با دوستان منتقد ،خبرنگار و روزنامه‌نگاران گپ و گفتی می زنی و آماده دیدن فیلم فیلمساز جشنواره ای که حساسیت برانگیز است.

« مرد بازنده» مهدویان که بازی خوب عزتی و تصاویر دل انگیز کمی از استرس ها را کم می کند.

یک فیلم رازگونه و با قهرمان از نفس افتاده روبرو هستی و تلاش بی وقفه و بی حاصل قهرمان فیلم که با کنجکاوی های بچه گانه اش نه می توانی بخندی ونه گریه کنی، . در همین حال فیلم تمام می شود.

می روی برای هوا خوری در محوطه برج و سیگاری ها صف کشیده اند و کمی که از اونا دور می شوی،هوای پاک رو با چند نفس عمیق دم و بازدم می کنی و سرما بر بدنت جا خوش می کند و سریع به لابی برج میلاد می روی و آماده برگشت به خانه هستی و در صفحه شخصی ات نقد و تحلیل فیلم های دیده ات را می نویسی و تا نصف های شب خوابت نمی برد.تا خود صبح خواب و بیدار هستی./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5fr
اخبار مرتبط
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید