صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۵
کد خبر: 8226
گزارشگر: 213
۶۶۳
۰
۰
۵
هشدار پزشک متخصص درباره اومیکرون

ماجرای «۱۰ روز بحران کرونایی» چیست؟

ماجرای «۱۰ روز بحران کرونایی» چیست؟
یک پزشک متخصص گفت: به نظر می‌رسد که روند ابتلا در کشور در ۱۰ روز آینده همچنان به‌شدت بالا باشد؛ افزایش ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۱۵۰ درصد بود و حدود ۱۱۰ درصد افزایش مرگ داشتیم.

به گزارش آسیانیوز، حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفت:پیش‌بینی ما این است که با گسترش اومیکرون حدود یک میلیون نفر بستری شوند و برخی بازگشایی‌ها موجب شد تا بیماری در کشور گسترش پیدا کند. در یک هفته گذشته، میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایران نسبت به هفته قبل از آن ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد : «از حدود دو ماه پیش مشخص بود که اومیکرون چه وضعیتی را رقم خواهد زد، اما سرعت انتشار آن نسبت به سایر کشور‌ها خیلی کمتر بود؛ چرا که این ویروس در آفریقا بود و با توجه به ارتباط کم ما با کشور‌های آفریقایی، این ویروس دیرتر وارد ایران شد. با این حال پس از ورود این ویروس به کشور، چند روزی وقت می‌خواست که این گونه حالت انفجاری به خود بگیرد.»

-------------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
---------------------------


او افزود: «به نظر می‌رسد که روند ابتلا در کشور ما در ۱۰ روز آینده همچنان به‌شدت بالا باشد. افزایش ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۱۵۰ درصد بود و حدود ۱۱۰ درصد افزایش مرگ داشته‌ایم؛ در صورتی که کشور ترکیه، همسایه ما، در هفته گذشته ۲۳ درصد افزایش موارد ابتلا و ۱۹ درصد افزایش مرگ داشت.»

کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، نیز روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «پیش‌بینی ما این است که با گسترش اومیکرون، حدود یک میلیون نفر بستری شوند؛ این در حالی است که اگر ۸۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، این تعداد به ۳۵۰ هزار نفر تقلیل پیدا می‌کند.»

او اضافه کرد: «احتمال می‌دهم هفته بسیار ملتهبی را از نظر [شمار] افراد مبتلا داشته باشیم. در حال حاضر نیز آمار بستری‌ها حدود سه برابر روز‌های قبل است و آمار هر روز به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.»

-------------

بیشتر بخوانید

پایان کرونا؛ انتشار سویه جدید اُمیکرون در جهان!
------------------------------------

از سویی، به گفته حسین کرمان‌پور، رئیس اورژانس بیمارستان سینای تهران، تعداد مبتلایان بستری‌‌شده به‌شدت افزایش پیدا کرده است. او گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم در روز‌های آینده نیز این روند تشدید شود. متاسفانه اجرا نشدن سیاست‌های صحیح و همچنین برخی بازگشایی‌ها موجب شد تا بیماری در کشور گسترش یابد و این موضوع روی تعداد مبتلایان و در نتیجه تعداد بستری‌ها تاثیر گذاشته است.»/

https://www.asianews.ir/u/5fx
اخبار مرتبط
در حالی که مقام بهداشتی وضعیت کودکان زیر ۵ ساله را در شیوع کرونا هشدار دهنده بیان کرد، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید