صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۴
کد خبر: 8238
گزارشگر: 213
۷۷۱
۰
۰
۲
آخرین آپشن های اتومبیل غول فناوری

رانندگی خودرو هوشمند اپل چگونه است؟

رانندگی خودرو هوشمند اپل چگونه است؟
براساس تصاویر منتشر شده مبتنی بر حق امتیاز انحصاری که اپل، این غول ثبت کرده است، خودروی اپل ممکن است دارای یکپارچه سیری یا داشبورد راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد.

به گزارش آسیانیوز، وضعیت ابزارها، گرمایش، موسیقی و اطلاعات راننده، می‌توانند بر اساس اولویت راننده تنظیم شوند.

خودروی اپل ممکن است دارای سامانه یکپارچه سیری (Siri)، داشبورد [یا پیش‌خوان] راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد.

بر اساس تصاویر منتشر شده مبتنی بر حق امتیاز انحصاری [پتنت] که اپل، این غول فناوری ثبت کرده است، خودروی اپل ممکن است دارای [سامانه] یکپارچه سیری (Siri)، داشبورد [یا پیش‌خوان] راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد.

واناراما، شرکت لیزینگ خودرو از [جنبه‌های] زیبایی‌شناختی محصولات اپل، آیفون و مک بوک و ایده‌هایی که کمپانی [اپل] پیش‌ازاین ارائه داده، استفاده کرده است. درعین‌حال، پتنت‌ها تضمینی بر این نیستند که یک ویژگی [الزاما] در خودرو خواهد بود اما نماد روشنی از انواع فناوری‌هایی است که این کمپانی در حال تحقیق بر روی آن‌ها است.

قابل‌توجه‌ترین ایده اپل که واناراما در نظر گرفته است، حق امتیاز انحصاری [پتنت] EP2581248B1 بود که نشان می‌دهد داشبورد خودروهای معمولی و عادی چگونه می‌تواند به‌کلی تغییر کند.

موقعیت کنترل‌ها، گرمایش، موسیقی و اطلاعات راننده، می‌توانند بر اساس اولویت راننده تنظیم شوند. واناراما پیش‌بینی می‌کند که این‌ها را بر روی یک صفحه‌ نمایش بزرگ که از در سرنشین تا در راننده امتداد دارد، قرار دهد.

پتنت‌های دیگر حاکی از آن‌ است که سیری بسیار یکپارچه خواهد بود - با نسخه خاصی از خودرو که جاده و شرایط اتاقک را تحت نظر خواهد داشت - و اپل یک «ساختار بدون ستون» که مرز مشخصی ندارد و همچنین «درهای تطابق‌پذیر» و پنجره‌های خمیده‌ای که جا و فضای بالای سر موقع سوار و پیاده شدن را زیاد می‌کند، ثبت کرده است.

واناراما برای قسمت بیرونی، دستگیره‌های در جمع‌شونده را ارائه داده که شبیه دکمه‌های کناری آیفون و روکش سفید مات شده آیفون ۴ است.

موقعیت کنترل‌ها را می‌توان بسته به اولویت و ترجیح راننده، با تعداد تقریبا نامحدودی از ترکیب‌ها و حالت‌های مختلف، کاملا سفارشی و قابل‌تغییر کرد./

آدام اسمیت

https://www.asianews.ir/u/5gb
اخبار مرتبط
بازارها در رکود عمیقی به سر می‌برند و اعلام طرح‌های جدید از سوی برخی شرکت‌ها برای جذب مشتری هم بیش از گذشته این مساله را تایید می‌کند و با احتمال آزادسازی واردات خودرو خارجی به نظر می‌رسد این موضوع نیز گزینه جذابی باشد.
رئیس شورای رقابت معتقد است تمرکز این شورا بر ورود خودروهایی خواهد بود که برای عامه مردم قابل استفاده باشد و نباید انتظار ورود خودروهای لوکس و گران‌قیمت را داشت. شیوا معتقد است که ورود خودروهای پرتقاضا به ایران می‌تواند سبب ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو را رفع و تصویب کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید