صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۹
کد خبر: 8240
گزارشگر: 306
۵۵۱
۰
۰
۱

شروع ترم دانشجومعلمان یزد از شنبه 23 بهمن

شروع ترم دانشجومعلمان یزد از شنبه 23 بهمن
یزد - مدیر امور پردیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مولود انقلا‌ب است، دانشگاهی است که مورد عنایت ویژه مقام‌ معظم رهبری و دانشگاهی مأموریت محور است
آسیا نیوز / یزد ؛ دکتر «منصور دهقان منشادی »  با بیان اینکه مأموریت اصلی این دانشگاه، تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی است افزود: دانشگاه فرهنگیان برای انجام این مأموریت از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده و خوشبختانه در طول یک دهه، خروجی های بسیار خوبی را تحویل جامعه تعلیم و تربیت داده است.
دهقان منشادی وجه غالب و رویکرد اصلی دانشگاه را رویکرد تربیتی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: وجه غالب دانشگاه، وجه تربیتی آن است. وی بیان کرد ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان تقویت وجه فرهنگی و تربیتی دانشجویان است چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش هدایت نسل آینده جامعه را به عهده دارند و آینده کشور به نوعی در گرو عملکرد این دانشجویان است.
 وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یزد با واحدهای مدیریت استان و دو پردیس برادران و خواهران و به صورت تفکیک جنسیت اداره می شود، در حال حاضر ۲۵۰۰ دانشجوی کارشناسی پیوسته در دو پردیس دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و همزمان حدود هزار مهارت آموز نیز دوره یک ساله را برای ورود به آموزش و پرورش طی می‌کنند.
 دکتر دهقان منشادی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد از رتبه های برتر کنکور سراسری انتخاب شده و با گزینش و مصاحبه وارد دانشگاه شده اند و در دوره چهار ساله که به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شود، مباحث فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پژوهشی را فرا می گیرند.
وی با اشاره به شرایط کرونا و وضعیت تحصیلی در دانشگاه افزود: هر چند که در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا مشکلاتی در اجرای برنامه‌های دانشگاه ایجاد شد، ولی در هیچ زمان و لحظه ای، از برنامه‌ها به خصوص برنامه های تربیتی و فرهنگی غافل نشدیم و این برنامه ها با قدرت در حال انجام است.
 وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یزد، اولین دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بود که بحث آموزش مجازی را در سامانه خاص آموزش مجازی و با کیفیت مناسب آغاز کرد تصریح نمود: در زمان شیوع کرونا آموزش ها به صورت مجازی در حال انجام است. در نیمسال جدید همانند سایر دانشگاه‌ها و طبق دستورالعمل وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، بخشی از آموزش ها به صورت حضوری خواهد بود. طبق بخشنامه ابلاغی از دانشگاه، دانشجویان رشته آموزش ابتدایی ورودی ۹۷ و ۱۴۰۰، به صورت حضوری به تحصیل می پردازند و سایر ورودی ها و بقیه رشته های این دو ورودی، برخی از دروس عملی و کارگاهی خود را حضوری طی خواهند کرد.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد اذعان داشت: هر چند که در روزهای اخیر و شرایط قرمز کرونا آموزش حضوری را با تأخیر شروع خواهیم کرد و منتظر بهبود شرایط و صدور مجوز ستاد کرونا هستیم ولی در آموزش به همه دانشجویان، وقفه ای ایجاد نخواهد شد.
وی ادامه داد: کنترل و نظارت خوبی بر تشکیل کلاس های مجازی در طول  دو سال اخیر انجام شده و در نیمسال جدید نیز با قوت ادامه خواهد یافت.
ریاست دانشگاه فرهنگیان یزد با بیان اینکه کرونا نقاط مثبتی هم داشت، افزود: فعالیت‌های بی سابقه و مختلف عمرانی در هر دو پردیس که با حضور دانشجویان امکان پذیر نبود از جمله ساخت آلمان شهید گمنام، احداث موزه، بهسازی خوابگاه ها، سلف سرویس، آشپزخانه، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، احداث سرویس های بهداشتی، سالن کنفرانس، هوشمند سازی کلاس ها، احداث سالن ورزشی چند منظوره  و خوابگاه جدید، محوطه سازی، احداث پارکینگ دانشجویی و .... انجام شده است.
وی همچنین از افتتاح سالن ورزشی چند منظوره در آینده ای نزدیک در پردیس خواهران خبر داد و افزود: دانشجویان پردیس خواهران یزد از امکانات مناسب برخوردار نبودند که خدا را شاکریم در این زمینه اقدامات موثری انجام شد.
وی با بیان اینکه درس کارورزی، رکن اصلی دانشگاه است افزود: به دلیل شرایط کرونا، دانشجویان در نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود کارورزی را می گذرانند و همراه با شرایط و مقتضیات کرونا، زمانی که کرونا اوج می‌گیرد دانشجویان در شبکه شاد همراه با معلم راهنما به کارورزی می‌پردازند و در زمان بهبود نسبی شرایط همراه با معلم راهنما در مدارس و  کلاس درس حضور دارند و تحت نظارت استاد راهنما در کنار معلمین با تجربه مهارت کسب می کنند.
هم اکنون ۲۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر در ۷۱ گروه درسی در دو پردیس در دوره کارشناسی پیوسته و ۱۰۰۰ مهارت آموز ماده ۲۸ نیز در پردیس برادران مشغول به تحصیل می باشند. 
وی در پایان از شروع کلاس های نیمسال جدید تحصیلی خبر داد و افزود: کلاس های دانشجویان از شنبه 23 بهمن 1400 آغاز می‌شود.

سیدمحمد جواد عرفانفر

شروع ترم دانشجومعلمان یزد از شنبه 23 بهمن , دکتر منصور دهقان منشادی مدیر امور پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد 

https://www.asianews.ir/u/5gd
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید