صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۳
کد خبر: 8241
گزارشگر: 213
۹۳۱
۰
۰
۳
مروارید کشورهای اروپای شرقی

بلاروس؛ مقصد مطبوع «گردشگری سلامت»

بلاروس؛ مقصد مطبوع «گردشگری سلامت»
کشور بلاروس یک مقصد زیبا و تماشایی برای گردشگران جهان است و گردشگری سلامت یکی از محبوب ترین انواع گردشگری در این کشور است؛ در حالی که در شرایط آب و هوای معتدل در استراحتگاه ها و پایگاه های پزشکی مدرن از گردشگران سلامت پذیرایی می شود.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، روزنامه نگار: کشور بلاروس با تاریخی کهن، سنت هایی غنی، طبیعتی زیبا و معماری شگفت انگیز، مروارید کشورهای اروپای شرقی نام گرفته است.

 ------------------------------

بیشتر بخوانید:

گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!

-----------------------------------------

این کشور با 9 تا 10 میلیون نفر جمعیت و 207600 کیلومتر مساحت در مرکز اروپا و تقاطع جاده های بین المللی قرار دارد. پایتخت بلاروس شهر مینسک و گومل، ماگیلف، وینبسک، برست و گرودنو از شهرهای مهم آن است. با کشورهای روسیه، لیتونی، لیتوانی، لهستان و اوکراین همسایه است.

 بلاروس؛ مقصد مطبوع «گردشگری سلامت»

بلاروس میراث دار معماری قرون وسطی و نمونه های نقاشی موزائیک باستانی است که در قلعه ها و سالن های با شکوه کاخ ها و پارک ها می توان تماشا کرد. این کشور با حفظ میراث تاریخی و با توسعه فرهنگ خیابانی، طراحی مدرن صنعتی مناظر طبیعی، اصالت ملی خود را با گرایش های مد جهانی همزیستی دلپذیری فراهم ساخته است.

کشور بلاروس یک مقصد زیبا و تماشایی برای گردشگران جهان است و هر سال بیش از یازده میلیون گردشگر از کشورهای جهان به این کشور سفر می کنند. تنوع جاذبه ها در بخش های گوناگون گردشگری این کشور رضایت گردشگران را از هر نوع سلیقه ای فراهم می کند. گردشگران در کنار جنگل های بکر و هزاران دریاچه، با زندگی ساکنان بیشه های اولیه آشنا می شوند و با تماشای نخلستان های درختانی خاص به نام توس با طبیعت زیبای این مناطق ارتباط تنگاتنگی احساس می کنند.

بلاروس؛ مقصد مطبوع «گردشگری سلامت»

گردشگری سلامت یکی از محبوب ترین انواع گردشگری در بلاروس است و در شرایط آب و هوای معتدل در استراحتگاه ها و پایگاه های پزشکی مدرن با متخصصان ماهر، تجهیزات و خدمات خوب از گردشگران سلامت پذیرایی می شود. علاوه بر خدمات سنتی اسپا، هر استراحتگاه سلامت با چشمه های آب معدنی و رادون درمانی، همچنین درمان شفا بخش در مرکز غار درمانی زیر زمینی منطقه سولیگورسک آماده ارایه خدمات پزشکی به گردشگران است.

هر سال تورهای پزشکی آژانس های توریستی کشورها با انتخاب یک موسسه پزشکی در بلاروس گردشگران بسیاری را برای طیف گسترده ای از خدمات پزشکی از دندانپزشکی گرفته تا مراقبت های مربوط به انکولوژی، قلب و عروق، چشم پزشکی، پیوند اعضا و لقاح آزمایشگاهی به بلاروس گسیل می دارند.

 

-------

بیشتر بخوانید

هر رفتی؛ «آمدی» دارد!/گردشگری ایران در انزوا است

--------------------------------

گردشگری شکار نیز یکی از رشته های گردشگری پر رونق کشور بلاروس است. در بهترین مکان های حیات وحش جانورانی از گونه های متنوع با مدیریت مناسب شکار، حفظ شده اند و به همین سبب بلاروس یک مقصد دلخواه برای گردشگران شکار است.

بلاروس؛ مقصد مطبوع «گردشگری سلامت»

در این کشور در فصل های بهار، تابستان و پاییز شکار پرندگان و حیوانات سم دار و در پاییز و زمستان شکار حیوانات خزدار برگزار می شود. شکار 53 گونه از حیوانات وحشی شامل 22 گونه پستاندار و 31 گونه پرونده فقط در 203 مزرعه شکارگاه ها کشور به مساحت 17 میلیون هکتار ثبت شده است.

از ویژگی های بلاروس برای جلب گردشگران می توان انتخاب شهر مینسک پایتخت کشور به عنوان سومین شهر پاک جهان پس از سنگاپور و توکیو نام برد.

در این کشور برای گردشگران خارجی غذاهای لذیذ آشپزخانه بلاروسی در رستوران ها و کافه ها آماده است و گردشگران با دیدار از مکان های زیبا، جشنواره های شهرها، پذیرایی در کنار اجاق های هیزمی و صرف شام ملی در یک مزرعه سنتی همراه با مهمان نوازی کم نظیر مردم، با رضایت فراوان و خاطراتی خوش به کشورهای خود باز می گردند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5ge
اخبار مرتبط
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی از 9 تا 12 بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که به گفته علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بعد از شیوع کرونا این نمایشگاه آغازی دوباره برای صنعت گردشگری در ایران است.
بسیاری از کسب و کارها در ایران به علت تعطیلی های سراسری در اثر شیوع کرونا با تهدیداتی نظیر؛ کاهش فروش وکاهش سود، تعدیل نیرو، کوچک شدن کسب و کار و یا با خطر تعطیلی آن مواجه شده و از طرفی تعداد محدودی از کسب و کارها هم افزایش فروش را در این بحران تجربه کردند.
حمید دهقان، روزنامه نگار در سفرنامه خود تونس را این گونه توصیف کرده است: تونس کشوری در شاخ آفریقای شمالی با سواحلی به طول ١٢٠٠ کیلومتر در دریای مدیترانه و خلیج تونس، کشوری با 160 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت و ١٢ میلیون جمعیت که نشانه های بسیاری از فراوانی تمدن های باستانی در این سرزمین به یادگار مانده است.
آیا می دانستید که کشور تونس دارای اغلب جاذبه های گردشگری است و علاوه بر 1200 کیلومتر ساحل در کنار دریای مدیترانه با شن های نرم و سفید، امکانات و خدمات توریستی پیشرفته ای برابر با استانداردهای جهانی به گردشگران ارایه می کند.؛ سفیر این کشور در گفت و گو با آسیانیوز به گوشه ای از مظاهر گردشگری آن اشاره کرده است.
در راستای نقش ایران در جاده ابریشم، ایران بر سر چهار راه ترانزیتی دنیا قرار دارد، اما در سال‌های اخیر به این مقوله بی‌توجهی شده است.
محمد شیرکوند، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: اکسپو در کنار رخداد فرهنگی، رخداد بسیار مهم تجاری است، در حالی که بزرگ‌ترین پاوین‌ها در اکسپو بیش از ۱۰۰ متر از مساحت خود را به جلسات B۲B اختصاص می‌دادند و ما هم سعی کردیم از فرصت‌ها اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای اقتصاد کشور بهره‌برداری کافی داشته باشیم.
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بازدید از از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی کنار خانم ها قالیبافی کرده است.
«اتصال ذهن‌ها، خلق آینده» پیام اکسپوی دبی است که برای نخستین بار در آسیا به مدت شش‌ ماه، در شهر دبی امارات متحده عربی در حال برگزاری است و برای جامعه‌ای که می‌خواهد از زیر فشار کمرشکن اپیدمی کرونا بیرون بیاید و وارد دنیای جدیدی شود، مفاهیم تازه دارد؛ به بهانه حضور پاویون گردشگری ایران در این اکسپو و وضعیت این صنعت در کشور در نسبت با چنین رویدادهایی، با محمد شیرکوند، رییس کمیسیون بین المللی گردشگری اتاق ایران و ایتالیا و عضو کمیته پاویون ایران گفت و گویی انجام داده ایم.
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید