صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
کد خبر: 8245
گزارشگر: 213
۸۸۲
۰
۰
۱
تعادل و رشد بورس در چند روز آینده

خبر خوب درباره بورس ۲۵ بهمن و روزهای بعد؟/تاثیر جنگ اوکراین و مذاکرات وین بر بازار سرمایه

خبر خوب درباره بورس ۲۵ بهمن و روزهای بعد؟/تاثیر جنگ اوکراین و مذاکرات وین بر بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد فشار فروش در معاملات فردا کاهش یابد و بازار به تعادل برسد؛ همچنین بنا بر انتظار بورس در هفته آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، طبق تحلیل کارشناسان، شاخص کل و شاخص هم وزن همچنان در کانال نزولی خود پایدارند و نشانه‌ای از تغییر روند در آنها وجود ندارد.

هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد فشار فروش در روزهای آینده کاهش یابد و معاملات به مراتب وضعیت بهتری داشته باشند.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: معاملات بورس امروز همچون یکشنبه‌ هفته‌های گذشته در بازه منفی معامله شد و گروه‌های بزرگ بازار نیز با قرار گرفتن در مدار نزولی به صف فروش نشستند. اما در این میان، زراعتی‌ها و قندی‌‌ها با سفارش خرید همراه شدند و معاملات خوبی را برای خود رقم زدند.

وی بیان کرد: ارزش معاملات خرد سهام همچنان در سطح پایینی قرار دارد و امروز نیز این متغیر رقم دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را به ثبت رساند. به طور کلی نکته مورد توجه پیرامون معاملات امروز، نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس بودند. این موضوع نشان می‌دهد که نقدینگی در حال ورود به نمادهای نوظهور است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد فشار فروش در معاملات فردا کاهش یابد و بازار به تعادل برسد. همچنین انتظار می‌رود بورس در هفته آینده وضعیت بهتری داشته باشد.

وی با بررسی وضعیت شاخص کل و شاخص هم وزن بیان کرد: شاخص کل همچنان در روند نزولی قرار دارد و امروز نیز با پایداری در این کانال نزولی به محدوده یک میلیون و ۲۷۶هزار واحد سقوط کرد. شاخص هم وزن نیز در حال نوسان در کانال حمایتی خود بوده و تاکنون نشانه‌ای از تغییر روند در آن مشاهده نشده است.

 

پیش بینی بورسی ها از آینده با شیپور جنگ ها و تلاطم در مذاکرات

این در حالی است که با وجود اینکه فضای مجازی شاهد جنب و جوش به مراتب کمتری از سوی بورسی ها در هفته گذشته است اما به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران بورسی در وضعیتی مشابه آنچه خوف و رجا خوانده می‌شود قرار گرفته اند. از طرفی مذاکرات هنوز به نتیجه معینی نرسیده و کسی نمی داند که بالاخره توافقی در کار خواهد بود یا اینکه دیپلمات های ایرانی دست خالی به خانه بازمی‌‎گردند؟

از طرفی هم بحث تشدید تنش ها در مرز بین اوکراین و روسیه است که باعث شده چشم انداز مذاکرات ایران با پنج قدرت جهانی در وین بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

اما نکته ای که درباره بحران اوکراین می توان به آن اشاره کرد مسئله حساسیت هر دو طیف موافق و مخالف توافق در بین سهامداران بورسی است. موافقان توافق که معتقدند هرگونه تفاهمی با غرب می تواند زمینه را برای رونق بازار فراهم کنند اعتقاد دارند تشدید تنش ها بین روسیه و نیروهای ناتو که در کشورهایی نظیر رومانی به حالت آماده‌باش درآمده اند به ضرر توافق اتمی خواهد بود.

مخالفان بورسی توافق ایران با پنج قدرت جهانی هم به شکل معنی داری در قبال اوکراین موضع متفاوتی گرفته و اعتقاد دارند حالا که چنین بحرانی ایجاد شده اتفاقا تمرکز امریکایی ها از وین به سمت کی‌یف معطوف خواهد شد و همین مسئله مذاکره را برای دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران تسهیل می‌کند. به باور این دسته از کاربران بورسی در شبکه های مجازی اما هر دو طیف موافق و مخالف برجام بر سر یک نکته اجماع نظر داشته و باور دارند چه جنگی میان روس‌ها و نیروهای ناتو در اوکراین رخ دهد و یا طرفین دعوا با یکدیگر به یک توافق ضمنی دست پیدا کنند در هر صورت روند مذاکرات تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به اعتقاد بورسی‌ها؛ بحران بورس، کار دست بازار می‌دهد./(اقتصاد آنلاین)

https://www.asianews.ir/u/5gi
اخبار مرتبط
در حالی که بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید، به نظر می رسد در روزهای آینده اخباری مثبتی درباره ثبات و رشد بیشتر بازار سرمایه در راه باشد.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
بازار سهام امروز دومین روز هفته را با رشد آغاز کرد و شاخص کل بورس با رشد 19 هزار و 346 واحدی در سطح یک میلیون و 278 هزار واحد قرار گرفت.
جلسه امروز هیات دولت به منظور حمایت از بورس برگزار شد و گفته شده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد توضیحات و اخبار خوبی را درباره این نشست مطرح کرده است.
در حالی که هشتگ «بازی بورس با روح و روان» سهامداران به دلیل وضع بحرانی بازار بورس، در شبکه های اجتماعی داغ شده است، در ویدئوهایی که از نشست مجمع عمومی فوق‌العاده‌ بانک دی در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک در تهران منتشر شده، یکی از سهامداران با پرتاب اشیایی به سمت سخنرانان، به آنها اعتراض می‌کند.
در حالی که نبود نقدینگی سبب بهم ریختگی بازار سرمایه شده است، بازار سهام امروز در ادامه روند منفی روزهای گذشته با شدت بیشتری افت کرد.
شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 3 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 314 هزار واحد قرار گرفت؛ در حالی که شاخص کل هم وزن بورس امروز هم مثبت شد.
کارشناس بازار سهام گفت: بورس به شدت تهی از فروشنده شده است ولی از طرف دیگر خریدار هم نیست؛ در حالی که بازار در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و خریدار منتظر اخبار برجام و بودجه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید