صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 8246
گزارشگر: 213
۱۳۶۱
۰
۰
۵
اظهار نظر مارک رایلنس درباره شخصیت عجیب رییس تسلا

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد
مارک رایلنس، بازیگر سینما گفته که آنها فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است!

به گزارش آسیانیوز، مجله تایم، ماسک را در سال ۲۰۲۱ مرد سال انتخاب کرد. این در حالی است که همزمان مارک رایلنس گفته که ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است.

این بازیگر به‌تازگی در کمدی سیاه آخرالزمانی «بالا را نگاه نکن» در نقش پیتر ایشرول، یک مدیرعامل میلیاردر ظاهر شده است که بسیاری بر این باورند که شخصیتش از ماسک، استیو جابز اپل، مارک زاکربرگ فیس‌بوک و جف بزوس آمازون اقتباس شده است.

رایلنس در گفت‌وگو با نشریه هالیوود ریپورتر گفت او «به همه این مردها برای الهام گرفتن نگاه کرده‌» است.

او افزود: «من حدود نیمی از کتاب ایلان ماسک را خواندم. بی‌تردید به طرز فکر این مرد و این‌که فناوری بزرگ‌ترین چیز در جهان خلقت است و هیچ نیروی دیگری بالاتر از آن نیست و با هر چیز که طبیعت به طرفمان بیندازد روبه‌رو خواهیم شد، بسیار فکر کردم.»

رایلنس گفت: «آن‌ها فکر می‌کنند کار خوب انجام می‌دهند –‌به همین دلیل درصحنه‌ای که کاراکتر (لئوناردو دی کاپریو) به (ایشرول) می‌گوید فکر می‌کند او تنها یک تاجر است، ناراحت می‌شود‌– این افراد نظراتی سخت متعالی در مورد آنچه می‌کنند، دارند. فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس. این را در مورد ایلان ماسک حس می‌کنید. آن‌ها فکر می‌کنند بشریت را نجات خواهند داد. من فکر می‌کنم آن‌ها خطرناک‌اند.»
این در حالی است که  مجله تایم، ماسک را در سال ۲۰۲۱ برای کارهایش در رابطه با فضا، اتومبیل‌های برقی و طرح‌هایش برای انتقال بشر به کره مریخ و سرمایه‌گذاری روی پول‌های دیجیتالی، مرد سال انتخاب کرد.

در مقاله‌ای که تایم در این مورد نوشت آمده است که «ما هنوز نمی‌دانیم تسلا، اسپیس اکس و سرمایه‌گذاری‌هایی که ماسک هنوز فکرش را نکرده است تا چه حد بر زندگی‌مان تاثیر خواهد داشت. او در ۵۰‌ سالگی به‌اندازه کافی فرصت برای نوشتن آینده خودش و ما دارد. دوست داشته باشید یا نداشته باشید، ما اکنون در دنیای ماسک قرار داریم.»

بسیاری از مردم به خاطر نفوذی که ماسک در جایگاه یک فرد دارد، با حزم و احتیاط به او می‌نگرند. تنها یک توییت او می‌تواند بازارهای [جهانی] را زیر نفوذ بگیرد و تازه‌ترین سرمایه‌گذاری‌اش روی «استارلینک» می‌تواند به سراسر کره زمین اینترنت برساند.

سید محاسب، کارآفرین آمریکایی در مقاله اخیرش در ایندیپندنت با عنوان «چگونه از اَبَرشرور شدن ایلان ماسک جلوگیری کنیم؟ کاملا ساده است»، نوشت: «‌هیج فرد یا موسسه‌ای نباید بار چنین مسئولیت بی‌سابقه‌ای را به دوش بکشد؛ اما به جای وضع مالیات یا مقررات بر ماسک تا حدی که از صحنه خارج شود، زمان آن فرارسیده است که برایش یک رقیب واقعی پیدا کنیم.

«به همین دلیل وقت آن است که رقبای ایلان از همان یارانه‌هایی برخوردار شوند که در درجه اول به تسلا و اسپیس اکس توانایی غلبه کردن را داد.»/

الی هریسون

https://www.asianews.ir/u/5gj
اخبار مرتبط
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از رسیدن به مقصد نهایی خود نخستین داده‌های خود را اواسط سال جاری ارسال خواهد کرد؛ دانشمندان تا پایان سال، نتایج پروژه‌ای را که هدف آن نقشه‌برداری از ساختار ابتدایی در کیهان است، به دست خواهند آورد و سرآغاز تشکیل کهکشان‌ها را مشاهده خواهند کرد.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
در آستانه نگرانی ها از ادامه «زمستان رمزارزی»، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا غول فست‌فود جهان را برای پذیرش رمزارز تحت فشار قرار داد و اعلام کرد اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد، در تلویزیون از خوراکی‌های مک‌دونالد می‌خورد!
قابلیت استفاده از تراشه‌های مغزی نیورالینک تقریبا نامحدود است و به نظر می‌رسد ایلان ماسک به آغاز نخستین آزمایش انسانی فناوری رابط کامپیوتر مغز خود نزدیک شده؛ در حالی که نخستین استفاده نامحدود عملی فناوری نیورالینک درمان بیماران مبتلا به ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مغزی است.
بحث داغ اینترنت ماهواره‌ای با اخبار مطرح شده از سوی ایلان ماسک درباره توسعه وسیع این فناوری، در سراسر جهان پرطرفدار شده است؛ این فناوری به طور جدی در ایران زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که وی در پاسخ به توییت یک ایرانی گفت: به بهترین شکل ممکن پشتیبانی خواهیم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید