صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
کد خبر: 8247
گزارشگر: 213
۱۱۶۴
۱
۰
۵
اعطای وام جدید به مستمری بگیران

جزییات وام ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان بانک ها

جزییات وام ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان بانک ها
تفاهم‌نامه میان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و چهار بانک دیگر به امضا رسید که بر اساس آن بازنشستگان بزرگترین بانک دولتی، بانک عامل بخش کشاورزی، بانک عامل بخش مسکن و بانک عامل بخش صنعت و معدن از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.
به گزارش آسیانیوز، صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌‌ها از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۰ درصد به بازنشستگان ۴ بانک دولتی خبر داد.

 به نقل از صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، تفاهم‌نامه میان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و چهار بانک دیگر به امضا رسید که بر اساس آن بازنشستگان بزرگترین بانک دولتی، بانک عامل بخش کشاورزی، بانک عامل بخش مسکن و بانک عامل بخش صنعت و معدن از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.

در ادامه مذاکرات برای ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان شبکه بانکی، تفاهم‌نامه‌هایی میان آقابابائی مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک‌ها با آقایان فرزین، خدارحمی، شایان و مهری مدیران عامل بانک‌های مذکور به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نرخ تسهیلات مذکور ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است که با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی بانک‌ها ۵ درصد از سود متعلقه را تقبل نموده است، تسهیلات مذکور با نرخ ۱۰ درصد توسط بانک‌ها به بازنشستگان محترم پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است پیش از این با امضای تفاهم‌نامه‌هایی، پرداخت وام پیشنهادی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها توسط چند بانک نیمه دولتی بورسی آغاز شده است./
https://www.asianews.ir/u/5gk
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ از مصوبه افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت وام فرزندآوری خبر داده است.
محمد یونس را به عنوان کارآفرین اجتماعی، بانکدار، اقتصاددان و رهبر فعالان مدنی می شناسند؛ او در سال 2006 به دلیل تأسیس و مدیریت بانک گرامین موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد، کار او اعطای وام به فقرا برای راه اندازی کسب وکارهای جدید بوده است.
به دنبال سرپیچی بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تمام مدیران شبکه بانکی خواست تا تمام مصوباتی که صادر شده روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد و گفت: بهانه بانک برای عدم پرداخت وام در دو ماه پایانی سال قابل قبول نیست.
شاغلان و بازنشستگانی که خواهان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی هستند، بر اساس اعتباری‌دهی بانکی بین ۰ تا ۹۰۰ رتبه‌بندی می‌شوند.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای گروه های مختلف شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر را با اعتبارسنجی تشریح کرد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه‌های اجرایی در رتبه بندی قرار دارند و می‌توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.
شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
کارشناس امور بانکی گفت همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.
اگر قصد خرید خودرو دارید و پول کافی ندارید، به جز خرید قسطی خودرو راه دیگری وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
نخعی
۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
1

سلام مدیران محترم بانک صادرات هم یه نگاهی به وضعیت زندگی بازنشستگان رده پایین داشته باشند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید