صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
کد خبر: 8248
گزارشگر: 213
۸۷۹
۰
۰
۲
یادداشت/ذبیح الله رحمانی

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟/قسمت دوم

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟/قسمت دوم
پرده نقره ای تبلیغ نشست های تخصصی سینما را نشان می دهد و جالب اش اینه که اساتید دانشگاه امام صادق در باره سینما حرفی برای گفتن دارند.همه سنگر ها را فتح کرده اند و آخرین سنگر هم که سینماست، برایشان کاری ندارد، حرف زدن که مالیات ندارد؛ اینهمه حرف زده اند، درباره سینما هم فتوایی می دهند.

به گزارش آسیانیوز، شب قبل خوب نمی خوابی و روزش را گیج و منگ هستی،آماده رفتن به برج میلاد می شوی و سوار مترو خط زرد کلاهدوز می شوی و ایستگاه توحید خط عوض می کنی و ایستگاه برج پیاده می شوی و با کمی پیاده روی به بالکن محل پذیرایی می روی و یک لیوان داغ باچای کیسه ای روی صندلی می نشینی و کمی بعد وارد دنیای مجازی می شوی و مطالب همکاران را می خوانی و چند دقیقه دیگه حسن لطفی، یکی از دوستان قدیمی و فابریک که منتقد و داستان نویس خوبیه،می ببینی و بعد خوش و بش به طرف سالن می رویم.

------------

بیشتر بخوانید
علت انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از جشنواره فیلم فجر/پولاد درباره «قضاوت و داوری» چه نوشت؟

-------------------------------

 

پرده نقره ای تبلیغ نشست های تخصصی سینما را نشان می دهد و جالب اش اینه که اساتید دانشگاه امام صادق در باره سینما حرفی برای گفتن دارند.همه سنگر ها را فتح کرده اند و آخرین سنگر هم که سینماست، برایشان کاری ندارد،حرف زدن که مالیات و عوارض جانبی ندارد.اینهمه حرف زده اند در باره سینما هم فتوایی صادر می کنند.

لیدر سیمرغ بلورین که پرواز می کند و کمی جابه جا می شویم و فیلم «علف زار» به کارگردانی دانش کاظمی با شروعی کوبنده آغاز شده و شوک عجیبی وارد می کند و میخکوب پرده می شوی و بازی قابل باور و جدی پژمان جمشیدی کمدین،تو را به بطن فیلم هدایت می کند و خرده پیرنگ های مرتبط و تاثیرگذار که قلب و مغزت را در اختیار می گیرد و تا پایان فیلم تو را در چنبره اش حفظ می کند.

سرمست از فیلم می شوی و بیش از نیم ساعت ذهنت را درگیر کرده و دوست نداری که با هیچ کس همکلام شوی و نسکافه را می نوشی و گپ و گفت آغاز می کنی و دوست داری که بیشتر شنونده باشی و از هر طرف صدای نقد و تحلیل به گوشت می رسد و تحلیل خودت را نیز داری، محمد شریعت پناه دوست خوب دیگرت هم کنارت می نشیند.

--------

بیشتر بخوانید

سیمرغ های جشنواره فیلم فجر با هجمه انتقادها چگونه اهدا شد؟+عکس ها

------------------------

 جنب و جوش فراوانی در طول جشنواره می کند و دائم برنامه دارد و از فرصت ها نهایت استفاده را می‌برد. صدای بلند گو شنیده می شود از اهالی رسانه درخواست می شود برای نقد و تحلیل فیلم «علف زار»به همراه عوامل فیلم به سالن اصلی بروند.

نگارنده بیش از بیست و چهار ساله که در جلسات نقد و بررسی حضور پیدا نمی کنم.ولی تعدادی از دوستان منتقد تمایل دارند و می روند.چند تا تماس داشتم و لاجرم به محوطه برج می روم و جواب تلفن ها را می دهم.یکی از تماس ها از شهرستان بوده و از اوضاع سلامتی پدرم جویا شدم که الحمدالله بهبودی حاصل شده و رفع نگرانی‌ شد.

نیم ساعت بعد فیلم « شادروان» به کارگردانی حسین نمازی شروع می شود و یک فیلم دردمندانه وخجالت آور از طبقه فرودست جامعه که مورد تمسخر خانواده های ضعیف تراز خودش قرار می گیرد و موجب خنده حضار را می شوند.

داستان دم دستی و کم ارزش و لودگی تیپ های تکراری و نچسب،فیلم را از درجه اعتبار ساقط می کند.

------------

بیشتر بخوانید

روایتی غریب از چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟

------------------------------

وقتی فیلم تمام می شود،حالت گرفته است. و دوست نداری به بالکن بروی و ترجیح می دهی که به محوطه برج بروی و هوای آلوده فیلم را از وجودت پاک کنی و نیم ساعتی به ماشین ها و ترافیک همیشگی بزرگراه شهید همت،نظر می اندازی و سوز سرما تو را مجبور می کند که لابی برج بروی وبا هیچ کس همکلام نمی شوی./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5gl
اخبار مرتبط
در حالی که مسعود کیمیایی و پسرش پولاد از حضور در بخش مسابقه این جشنواره انصراف دادند و حذف بخش سیمرغ آرای مردمی انتقادات بسیاری داشت، مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و اهدای سیمرغ های بلورین آن، پس از بخش ویدئویی حاوی تصاویری از اتفاقات اوایل انقلاب و با مضمون وحدت کلمه در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالروز جشن انقلاب همراه با ویدئویی از روزهای برگزاری چهلمین دوره این رویداد آغاز شد.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید