صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۲
کد خبر: 8255
گزارشگر: 213
۵۸۶
۰
۰
۳
پزشکان از سویه مرگبار پس از اومیکرون خبر دادند

کرونای کشنده تر از راه می رسد

کرونای کشنده تر از راه می رسد
برخی دانشمندان هشدار داده‌اند که سویه‌های جدید کووید-۱۹ در مقایسه با سویه‌های پیشین، عامل بیماری‌های جدی‌تر و مرگ و میر بیشتری باشد.

به گزارش آسیانیوز، بی‌اطمینانی در مورد سویه‌های آتی، با لغو محدودیت‌ها در کشورهای مختلف در اوج دوره اومیکرون مرتبط است.

برخی دانشمندان هشدار داده‌اند که احتمال دارد سویه‌های جدید کووید-۱۹ در مقایسه با سویه‌های پیشین، عامل بیماری‌های جدی‌تر و مرگ ومیر بیشتری باشد.

---------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
---------------------------

کارشناسان به نشریه گاردین گفتند که هرچند عوارض ناشی از سویه اومیکرون ملایم‌تر (از سویه‌های پیش از آن) بوده است، اما ممکن است این ویژگی در مورد سویه‌های آینده صدق نکند.

دیوید نابارو، نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در زمینه کووید-۱۹، به آن نشریه گفت: «پس از اومیکرون سویه‌های دیگری خواهد آمد. اگر این سویه‌ها مسری‌تر باشند، تبدیل به سویه غالب خواهند شد. افزون بر این، ممکن است عارضه‌های دیگری با خود بیاورند. به عبارت دیگر، احتمال دارد مرگبارتر باشند، یا پیامدهای بلندمدت‌تری داشته باشند.»

لارنس یانگ، استاد دانشگاه واریک در بریتانیا، نیز این نظریه را رد کرده است که «سویه‌هایی که در پی آلفا، بتا، و اومیکرون به‌وجود می‌آیند، به دلیل سیر تکاملی‌شان، ملایم‌ترند.» او به نشریه آبزرور گفت: «این نظریه که سویه‌های ویروس به‌تدریج ملایم‌تر خواهند شد، غلط است. یک سویه جدید می‌تواند حتی بیماری‌زاتر از (بر فرض) نوع دلتای ویروس باشد.»

 

------------------

بیشتر بخوانید

نشانه های خطرناک بیماری پوستی پس از ابتلا به اومیکرون

----------------------------------------

کارشناسان می‌گویند نمی‌توان پیش‌بینی کرد که سویه بعدی از کجا برخواهد خاست، یا چه ماهیتی خواهد داشت.

این در حالی است ای‌بی‌سی نیوز در گزارش اخیر خود از آمار بالای مرگ و میر کرونا در آمریکا نیز خبر داده است. بنا بر اعلام دانشگاه جان هاپکینز، در یک ماه گذشته آمریکا برای نخستین بار یک‌میلیون و ۸۰‌ هزار و ۲۱۱ مورد جدید ابتلا را در یک روز گزارش کرد که به عنوان بالاترین آمار روزانه ابتلا در جهان ثبت شد. اکنون تخمین زده می‌شود که سویه اُمیکرون تقریبا عامل تمام سرایت‌های کرونا در آمریکا باشد.

نکته مهم درباره خطر کمتر این سویه این است که حتی اگر این بیماری برای اکثر مردم بیماری‌زایی کمتری داشته باشد، این واقعیت که بیشتر قابل انتقال است به این معناست که افراد بیشتری بیمار شده و در نتیجه افراد بیشتری نیز جان خود را از دست می‌دهند.

بنا بر گزارش اخیر ای بی‌سی نیوز، آمریکا با بیش از ۸۷۸‌ هزار مرگ‌ومیر ناشی از عوارض ابتلا به کووید-۱۹، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر کرونایی را در حال حاضر در جهان دارد. در حال حاضر سویه اُمیکرون اکثریت موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می‌دهد. با شیوع اُمیکرون همچنین برخی مناطق در این کشور بازگشایی مدارس را تا بعد از تعطیلات زمستانی به تاخیر انداختند.

همزمان نگرانی‌هایی در مورد مشکلات تهیه کیت تست سریع برای دانش‌آموزان و آموزگاران وجود دارد. مقام‌های بهداشتی ایالات مختلف گزارش می‌دهند که اکثریت موارد ابتلا به غیرواکسینه‌ها مربوط می‌شود و همچنین گفته‌اند شمار کودکانی که به دلیل ابتلا به کووید در بیمارستان بستری می‌شوند نیز افزایش داشته است. همزمان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستار ادامه تشکیل حضوری کلاس‌های درس در مدارس است؛ موضوعی که به انتقادها علیه وی دامن زده است.

موضوع در اروپا هم چندان بهتر نیست و مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در این زمینه هشدار داد: در صورتی که وضعیت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شرایط کنونی باقی بماند، تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشورهای اروپایی مبتلا به اُمیکرون می‌شوند./

https://www.asianews.ir/u/5gr
اخبار مرتبط
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید