صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۶
کد خبر: 8278
گزارشگر: 2
۱۰۶۰
۰
۰
۹
سایت‌های اختصاصی و نیمه اختصاصی

سایت اختصاصی برای کسب و کار شما مناسب تر است یا نیمه اختصاصی؟

سایت اختصاصی برای کسب و کار شما مناسب تر است یا نیمه اختصاصی؟
اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود یک وبسایت طراحی کنید، احتمالاً با مسائل و نکاتی مواجه خواهید شد که قبلاً چیزی در مورد آن‌ها نشنیده بودید. وقتی بخواهید در مورد انواع وبسایت‌ها مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را برای طراحی سایت خود بگیرید، با دو نوع سایت‌های اختصاصی و نیمه اختصاصی مواجه می‌شوید. اما این سایت‌ها باهم چه تفاوتی دارند و کدام نوع این سایت‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ بسیاری از کسب‌وکارها در بدو فعالیت خود به دلایل مختلف، تصمیم به استفاده از سایت‌های نیمه اختصاصی می‌گیرند اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که این نوع سایت‌ها نمی‌توانند نیاز کسب‌وکار و کاربران آن‌ها را برطرف سازند. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته‌اید که کسب‌وکار خود را در فضای وب گسترش دهید و یک سایت برای خود دست و پا کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً نیازها و پتانسیل بیزینس خود را با تیم طراحی سایت مد نظرتان به اشتراک بگذارید و کمی از آن‌ها در این زمینه کمک بگیرید.

 

سایت‌ های اختصاصی

 

سایت‌های اختصاصی، همانطور که از نامشان پیداست، کاملاً منحصر به فرد هستند و با توجه به نیازهای بیزینس شما طراحی می‌شوند. این نوع سایت‌ها برای افرادی که مخاطبان زیادی دارند مناسب هستند. برای مثال، شما صاحب یک شرکت هستید و افراد زیادی برند شما را می‌شناسند. وقتی شما بخواهید یک سایت راه اندازی کنید، مطمئناً یک سایت نیمه اختصاصی که معروف‌ترین نوع آن سایت‌های وردپرسی هستند، مناسب شما نیست. شما در سایت خود میزبان افراد زیادی خواهید بود. پس لازم است از سایتی استفاده کنید که بتواند همه این مسائل را مدیریت کند.

 

مزایای سایت های اختصاصی

 

بیزینس و برند شما منحصر به فرد می‌شود. به خاطر متعارف بودن هزینه نصب و طراحی سایت‌های نیمه اختصاصی، اکثر بیزینس‌ها از این قالب‌های آماده استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که ظاهر سایت آن‌ها به سایت‌های دیگر شبیه باشد. اما با سایت‌های اختصاصی، ظاهر و فعالیت شما کاملاً منحصر به فرد و متمایز از دیگران می‌شود.
به راحتی می‌توانید مخاطبین را به مشتری تبدیل کنید. با داشتن کد نویسی خوب می‌توانید یک تجربه کاربری عالی برای مخاطبین خود به وجود بیاورید. بسیاری از سایت‌ها برای دیده شدن توسط مشتریان زیاد، آماده نیستند و این به خاطر استفاده از قالب‌های آماده است. قالب‌های آماده محدودیت‌های بسیاری دارند، اما سایت‌های اختصاصی می‌توانند برای جذب مشتری یک گزینه عالی باشند.
سازگار با تمام موتورهای جست‌وجو. برنامه نویس‌ها و کدنویس‌ها همیشه سعی می‌کنند که سایتی که طراحی می‌کنند، به طور کامل بهینه باشد. آن‌ها از جایگذاری درست کدهای HTML و CSS اطمینان حاصل می‌کنند و بعد سایت را به شما تحویل می‌دهند. این کار آن‌ها باعث می‌شود که سایت شما با تمام موتورهای جست‌جو سازگار باشد.
امنیت این سایت‌ها بسیار بیشتر است. سایت‌های اختصاصی کاملاً غیر قابل نفوذ و هک نیستند، اما امنیت آن‌ها به مراتب بالاتر از سایت‌های آماده وردپرسی است. تقریباً همه سایت‌ها در فضای وب ممکن است هک شوند ولی احتمال هک شدن سایت‌های آماده به دلیل پایین بودن سطح امنیتی آن‌ها بیشتر است.
معایب سایت های اختصاصی
طراحی سایت‌های اختصاصی کمی زمان‌بر است. به دلیل اینکه کدنویس‌ها باید از صفر همه چیز را طراحی کنند، پروسه‌ی طراحی این سایت‌ها می‌تواند کمی زمان‌بر باشد. البته هر چه درخواست شما خاص‌تر و منحصر به فردتر باشد، زمان تحویل سایت نیز طولانی‌تر می‌‎شود.
هزینه طراحی این سایت‌ها کمی بیشتر از سایت‌های آماده است. قیمت طراحی سایت اختصاصی به دلیل اینکه تمام پروسه طراحی توسط تیم وب انجام می‎شود، کمی بیشتر از سایت‌های آماده یا نیمه اختصاصی است.
ایجاد تغییرات ممکن است زمان‌بر باشد. بر خلاف سایت‌های آماده، ایجاد تغییرات در سایت‌های اختصاصی به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

سایت‌ های نیمه اختصاصی

 

سایت‌های نیمه اختصاصی یا سایت‌های خام، از پیش آماده هستند. مانند یک پیتزای نیمه آماده که از یک رستوران می‌خرید. فقط لازم است آن را در فر بگذارید و در صورت نیاز خودتان، مواد دیگری به آن اضافه کنید. در سایت‌های نیمه اختصاصی نیاز نیست همه چیز از صفر طراحی شود و شما قالب آماده سایت را دارید. در صورت نیاز می‌توانید پلاگین‌ها و صفحات جدید به سایت اضافه کنید که البته کار خیلی سخت و زمان‌بری نیست.

 

مزایای سایت های نیمه اختصاصی

 

سایت‌های نیمه اختصاصی خیلی ارزان‌تر از سایت‌های اختصاصی هستند. از آن جایی که نیاز نیست تیم طراحی شما تمام کارهای کدنویسی را انجام دهد، طبیعتاً هزینه‌ی طراحی این نوع سایت‌ها کمتر می‌شود. یکی از دلایل عمده که صاحبان کسب‌وکارها این نوع سایت‌ها را انتخاب می‌کنند، هزینه متعارف آن است.
سایت‌های نیمه اختصاصی خیلی سریع آماده می‌شوند. یکی از دلایل دیگری که باعث می‌شود کسب‌وکارهای نوپا این نوع سایت را انتخاب کنند، سرعت آماده شدن آن است. به دلیل اینکه بخش اعظم کدنویسی آن به صورت پیش‌فرض آماده شده است، تیم طراحی وقت زیادی را صرف تکمیل طراحی سایت نمی‌کنند.
سایت‌های نیمه اختصاصی جامع‌تر و کامل‌تر از قبل شده‌اند. این قالب‌های آماده هر روز بهتر می‌شوند و طراحی‌های نوین و جالبی در آن‌ها به کار می‌رود.

 

معایب سایت‌ های نیمه اختصاصی

 

ممکن است سایت‌های زیادی شبیه سایت شما باشند. اگر شما با طراحان حرفه‌ای همکاری کنید، ممکن است تا درصد زیادی این مشکل برای شما برطرف شود. اما اگر یک تیم حرفه‎‌ای نداشته باشید و یا نخواهید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید، باید بدانید که ممکن است سایت‌های زیادی همانند سایت شما در اینترنت موجود باشند.
شاید این سایت‌ها طبق انتظارات شما عمل نکنند. یکی از مشکلات بزرگ این سایت‌ها، محدود بودن فعالیت شما در وبسایت است. البته این مشکلات، مشکلات بزرگ و جدی نیستند ولی ممکن است عملکرد سایت با انتظارات شما تفاوت داشته باشد. برای مثال، شما در تعداد آیکون‌هایی که می‌خواهید قرار دهید محدودیت دارید. یا عدم کار کردن بعضی از بخش‌های سایت مطابق انتظار شما.
به وجود آمدن مشکلات امنیتی برای سایت های نیمه اختصاصی. هکرها به هک کردن این نوع سایت‌ها علاقه زیادی دارند. برای ایمن‌تر کردن سایت می‌توانید از پلاگین‌های امنیتی استفاده کنید تا امنیت سایت خود را اتقاء دهید.

 

حرف آخر

 

هر کدام از این سایت‌ها برای قشری از کسب‌وکارها مناسب است. اگر شما صاحب یک استارتاپ تازه تاسیس هستید و یا بودجه محدودی را برای ایجاد یک سایت برای کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه برای شما سایت‌های آماده و نیمه اختصاصی هستند. اما اگر قصد دارید برند خود را به دیگران معرفی کنید و از همان ابتدا یک سایت قدرتمند برای خود داشته باشید، می‌توانید از سایت‌های اختصاصی استفاده کنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5he
اخبار مرتبط
دیجیتال مارتنیگ یک مبحث بسیار گسترده و شیرین است اگر شما هم به این مبحث علاقه مند هستید ، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله اموزشی با ماهمراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید