صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 8279
گزارشگر: 213
۸۶۱
۰
۰
۲
یادداشت/ذبیح الله رحمانی

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/درباره برف آخر؛ بودن یا نبودن؟/قسمت سوم

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/درباره برف آخر؛ بودن یا نبودن؟/قسمت سوم
بعد از پذیرایی و گپ و گفت دوستانه آماده دیدن فیلم فیلمساز اولی با نام« برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری می نشینیم؛ فیلمی شاعرانه و با تصاویر کارت پستالی و مرتبط با فضای قصه.

به گزارش آسیانیوز، روز سوم بدن درد می گیری، خمیازه می کشی وکمی بی حوصلگی در چهره ات نقش بسته، ولی دوست داری ادامه بدی، به جای یک ماسک دوماسک در صورت می زنی و نفس کشیدن برات سخت می شود.

-------------

بیشتر بخوانید

اکران «خائن کشی» و ماجرای کسوف تهران/حضور جنجالی مهران مدیری+عکس

--------------------------------------------

در خبرها می شنوی که یک محصول مشترک ایران و فنلاند هم در نوبت نمایش امروز هست.کنجکاو هستی که ببینی،وارد سالن اصلی می شوی و تبلیغ نشست های تخصصی سینما را می ببینی متعجب هستی که اساتید دانشگاه ها که سال هاست که مشغول تربیت آدم های سینما هستند، موفق عمل نکرده اند و پشت خط ورود به سینما،انتظار می کشند. فیلم « لایه های دروغ» در ژانر اکشن با داستانی قرن حجری و مثل قهرمان فیلم های درجه سوم آمریکایی ژان کلود ون دم به جان تبهکارانی ایرانی که انگلیسی هم حرف می زنند،می افتد.

انواع مدل ها آنها را به خاک سیاه می نشاند.ولی تماشاگر برج میلاد تا می تواند می خندد.البته باعث شد که خواب از سرم بپرد. این فیلم با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده است که مسئولین جدید، دولت جدید تمام قد از فیلم ها حمایت می کنند، وقتی بیت المال به بیت الحال تبدیل شود،انتظاری جز این نیست. همیشه منتقدان و خبرنگارانی هستند که چند دقیقه وقتی که فیلم شروع می شود و از جایشان بلند می شوند و سالن نمایش را ترک می کنند و بعضی از معروف ها هم پشت تریبون می روند تا می توانند فیلم ندیده را می کوبند.

------------

بیشتر بخوانید
علت انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از جشنواره فیلم فجر/پولاد درباره «قضاوت و داوری» چه نوشت؟

-------------------------------

 فیلم سراسر اکشن تمام می شود و برایش تماشاگران دست می زنند و بیشتر جهت تمسخر و نشست اش هم با سوالات مختلف و اعتراض به حمایت فارابی که زمانی افتخار سینمای ایران بود و جهان ما را با بنیاد فارابی می شناخت،الان به روز سیاه نشسته است.

بعد از پذیرایی و گپ و گفت دوستانه آماده دیدن فیلم فیلمساز اولی با نام« برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری می نشینیم.

 

------------

بیشتر بخوانید

روایتی غریب از چهلمین جشنواره فیلم فجر/بودن یا نبودن؟
------------------------------

فیلمی شاعرانه و با تصاویر کارت پستالی و مرتبط با فضای قصه،حالتو خوب می کند و کارگردانی خوب به بالا، بازی ها و قصه خوش فرم،لذت زیادی را نصیبت می کند و سرمست و سرحال می شوی و مخالفان و موافقان باهم به بحث و گفتگو می پردازند، یعنی فیلم موفقی می باشد که دو طیف سعی می کنند تا نقطه نظرات شان را به رخ همدیگر بکشند.
البته نگارنده در بحث ها مشارکت نمی کند.،فقط شنونده خوبی هستم.
روز با سوز سرما وکمی بوران به پایان می رسد./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5hf
اخبار مرتبط
پرده نقره ای تبلیغ نشست های تخصصی سینما را نشان می دهد و جالب اش اینه که اساتید دانشگاه امام صادق در باره سینما حرفی برای گفتن دارند.همه سنگر ها را فتح کرده اند و آخرین سنگر هم که سینماست، برایشان کاری ندارد، حرف زدن که مالیات ندارد؛ اینهمه حرف زده اند، درباره سینما هم فتوایی می دهند.
در حالی که مسعود کیمیایی و پسرش پولاد از حضور در بخش مسابقه این جشنواره انصراف دادند و حذف بخش سیمرغ آرای مردمی انتقادات بسیاری داشت، مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و اهدای سیمرغ های بلورین آن، پس از بخش ویدئویی حاوی تصاویری از اتفاقات اوایل انقلاب و با مضمون وحدت کلمه در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالروز جشن انقلاب همراه با ویدئویی از روزهای برگزاری چهلمین دوره این رویداد آغاز شد.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید