صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۳
کد خبر: 8280
گزارشگر: 213
۹۶۸
۰
۰
۶
از سوی آمریکا و در ادامه سفر تاریخی نفتالی بنت به بحرین

«قایق‌های رباتیک اسرائیلی» وارد خلیج فارس شدند

«قایق‌های رباتیک اسرائیلی» وارد خلیج فارس شدند
یک مقام آمریکایی در مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی کشورش در بحرین به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل،گفت که این مقر در حال حاضر در حال آزمودن ده‌ها شناور بدون سرنشین رباتیک اسرائیلی در چارچوب تمرینات دریایی در خلیج فارس است.

به گزارش آسیانیوز، نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی به‌کارگیری قایق‌های رباتیک اسرائیلی در عملیات‌های خود در منطقه خلیج فارس است.

-------------

بیشتر بخوانید

سفر «رئیس پلیس اسرائیل» به امارات درباره چالش‌های جنایی
--------------------------

یک مقام آمریکایی در مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی کشورش در بحرین این خبر را روز سه‌شنبه، ۲۶ بهمن، همزمان با بازدید نخست‌وزیر اسرائیل از نظامیان و تجهیزات دریایی آمریکایی در منامه اعلام کرد.

در همین حال، به نوشته خبرگزاری رویترز، دریابان براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم، به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل،گفت که این مقر در حال حاضر در حال آزمودن ده‌ها شناور بدون سرنشین رباتیک اسرائیلی در چارچوب تمرینات دریایی در خلیج فارس است.

او افزود که نیروی او همچنین علاقه دارد از پهپادهای سطحی ساخت اسرائیل نیز به عنوان ابزار تکمیلی برای وسائط بی‌سرنشین زیرآبی استفاده کند.

 

--------------

بیشتر بخوانید

شگرد آمریکایی چیست؟
---------------------------

مقام ارشد آمریکایی با گفتن این که اسرائیلی‌ها قطعاً در استفاده از این فناوری‌ها تبحر دارند، افزود که یکی از فرماندهان ناوگان آمریکایی در هفته‌های اخیر برای بررسی پیشرفت‌های اسرائیل در زمینه پهپادهای سطحی، به مقر نیروی دریایی اسرائیل در حیفا رفته بود.

به نوشته رویترز، اضافه شدن قایق‌های رباتیک بی‌سرنشین اسرائیلی به عملیات نظارت دریایی آمریکا، در حالی که اسرائیل در ادامه مسیر روند عادی‌سازی رابطه با کشورهای خلیج فارس قرار دارد، تأکیدی بر اهمیت فزاینده نقش اسرائیل در ترتیبات نظامی در منطقه است.

 نفتالی بنت که از شامگاه ۲۵ بهمن در یک «سفر تاریخی» به بحرین رفته، اولین نخست‌وزیر اسرائیل است که بر عرشه ناوهای آمریکایی مستقر در بحرین حضور یافت.

 

------------

بیشتر بخوانید:

بعد از مکانیسم ماشه چه می شود؟

--------------------------------------------------

نیروهای دریایی آمریکا و بحرین آبان امسال رزمایشی را برای هماهنگی در استفاده از سامانه‌های بدون سرنشین در عملیات دریایی در منطقه برگزار کردند، که در آن، ناوگان پنجم آمریکا برای نخستین بار قایق‌های رباتیک را به کار گرفت.

این ناوگان شهریور امسال نیز از تشکیل یک گروه ضربت دریایی با تمرکز بر استفاده از انواع پهپاد و هوش مصنوعی در عملیات نظارت دریایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش رویترز، اسرائیل همچنین بیست و نهمین کشوری است که به تازگی اعلام کرد یک افسر ارشد نیروی دریایی خود را به‌طور دائمی در بحرین مستقر خواهد کرد. این افسر در عملیات ناوگان پنجم دریایی آمریکا مشارکت خواهد کرد.

اعزام نماینده دائمی از سوی نیروی دریایی اسرائیل به بحرین، بخشی از توافق امنیتی بود که در سفر دو هفته پیش بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به بحرین، به‌دست آمد.

نفتالی بنت نیز در سفر بی‌سابقه خود به بحرین مدعی شد که فرصتی برای ایجاد موضع مشترک علیه ایران و هم‌پیمانان تهران در منطقه به‌دست آمده است. او به حملات راکتی و پهپادی نیروهای حوثی هم‌پیمان با ایران علیه امارات اشاره کرد. این حملات در یک ماه اخیر، خطری برای تولید و صادرات نفت از این منطقه تلقی شده است.

نفتالی بنت به روزنامه بحرینی الایام گفت «اسرائیل و بحرین با چالش‌های امنیتی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند که همگی از یک منبع ناشی می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران».

بحرین از عادی‌سازی رابطه و برقراری مناسبات کامل دیپلماتیک با اسرائیل دفاع کرده است./

https://www.asianews.ir/u/5hg
اخبار مرتبط
کوبی شابتای، رئیس پلیس اسرائیل بعد از رییس جمهور این کشور در حالی در دور آخر مذاکرات وین به امارات سفر کرد که اعلام شده نیروهای انتظامی دو کشور می‌خواهند مجرای رسمی ارتباطی برای گفت‌وگو درباره چالش‌های جنایی پیش روی یکدیگر بگشایند و همکاری کنند.
مقام‌های آمریکایی می گویند هر توافق هسته‌ای جدید، احتمالاً ایران را در موقعیتی قرار می‌دهد که به زمانی کمتر از یک سال برای تامین سوخت بمب اتم نیاز داشته باشد.
همچنانکه همه هیأت‌ها بر ضرورت رسیدن مذاکرات در آستانه توقف آن به مرحله «تصمیم سیاسی» آمریکا تاکید کرده اند، برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، از احتمال زیاد عدم دستیابی به توافق با ایران سخن گفته است.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در اظهار نظری به صراحت اعلام کرد که «هرگز» موافق مذاکره مستقیم با دولت ایالات متحده نبوده است.
یک رسانه خارجی مدعی شده است که ایران تا حد امکان با طولانی کردن روند گفت و گوها به برنامه پیشرفته هسته‌ای خود ادامه می‌دهد؛ در حالی که قدرت‌های جهان به منظور ادامه مذاکرات، واکنشی نشان نداده اند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در هفته جاری به اسرائیل و کرانه باختری سفر می‌کند و محور این سفر گفت و گو درباره ایران است.
اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت یکی از مشکلات اصلی مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است و روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.
در حالی که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران روز جمعه ۱۹ آذر گفته است که موضع ایران نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است؛ وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران قوای نظامی خود را در غرب کشور تقویت می‌کند تا از آنجا به اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه «حمله کند» و الان زمان اقدام علیه ایران است!
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.
با شکست دور هفتم مذاکرات هسته ای، داوید بارنئا، رئیس موساد، به واشنگتن سفر کرد تا با مقام‌های ارشد دولت بایدن درباره ایران گفت‌وگو کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید