صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
کد خبر: 8284
گزارشگر: 213
۷۴۳
۰
۰
۴
بنا بر اعلام اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

حقوق و دستمزد ۶۰ درصد افزایش می یابد+جزییات

حقوق و دستمزد ۶۰ درصد افزایش می یابد+جزییات
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۶۰ درصدی حقوق خبر دادند و نیز جزییات تعیین مالیات بردرآمد نیز مشخص شد.

به گزارش آسیانیوز، حداقل حقوق معاف از مالیات در سال آینده مشخص شد، براساس اظهارات رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کسانی که حقوقشان از پنج میلیون تومان در ماه بیشتر است باید مالیات بپردازند.

لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

--------------

بیشتر بخوانید

جزییات واریز حقوق ۵ میلیونی برای زنان خانه‌دار
------------------------------

کسانی که کل حقوق سالانه‌شان در سال کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد مالیاتی نمی‌پردازند، یعنی حقوق ماهانه پنج میلیون تومان اما بیشتر از آن مشمول مالیات می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق نیز این موضوع را تایید کرده است و براساس اظهارات او، افرادی که حداقل ماهانه پنج میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

از ۵ تا ۱۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند، مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

 حاجی بابایی همچنین وعده داد که در سال آینده حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت نمی‌شود.(تجارت نیوز)

--------------

بیشتر بخوانید

جزییات واریز پاداش و عیدی پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت
------------------------------------------

افزایش ۶۰ درصدی کف حقوق
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش ۶۰ درصدی حداقل حقوق اشاره کرد و گفت: پایین‌ترین میزان حقوق پنج میلیون تومان است. این عدد برای شاغلین پنج میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان پنج میلیون تومان است. بنابراین نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم.(اقتصاد آنلاین)

جعفر قادری، دیگر عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده در این خصوص برای تجارت‌نیوز توضیح داد: کف حقوق در سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که براس سال آینده به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

او همچنین گفت: سقف حقوق هفت برابر این میزان است، یعنی ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. مابقی سطوح حقوق نیز باید بین ۶۰ تا ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند./


https://www.asianews.ir/u/5hk
اخبار مرتبط
پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار طرحی است که اخیرا از سوی رئیس ستاد امر به معروف و در راستای طرح کرامت همسران خانه‌دار، حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری مطرح شده است.
خلاصه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره حقوق و دستمزد منتشر شد.
پیشنهاد ۶۰ درصدی حقوق کارمندان دولت از سوی کمیسیون تلفیق مطرح شد.
بررسی ها نشان می دهد که نظام کیفری مالیات در قانون ایران به صورت مقتدر که موجب کاهش فرار مالیاتی شود وضع نشده است؛ به طوری که بسیاری از کاستی ها و ابهامات این قانون در برابر جرم انگاری مالیاتی موجب ایجاد بستری مناسب در جهت فرار مالیاتی خواهد شد؛ در حالی که در قوانین مالیاتی کشور کانادا این نقیصه وجود نداشته و به تناسب فرار مالیاتی مجازات در انتظار مرتکب است.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
در حالی که نماینده مجلس سخن نگران کننده خط فقر خط فقر ۴ میلیونی را به کار برده است، ضرورت «دستمزد شایسته»یا همان Decent Wage طرح می شود که نه تنها خط فقر و حداقل‌های مورد نیاز برای یک زندگی بسیار ساده را پوشش می‌دهد، بلکه دیگر عناصر مورد نیاز برای یک زندگی شایسته، مانند تفریحات، سفر، مطالعه و هزینه‌های فرهنگی را تامین می‌کند.
دولت تصمیم گرفته است تا حداقل و حداکثر حقوق ها را نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.
دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران با افزایش پلکانی حقوق‌ها تا ۲۵ درصد را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند و افزایش دستمزد ها برای حقوق ها ی بالا کمتر خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید