صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۲
کد خبر: 8288
گزارشگر: 213
۹۵۵
۰
۰
۳
یادداشت/ذبیح الله رحمانی؛ درباره اکران «ملاقات خصوصی»

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/فقر؛ فساد و بدرفتاری در ایران/قسمت چهارم

روایت غریب چهلمین جشنواره فیلم فجر/فقر؛ فساد و بدرفتاری در ایران/قسمت چهارم
فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس به عنوان اولین ها با فضای عاشقانه شروع می شود که در آن فقر، فساد و بدرفتاری ها در جامعه ایرانی به روایت در آمده.

به گزارش آسیانیوز، صبح از خواب بیدار می شوی، انگاری چند نفر تو را زده اند کوفتگی عضلات و سر دردت،گلافه آت می کند.صبحانه که می خوری و کمی هم یادداشت می نویسی و کم کم آماده رفتن به برج میلاد می شوی، درمسیر داری فکر می کنی به حوادث چند روز جشنواره فیلم فجر،فیلم های راه یافته که چند تاشون در جشنواره محلی نیز لیاقت نمایش ندارند و هئیت انتخاب مدعی و طلبکارانه از انتخاب هایشان دفاع می کنند و عجیب آش شوری داریم...

------------

بیشتر بخوانید

اکران «خائن کشی» و ماجرای کسوف تهران/حضور جنجالی مهران مدیری+عکس

--------------------------------------------

نمایش فیلم ها هیچوقت طبق ساعت اعلامی پخش نمی شود.جشنواره هست دیگه و جوابگو هم نیستند.

فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس به عنوان اولین ها با فضای عاشقانه شروع می شود. لحظه لحظه فیلم تو را درگیر می کند و در یک منطقه حاشیه نشین ناکجاآباد که شکر خدا همه جا فراوان شده و ارازل و اوباش هم مثل ریگ بیابان رشد تصاعدی دارند.فقر، فساد و بدرفتاری ها در جامعه ایرانی روبه رشد شده و داستان فیلم مسیر زندگی را تبدیل به جهنم و  بازی پریناز ایزدیار تو را غافلگیر می کند.

کارگردانی اولین فیلم امید شمس امیدوار کننده است؛ در حالی که فیلمبرداری و تدوین و صدا و صداگذاری تو را غرق لذت می کند.

فیلم تمام می شود و مجبور به ترک صندلی ات می شوی، با اینکه دوست داشتی بنشینی و به اتفاقات فیلم فکر کنی،تعدادی از منتقدان واقعی و کم ادعا دور هم جمع شده اند و زوایای مختلف فیلم می پردازند. عده ای منتقد نما هم که قدرت تحلیل درست و حسابی ندارند و به عنوان تماشاگر حرف های عالمانه و سنجیده آنها را می شنوند و می روند تحلیل های شنیده شده را به نام خود می زنند و در شبکه های مختلف به اظهارات فاضل مآبانه شأن می پردازند. عجیب ولی واقعی هست...

------------

بیشتر بخوانید
علت انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از جشنواره فیلم فجر/پولاد درباره «قضاوت و داوری» چه نوشت؟

-------------------------------

مدتی بعد فیلم « ماهان» شاه حاتمی پسر را می ببینی و از هرچه که از فیلم قبلی لذت برده ای ازین فیلم سرخورده می شوی و حتی تله فیلم متوسط تلویزیون محلی هم نیست.
کسی هم به اعتراضات اعتنایی نمی کند...
مجبوری می شوی که زودتر از موعد مقرر از برج بیرون بروی و راهی خانه شوی و شاید به امید فردا،فیلم های بهتری ببینی./

https://www.asianews.ir/u/5ho
اخبار مرتبط
بعد از پذیرایی و گپ و گفت دوستانه آماده دیدن فیلم فیلمساز اولی با نام« برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری می نشینیم؛ فیلمی شاعرانه و با تصاویر کارت پستالی و مرتبط با فضای قصه.
پرده نقره ای تبلیغ نشست های تخصصی سینما را نشان می دهد و جالب اش اینه که اساتید دانشگاه امام صادق در باره سینما حرفی برای گفتن دارند.همه سنگر ها را فتح کرده اند و آخرین سنگر هم که سینماست، برایشان کاری ندارد، حرف زدن که مالیات ندارد؛ اینهمه حرف زده اند، درباره سینما هم فتوایی می دهند.
در حالی که مسعود کیمیایی و پسرش پولاد از حضور در بخش مسابقه این جشنواره انصراف دادند و حذف بخش سیمرغ آرای مردمی انتقادات بسیاری داشت، مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و اهدای سیمرغ های بلورین آن، پس از بخش ویدئویی حاوی تصاویری از اتفاقات اوایل انقلاب و با مضمون وحدت کلمه در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالروز جشن انقلاب همراه با ویدئویی از روزهای برگزاری چهلمین دوره این رویداد آغاز شد.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
یک روز پس از اعلام اسامی هیات داوران جشنواره فجر که شهاب حسینی نیز در میان آنان به چشم می خورد، مسعود کیمیایی فیلمساز پرآوازه ایران و پسرش پولاد، از شرکت در جشنواره انصراف دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید