پنج شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۰
کد خبر: 8304
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۴۱۳
۰
۰
۱

⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 چگونه اقتصادی سفر کنیم گفت‌و‌گو با بنیامین رضایی

🗓 پنجشنبه (۲۸ بهمن ۱۴۰۰)
 
➖ دکتر محمد جمشیدی، عضو برجسته و مشاور ناسا، در ادامه‌ی سخن درباره‌ی کتاب «تاریخچه‌ی دانشمندان و شاعران پارسی» به دو ریاضی‌دان جوان و برجسته‌ی ایرانی می‌پردازد که هر دوی آنان اثرات شگرفی بر تاریخ حل مسائل ریاضیات داشته‌اند؛ زنده‌یاد مریم میرزاخانی که باب مسائل بسیاری را در ریاضیات گشود و رفت. و دیگری کوچِر بیرکار (فریدون درخشانی) دومین ایرانی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ریاضیات که به مدال فیلدز مشهور است. آقای بیرکار که استاد دانشگاه کمبریج و عضو انجمن سلطنتی انگلستان است، بسیاری از مسائل پیچیده‌ی ریاضیات را به مسائل ساده‌تر تبدیل نمود و اکنون به عنوان یکی از شخصیت‌های اثرگذار در این رشته در جهان به شمار می‌رود. برای دریافت رایگان کتاب به هر دو زبان فارسی و انگلیسی به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.wacong.org/persiansciencehistory/books.html
 
➖ بنیامین رضایی، جهانگرد و سفرنامه‌نویس، چند پیشنهاد برای آنها که می‌خواهند اقتصادی سفر کنند ارائه می‌دهد. با اجرای این راهکارها تقریبا می‌توان رایگان سفر کرد! و نیز تجربه‌های بسیاری در سفرها کسب کرد. آقای رضایی به بیش از ۶۰ کشور جهان سفر کرده و همچنان به برنامه‌های خود برای کسب تجارب بیشتر و دیدن کشورها و شهرهای دیگر جهان ادامه می‌دهد.

 

➖آقای مهندس محمد عطاردیان، مهندس پیشکسوت راه و ساختمان ایران، در ادامه‌ی بحث درباره‌ی پروژه‌های ساخت‌و‌ساز در گوشه‌و‌کنار ایران به ناکارآمدی سیستم قانونگذاری و پشتیبانی دولت برای ساخت پروژه‌های عمرانی کشور می‌پردازند. اگرچه در طول پروژه‌هایی که آقای مهندس عطاردیان تا کنون شرح دادند، بدون استثنا همه‌ی ارکان دستگاه قانون‌گذاری دولتی اعم از وزارت راه و شهرسازی و ذیربطان آن با ناکارآمدی، ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی نسبت به آبادانی کشور، موجب ایجاد مصائب بسیار، تاخیر در ساخت و عدم بهره‌برداری از پروژه‌های پایان‌یافته شدند، پروژه‌های بعدی آقای عطاردیان نیز همراه با این دشواری‌ها از سوی مدیرعامل‌ها و مقامات جدیدی است که به طور کلی همه‌ی آن سیاست‌های قبلی را تحقیر می‌کنند و با انواع و اقسام روش‌های نفرت‌ورزانه از برداشت پول ضمانت‌نامه‌های بانکی تا گروگان‌گیری اوراق و یا ادوات ساخت، مانع از ادامه‌ی کار پیمانکاران و سازندگان می‌شوند.
👇🏽نسخه‌ی کامل سخنان آقای عطاردیان:
https://t.me/joinchat/UzElp1nob9fNz5pb
 
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/5i4
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید