صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
کد خبر: 8305
گزارشگر: 213
۸۰۸
۰
۰
۴
ادامه روند صعودی مبتلایان به اومیکرون

قربانی شدن روزانه کودکان در اثر کرونا/علت مرگ و میر

قربانی شدن روزانه کودکان در اثر کرونا/علت مرگ و میر
با شیوع اومیکرون در کشور کودکان بیشتر در تیررس ابتلا قرار گرفتند و حالا هم مرگ بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا تایید شده است.

به گزارش آسیانیوز، کارشناسان نسبت به افزایش ابتلای کودکان، به سویه اومیکرون ویروس کووید۱۹ هشدار می‌دهند. از زمان شیوع این سویه، مرگ هفت کودک مبتلا به کرونا تایید شده است.

----------

بیشتر بخوانید

افزایش مرگ و میر در اثر سویه دلتا و اُمیکرون
--------------------------------------------

با شیوع اومیکرون در کشور کودکان بیشتر در تیررس ابتلا قرار گرفتند. حالا هم مرگ تعدادی از کودکان مبتلا به کرونا تایید شده است.

تائید مرگ ۷ کودک مبتلا به کرونا
روز گذشته پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع امیکرون تا امروز، سه کودک جان خود را از دست دادند. هر سه بیماری زمینه‌ای داشتند.

او همچنین گفت: در ابتدای ماه حدود هزار مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشتیم که این تعداد اکنون به حدود چهار هزار نفر رسیده است. (ایسنا)

 پیش از این نیز مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره وضعیت کودکان مبتلا به کرونا گفت: چهار نفر از کودکان مبتلا به کرونا در قم طی دو ماه گذشته جان خود را از دست دادند.

او همچنین گفت که عادی‌انگاری درباره کرونا بسیار زیاد است و این امر موجب می‌شود قله پیک کرونا طولانی شود. (ایرنا)

مشاهده مرگ‌ومیر در کودکان مبتلا به کرونا
با شیوع اومیکرون، بارها متخصصان درباره خطر کرونا برای کودکان هشدار دادند. زهرا ابطحیان، فلوشیپ فوق تخصصی بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز گفت: ما در حال حاضر بیماران بدحال زیادی داریم. در بیمارستان مسیح دانشوری بیمارانی داریم که باید بستری شوند اما تخت خالی نیست که آنها را بستری‌ کنند و مجبور هستند که برای بستری در لیست بمانند.

او درباره وضعیت کودکان مبتلا به کرونا گفت: درحال حاضر متاسفانه گزارش مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان را از شهرهای مختلف داریم. از آنجا که وضعیت کودکان به گونه‌ای است که بدن آن‌ها مایعات زیادی را از دست می‌دهد، احتمال شدت گرفتن این بیماری در کودکان بیشتر است. خصوصا در سنین پایین‌تر موارد نیاز به بستری در کودکان رخ می‌دهد.

دلایل افزایش درگیری کودکان مبتلا به کرونا
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره دلایل افزایش درگیری کودکان در موج اومیکرون گفت: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت‌های ابتلای کودکان به اومیکرون است.

او همچنین گفت: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از علت‌هایی است که کودکان در سویه‌های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند. (مهر)

درحالی تعطیلی مدارس یکی از دلایل افزایش درگیری کودکان عنوان می‌شود که پیش‌تر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ به تجارت‌نیوز گفته بود: درباره تعطیلی مدارس پیشنهاد داده‌ایم. در موج اومیکرون کودکان و نوجوانان بیشتر در خطر ابتلا هستند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای تهران نیز درباره وضعیت کودکان در سویه اومیکرون گفت: در اومیکرون نسبت به سایر سویه‌ها قشر کودکان و نوجوانان بیشتر مبتلا شده‌اند. بر اساس جدیدترین آمارها اکنون ۱۹.۵ درصد بستری‌ها در تهران را گروه سنی زیر ۱۰ سال تشکیل می‌دهند.‌‌ (ایرنا)

این در حالی است که رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر چندی پیش هشدار داد که تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.

با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان به سویه اومیکرون خبر داد.

فرهاد چوبدار با اظهار نگرانی از افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا در ایران، به ایسنا گفت که تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است و احتمال کمبود تخت در بیمارستان‌های کودکان وجود دارد.

-------------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
---------------------------

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: «برخلاف پیک‌های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند از بزرگسالان بیشتر است و ظاهرا گروه هدف اومیکرون گروه سنی زیر ۱۲ سال است؛ زیرا حتی نوزاد چند روزه‌ مبتلا به کرونای اومیکرون هم در بین بیماران‌مان بستری داریم. با این حال وضعیت عمومی کودکان نسبت به ابتلا به سویه دلتا خیلی بهتر است و نیاز به داروهای قوی مانند رمدسیویر، IVIG، کورتون و... در حد بالایی نیست.»

چوبدار همچنین به فصل آلودگی هوا و شروع فصل آلرژی که ممکن است طول دوره بیماری را افزایش دهد اشاره کرد و گفت: «کودکان گاهی ۲۰ تا ۲۵ روز هم علامت‌دار هستند که حدس می‌زنیم علت این اتفاق همراه شدن ابتلا به کرونای اومیکرون با ویروس‌هایی دیگر مانند آدنوویروس‌ها، رینوویروس‌ها یا کروناهایی با سایر سویه‌ها باشد.»

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر افزود: «حدود ۶۰ درصد بیمارانی که تست PCR می‌دهند مثبت می‌شوند و اگر ۲۰ درصد هم برای منفی کاذب در نظر بگیریم در واقع حدود ۸۰ درصد مراجعین اورژانس ما اکنون مبتلا به کرونا هستند. در مواجهه با پیک پاندمی به سرعت با موضوع کمبود تخت بیمارستانی مواجه می‌شویم. با ابتلای کادر درمان، آنها نیز به سرعت از چرخه خارج می‌شوند و ممکن است دچار کمبود نیرو هم بشویم.»/

آسیانیوز،تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/5i5
اخبار مرتبط
معاون درمان ستاد کرونا گفت به طور تخمینی ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا با سویه اُمیکرون است، اما ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد نیز مربوط به دلتاست.
برخی دانشمندان هشدار داده‌اند که سویه‌های جدید کووید-۱۹ در مقایسه با سویه‌های پیشین، عامل بیماری‌های جدی‌تر و مرگ و میر بیشتری باشد.
یک پزشک متخصص گفت: به نظر می‌رسد که روند ابتلا در کشور در ۱۰ روز آینده همچنان به‌شدت بالا باشد؛ افزایش ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۱۵۰ درصد بود و حدود ۱۱۰ درصد افزایش مرگ داشتیم.
در حالی که مقام بهداشتی وضعیت کودکان زیر ۵ ساله را در شیوع کرونا هشدار دهنده بیان کرد، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید