صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
کد خبر: 8306
گزارشگر: 213
۵۲۹
۰
۰
۴
پختگی بازار رمز ارز معروف در آستانه افت قیمت

موج سواری جنجالی بیت‌کوین و پیشنهادها برای خرید و فروش

موج سواری جنجالی بیت‌کوین و پیشنهادها برای خرید و فروش
داده‌ها نشان می‌دهد بازار بیت کوین با وجود نوسانات عجیب طی یک سال اخیر به پختگی چشمگیری رسیده است و نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.

به گزارش آسیانیوز، نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.

--------------

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد

-----------------------------------------------------
به گفته تحلیل‌گران معروف رمزارز، ممکن است با «از راه رسیدن ابرهای طوفانی» چند هفته ملتهب همراه با نوسان قیمت‌ها پیش روی بیت‌کوین و کلا بازار رمزارز باشد.

گلسنود (Glassnode)، شرکت تامین داده‌های کل معاملات زنجیره بلوکی (بلاک‌چین)، در تازه‌ترین گزارش خود در مورد وزش «تعداد زیادی باد مخالف سهمگین» هشدار داده که ممکن است بر قیمت ماه آینده بیت‌کوین شدیدا اثر بگذارد و دلایل آن می‌تواند از سخت‌گیرانه‌تر شدن سیاست‌های فد (فدرال رزرو/ ذخیره فدرال) تا بالا رفتن احتمال وقوع جنگ در اوکراین باشد.

قیمت این رمزارز طی چند ماه اخیر دچار نوسانات شدیدی شده است و در ماه نوامبر قیمت آن به بالاترین حد خود در کل تاریخ یعنی ۶۸ هزار دلار و سپس در ماه ژانویه با افت شدید به ۳۴ هزار دلار رسید.

طبق این گزارش به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در میانه این وضعیت نامشخص از هم‌اکنون به قیمت‌گذاری مشغولند و داده‌ها نشان می‌دهد این بازار طی یک سال اخیر به پختگی چشمگیری رسیده است. بدین ترتیب نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.

در این گزارش آمده «دینامیک عرضه در زنجیره بلوکی به ثبات چشمگیری رسیده است و این احتمالا نشانه آن باشد که سرمایه‌گذاران آماده‌ پشت سر گذاشتن تمام طوفان‌های پیش رو هستند و ترجیح می‌دهند برای مقابله با خطرات احتمالی از سپرده‌های فرعی استفاده کنند.»

-----------------------------

بیشتر بخوانید

شرط ایلان ماسک برای خوردن مک‌دونالد در توئیت جدیدش/پایان سقوط رمزارزها در را است؟
----------------------------------------------------

رمجموع، با افزایش نقدینگی و در دسترس قرار گرفتن ابزارهای جامع‌تر مدیریت خطر، این حاکی از ادامه روند رسیدن بازار بیت‌کوین به پختگی است. این وضعیت در مقایسه با چرخه‌های قدیم بازار بیت‌کوین که فقط با فروش این رمزارز در بازارهای نقدی امکان مقابله با خطر آن وجود داشت، تفاوت زیادی دارد.»


اتخاذ این رویکرد محتاطانه ممکن است ریسک نوسانات شدید را کاهش دهد، مخصوصا با توجه به «پیگیری بسیار فعالانه سرمایه‌گذاران» که به‌رغم نوسانات قیمت بیت‌کوین همچنان پا به این بازار می‌گذارند و بیت‌کوین را رها نمی‌کنند.

احتمالا سرنوشت چند ماه آینده بازار رمزارز بستگی به این خواهد داشت که سرمایه‌گذاران تا چه حد بتوانند در برابر «بادهای سهمگین مخالف» دوام بیاورند.

مارکوس سوتیریو، تحلیل‌گر بنگاه دارایی‌های دیجیتالی گلوبال ‌بلاک که دفتر اصلی آن در بریتانیا واقع شده است در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «اهالی بازار مشتاقانه منتظر رسیدن اخبار دقیق از تازه‌ترین نشست سیاست‌گذاری ذخیره فدرال هستند.»

 «این نشان می‌دهد برنامه ذخیره فدرال برای افزایش نرخ‌ها و آغاز فرایند انقباض کمیتی چگونه است. این جزئیات می‌تواند میزان تهاجمی بودن ذخیره فدرال و احتمال افزایش قیمت‌ها در ماه مارس را مشخص کند.»

هم‌چنین طبق گزارش گلاسنود اگر متصدی تصفیه در صرافی ورشکسته ام‌تی گاکس نیز فروش را آغاز کند، جبران بلندمدت وجوه آن می‌تواند اثر زیادی بر بازار بگذارد.

نوبوآکی کوبایاشی، متصدی تصفیه ام‌تی گاکس هم‌اکنون ۱۳۷ هزار و ۸۹۰ عدد بیت‌کوین (معادل ۶ میلیارد دلار) در اختیار دارد که معادل ۰.۷۲ درصد کل گردش این بازار است./(آنتونی کاتبرتسون)

این در حالی ست که به نقل از تجارت نیوز، برخی از کارشناسان با توجه به سیگنال‌های نزولی در نمودار هفتگی و ماهانه بیت‌کوین، نسبت به احتمال سقوط این ارز به زیر ۳۰ هزار دلار هشدار می‌دهند.

کارشناسان با استدلال به مدل LFG (رشد فراکتال لگاریتمی) پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین روندی نزولی در پیش دارد. همچنین براساس داده‌های تاریخی احتمال ریزش این ارز کم نیست.

یک تحلیلگر به نام rudd’s مدل LFG را در نمودار ماهانه تحلیل کرد و نوشت: بیت‌کوین به پایین‌ترین محدوده سقوط می‌کند. همانطور که در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ این اتفاق افتاد.

این کارشناس تاکید کرد: چند ماه تا ریزش بیت‌کوین فاصله داریم. بهترین سناریو برای خرید بیت‌کوین در محدوده ۲۴ تا ۲۷ هزار دلار است.


روبان (Ribbon)
روبان‌های میانگین متحرک با پایان چرخه‌های نزولی بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ منطبق شده‌اند. این روبان‌ها طیفی از میانگین متحرک (MA) هستند و در پیدا کردن حمایت و مقاومت‌ها، به تحلیلگر کمک می‌کنند.

کارشناسان در رابطه با احتمال ریزش تا ۲۵ هزار دلار هشدار می‌دهند.

شاخص مقاومت نسبی و MFI
در نمودار هفتگی بیت‌کوین شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۴۲ قرار دارد و روندی نزولی دارد. این می‌تواند نشانه بدی برای احتمال سقوط بیشتر بیت‌کوین باشد.


همچنین حجم خروج پول از بیت‌کوین شدت گرفته است. شاخص MFI در محدوده اشباع فروش قرار دارد و این موضوع را نشان می‌دهد.


احتمال صعود
برخلاف شاخص‌های نزولی، چندین شاخص که چشم‌انداز صعودی دارند هم مشاهده می‌شود.

براساس گزارش موسسات تحلیل داده، نهنگ‌های بیت‌کوین در ریزش اخیر این ارز خریدهای بزرگ انجام دادند.

حمایت از بیت‌کوین در زمان ریزش می‌تواند در بلندمدت تاثیر مثبت زیادی داشته باشد. همچنین در روز ۱۳ فوریه، مقدار بیت‌کوین در اختیار صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود رد سه سال گذشته رسید. هنوز روند بازار از مارس ۲۰۲۰ صعودی است اما باید مراقب بود./

https://www.asianews.ir/u/5i6
اخبار مرتبط
مارک رایلنس، بازیگر سینما گفته که آنها فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است!
جالب است بدانید تتریا USDT پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. حجم معاملات روزانه آن بیش از دو برابر بیت کوین است و با سایر رمز ارزها حتی اتریوم اختلاف فاحش دارد.
کارشناسان گفتند بیت کوین همچنان پادشاه است و احتمالا این ارز دیجیتال می‌تواند در نیمه دوم سال به اوج خود برسد.
افرادی که با خرید تتر سرمایه دیجیتالی به دست می آورند می توانند مستقیماً در سایت های مختلف اقدام به فروش بیت کوین و گرفتن تتر کنند.
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و افراد اسکناس ریال خود را تحویل بانک مرکزی می‌دهند و رمز ریال تحویل می‌گیرند.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
همچنانکه بیت کوین به زمستان رمزارزی در حال کوچ است، یک نشریه خارجی قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی و احتمالات مثبتی را بیان کرده است.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید