صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 8350
گزارشگر: 213
۱۰۴۶
۰
۰
۴
صبح امروز دو خلبان جوان ارتش در سانحه هوایی جان باختند

دلایل مبهم سقوط جت ارتشی و تلفات آن+آخرین فیلم های دلخراش از حادثه

دلایل مبهم سقوط جت ارتشی و تلفات آن+آخرین فیلم های دلخراش از حادثه
در حالی که جزییات بیشتری از سقوط هواپیمای ارتش در تبریز به دست آمده است، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی شده است و ظاهرا خلبانان جوان که هر دو جان باختند برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت کرده است.

به گزارش آسیانیوز، محمدعلی هنرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام خبر سقوط یک جنگنده اف-۵ ارتش در تبریز گفت دو نیروی نظامی و به همراه سرنشین خودرویی که هواپیما با آن برخورد کرد، کشته شده‌اند.

 


او روز دوشنبه دوم اسفند درباره این حادثه افزود این هواپیما حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه مسکونی یکه‌دکان سقوط کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده، شجاعت خلبان مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.»


سخنگوی ارتش هم درباره جزییات این حادثه گفت هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می‌کنند.

بنا بر گفته او، سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما کشته شده‌اند.

 


براساس خبر رسانه‌های ایران، خلبان این هواپیما در هنگام سقوط اقدام به خروج نکرده تا آسیبی به ساختمان‌های مسکونی وارد نشود./

https://www.asianews.ir/u/5jc
اخبار مرتبط
والدین دو قربانی هواپیمای اوکراینی(پرواز 752) فاش ساختند، کسی که به آنها گفته است اگر هواپیما سقوط نمی‌کرد جنگ با آمریکا درمی‌گرفت، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، بوده است.
در حالی که منتقدان افزایش عوارض خروج آن را «تنبیه» مسافران سفر به خارج می دانند، بر اساس درآمد پیش‌بینی شده از محل عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود که عوارض خروج از کشور در سال آینده به بیش از ۵ میلیون تومان افزایش یابد.
همچنانکه برخی از مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان پیامکی درباره «حمله سایبری» دریافت کرده‌اند و سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد؛ ضمن آنکه اعلام شده است این حمله به کنترل در آمده؛ گروهی در شبکه های اجتماعی آن را با ادعای عملیات تروریستی ماهان در حمل سلاح بر عهده گرفته اند.
رسانه های فرانسوی گفتند یک خلبان که قصد داشت هواپیمای خود را به کلیسای تاریخی «نوتردام» واقع در شهر پاریس بکوبد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید