صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
کد خبر: 8384
گزارشگر: 213
۸۲۴
۰
۰
۵
پذیره نویسی پرسپولیس و استقلال در فرابورس

جزییات عرضه اولیه جدید در هفته آینده/تکان عجیب بازارهای مالی در تلاطم جنگ اوکراین و مذاکرات وین

جزییات عرضه اولیه جدید در هفته آینده/تکان عجیب بازارهای مالی در تلاطم جنگ اوکراین و مذاکرات وین
در حالی که خبر عرضه اولیه در هفته آینده زمزمه شده است، بازار سرمایه جزو اولین بازارهایی است که از مذاکرات وین تاثیر می گیرد و تمامی اخبار مثبت و منفی بر معاملات تاثیر گذار است.

به گزارش آسیانیوز، بورس روز گذشته رشد بیش از سه هزار واحدی را تجربه کرد. در حال حاضر چندین سیگنال برای سهامداران بورسی وجود دارد و کارشناسان گروه‌های خاصی را آماده رشد می‌دانند.

-----------

بیشتر بخوانید

خبر خوب درباره بورس ۲۵ بهمن و روزهای بعد؟/تاثیر جنگ اوکراین و مذاکرات وین بر بازار سرمایه
------------------------------------------------

بورس دیروز رشد سه هزار و ۲۸۷ واحدی داشت و شاخص به سطح یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی رسید.

اخبار مختلفی روی بورس تاثیر می‌گذارد که این روزها مهم‌ترین خبرها مذاکرات وین، تنش اوکراین و روسیه و قیمت دلار است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: «توانمندی صلح آمیز هسته‌ای ایران باید چون شمشیر داموکلس همواره بر بالای سر عهدشکنان باقی بماند تا تضمینی واقعی بر اجرای تعهداتشان باشد. سال ۹۷ و پس از خروج آمریکا از برجام بهتر بود که مطابق تدبیر رهبری از این تضمین ذاتی بیشتر و تاثیرگذارتر استفاده می‌شد.»

وزارت دفاع مجارستان دیروز در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کرد که تعداد نامشخصی از نیروها را در نزدیکی مرز خود با اوکراین، به منظور برقراری امنیت و اهداف بشردوستانه مستقر خواهد کرد.

 در این بیانیه آمده است: امنیت مجارستان مهمترین چیز است، ما در حال تقویت امنیت مرز اوکراین و مجارستان هستیم. (رویترز)

از سوی دیگر کارشناسان سیاسی می‌گویند که احتمال درگیری میان روسیه و اوکراین وجود دارد و این دو کشور صلح نمی‌کنند. قیمت دلار در بازار آزاد روز گذشته یعنی سه اسفند در ساعات پایانی بازار به محدوده ۲۶ هزار و ۳۸ تومان‌ رسید.

صرافی‌‌‌های بانکی دیروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۸۳ تومان اعلام کرده‌، دلار را با قیمت ۲۴ هزار و ۵۳۶ تومان از مردم می‌خریدند.

 احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس می‌گوید: هفته آینده واگذاری سهام سرخابی‌ها به هواداران و مردم در بورس آغاز می‌شود. سهام دو تیم سرخابی‌ها به مالکیت مردم و هواداران درمی‌آید. (باشگاه خبرنگاران)

سیگنال‌های جدید برای بورس

 بازار سرمایه جزو اولین بازارهایی بود که از مذاکرات وین تاثیر گرفت. بر همین اساس، تمامی اخبار مثبت و منفی روی معاملات تاثیر می‌گذارد.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص می‌گوید که به واسطه اخبار مذاکرات گروه‌های حمل‌ونقل، پالایشی و بانکی در بورس پیشتاز هستند.(نبض بورس)

تنش میان اوکراین و روسیه، افزایش قیمت نفت و گاز را در پی داشته است. در بورس تهران نیز گروه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی به واسطه این افزایش قیمت می‌توانند صعودی شوند؛ در جریان معاملات روز سه‌شنبه نیز نمادهای پالایشی اکثرا به صف خرید رسیدند.

اغلب سهام موجود در بورس ارتباط مستقیمی با نرخ دلار دارند و کاهش نرخ دلار می‌تواند در کوتاه مدت به زیان این گروه تمام شود. البته کارشناسان معتقدند که دلار افت قابل توجهی در پیش ندارد و و صنایع بورسی نیز در میان مدت و بلندمدت با رفع تحریم‌ها می‌توانند سوددهی مجدد خود را باز بیابند.

همچنین گفته می‌شود هفته آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس پذیره نویسی خواهند شد.

سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه این دو باشگاه توضیح می‌دهد: اگر دقت و مراقبت کافی درخصوص نحوه واگذاری سهام به هواداران یا سایر اشخاص به درستی صورت نگیرد، همانند سایر عرضه‌های دولتی تجربه تلخی را به همراه خواهد داشت. (تجارت نیوز)

https://www.asianews.ir/u/5k9
اخبار مرتبط
رییس سازمان خصوصی‌سازی در حساب توییتر خود نوشت: «طلسم ۲۴ ساله شکست و امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد فشار فروش در معاملات فردا کاهش یابد و بازار به تعادل برسد؛ همچنین بنا بر انتظار بورس در هفته آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.
در حالی که بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید، به نظر می رسد در روزهای آینده اخباری مثبتی درباره ثبات و رشد بیشتر بازار سرمایه در راه باشد.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
جلسه امروز هیات دولت به منظور حمایت از بورس برگزار شد و گفته شده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد توضیحات و اخبار خوبی را درباره این نشست مطرح کرده است.
شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 3 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 314 هزار واحد قرار گرفت؛ در حالی که شاخص کل هم وزن بورس امروز هم مثبت شد.
بازار سهام پس از افت و خیزهای فراوان در هفته گذشته طی چهار روز معاملاتی پیش روند رو به رشدی داشته است؛ در حالی که کارشناسان معتقدند این روند ماندگار است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید