صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۴
کد خبر: 8390
گزارشگر: 213
۴۸۶
۰
۰
۴
۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده است

توقف اتصال کارتخوان‌ها به پرونده‌های مالیاتی

توقف اتصال کارتخوان‌ها به پرونده‌های مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی, از پایان فرآیند ساماندهی کارتخوان ها و جریمه دارندگان پوزهای با فرار مالیاتی، خبر داد.

--------

بیشتر بخوانید

«جزییات» مالیات بر سپرده های بانکی

-------------------------

داود منظور گفت: طرح ملی ساماندهی کارتخوان‌های بانکی، از مطالبه‌های مهم دولت و مجلس است که برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و با مشارکت بانک مرکزی در حال عملیاتی شدن است.

منظور افزود: شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی، تسریع در فرآیند رسیدگی، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده بدون فشار بر مودیان، از مزایای اجرای این قانون است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: بهره گیری از اطلاعات تراکنش دستگاه‌های کارتخوان به تشخیص درست مالیات، اجتناب از برخورد‌های سلیقه‌ای در حسابرسی مالیاتی و به ویژه مقابله منطقی و علمی با فرار مالیاتی، کمک می‌کند.

 

----------------

بیشتر بخوانید

عاقبت حقوقی «فرار مالیاتی» در قوانین ایران و کانادا
----------------------------------------------------------


منظور گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند و چنانچه در اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی مربوط به اشخاص، فرار مالیاتی و بی توجهی به قوانین و حقوق عامه روی داده باشد، جرایم قانونی شامل آن‌ها می‌شود./صدا و سیما


https://www.asianews.ir/u/5kf
اخبار مرتبط
مدیرکل تحلیل فرایندهای سازمان امور مالیاتی گفت: در صورت تصویب مالیات بر سپرده های بانکی اشخاص حقوقی در قانون بودجه ۱۴۰۱، این پایه مالیاتی صرفا به حقوقی ها اختصاص خواهد یافت.
بررسی ها نشان می دهد که نظام کیفری مالیات در قانون ایران به صورت مقتدر که موجب کاهش فرار مالیاتی شود وضع نشده است؛ به طوری که بسیاری از کاستی ها و ابهامات این قانون در برابر جرم انگاری مالیاتی موجب ایجاد بستری مناسب در جهت فرار مالیاتی خواهد شد؛ در حالی که در قوانین مالیاتی کشور کانادا این نقیصه وجود نداشته و به تناسب فرار مالیاتی مجازات در انتظار مرتکب است.
سرپرست معاونت حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران طی نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی تهران از ایجاد یک واسط نرم‌افزاری در پنجره ملی خدمات مالیاتی خبر داده است که به موجب آن، مؤدیان مالیاتی می‌توانند لیست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیامک های اخیر مالیاتی به مالکان گفت: مالکان باید تا پایان ماه جاری نسبت به تعیین وضعیت سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.
لیست مالیات بر خودروها منتشر شد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان مالیاتی به دلایلی نمی‌تواند از اطلاعاتی که سامانه املاک و اسکان احصاء کرده استفاده کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید