صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 8394
گزارشگر: 213
۷۵۶
۰
۰
۴
جلسه نمایندگان ۳۰ عضو ناتو

«تصمیم جهان» برای روسیه/نشست اضطراری ۳۰ قدرت دنیا درباره حمله به اوکراین

«تصمیم جهان» برای روسیه/نشست اضطراری ۳۰ قدرت دنیا درباره حمله به اوکراین
نمایندگان ۳۰ عضو ناتو درباره حمله روسیه به اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کنند. شولتس از "روزی سیاه" برای اروپا سخن گفت. آمریکا، بریتانیا و کانادا روسیه را به شدت محکوم کردند و نسبت به عواقب سنگین این حمله هشدار دادند.

به گزارش آسیانیوز، نمایندگان ۳۰ عضو ناتو درباره حمله روسیه به اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کنند. شولتس از "روزی سیاه" برای اروپا سخن گفت. آمریکا، بریتانیا و کانادا روسیه را به شدت محکوم کردند و نسبت به عواقب سنگین این حمله هشدار دادند.

-----------

بیشتر بخوانید

تکان های شدید بازارهای اقتصادی و سهام با آغاز حمله روسیه/نفت و طلا به اوج رسید

----------------------------------

نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو صبح روز پنج‌شنبه پنجم اسفند (۲۴ فوریه) در بروکسل آغاز می‌شود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و آنرا "گستاخانه و نقض آشکار حقوق بین‌الملل" خواند. استولتنبرگ در توییتر خود نوشت که این حمله امنیت اروپا را تهدید می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حمله "بی‌دلیل و غیرموجه" روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت زلنسکی را از اقدامات برنامه ریزی شده آمریکا و متحدان آن علیه روسیه از جمله "تحریم های سخت" مطلع کرده است.

اولاف شولتس، صدراعظم ‌آلمان از "روزی سیاه و وحشتناک برای اروپا" سخن گفت و حمله روسیه به اوکراین را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند که با "هیچ چیز قابل توجیه" نیست. او گفت که روسیه باید فورا این اقدام نظامی را متوقف کند.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتر خود این حمله را"وحشتناک" خواند و او نیز تاکید کرد که بریتانیا "با شرکای بین المللی خود برای پاسخ به این اقدام هولناک تجاوزکارانه" اقدام خواهد کرد.

------------

بیشتر بخوانید

جزییات عرضه اولیه جدید در هفته آینده/تکان عجیب بازارهای مالی در تلاطم جنگ اوکراین و مذاکرات وین

-------------------------------------------

به نقل از دویچه وله کانادا نیز حمله به اوکراین را محکوم و و روسیه را تهدید به تحریم‌های شدید کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: اقدامات روسیه عواقب جدی در پی خواهد داشت" و "و ما به همکاری نزدیک و سریع با ناتو و متحدانمان برای پاسخ مشترک به این اقدامات بی پروا و خطرناک ادامه خواهیم داد."/

https://www.asianews.ir/u/5kj
اخبار مرتبط
با آغاز حمله روسیه به اوکراین بازارهای سهام در سراسر دنیا همگی افتی شدید را تجربه کردند و وضعیت طلا و نفت نیز شوکه کننده شد.
در حالی که خبر عرضه اولیه در هفته آینده زمزمه شده است، بازار سرمایه جزو اولین بازارهایی است که از مذاکرات وین تاثیر می گیرد و تمامی اخبار مثبت و منفی بر معاملات تاثیر گذار است.
ولادیمیر پوتین شامگاه دیروز، فرمانی مبنی بر شناسایی استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک را که تحت کنترل شورشیان شرق اوکراین است، امضاء کرد و گفت: ناتو به طور کامل خواسته‌های امنیتی روسیه را نادیده گرفته است و غرب را متهم کرد که در صدد است نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده بگیرد.‎
سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری هفتگی خود رسیدن به توافق را موکول به اقدام‌های آمریکا و اروپا کرد و گفت: «هنوز اراده‌ای از سوی اروپا و آمریکا ندیده ایم که تصمیمات اصلی گرفته شود.»
براساس یک گزارش و فیلمی که امروز از خارج ساختمان سفارت روسیه در کی‌یف گرفته شده است، دود سفیدی از دودکش ساختمان سفارت روسیه بر می‌خیزد و طبق این خبر دیپلمات‌های روسی در حال سوزاندن اسناد حساس و محرمانه و اقدامی برای تخلیه سفارت هستند؛ این در حالی است که جو بایدن امروز درباره وقوع جنگ پیامی داده است.
«لحظات هفده‌گانه بهاران» اثر یولیان سمیونوف یکی از کتاب های مهم ژانر جاسوسی و درباره جاسوس روسیه به تازگی منتشر شده است که بخش های بسیاری از آن روایت گر پیام‌های درونی انسانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید