صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 8395
گزارشگر: 213
۱۰۴۷
۰
۰
۲
سخنگوی هیات رییسه مجلس از لغو طرح محدودیت اینترنت خبر داد

علت «باطل شدن» طرح صیانت از فضای مجازی

علت «باطل شدن» طرح صیانت از فضای مجازی
نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس، خبر داد که هیات رییسه رای گیری کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت فاقد اعتبار است.

به گزارش آسیانیوز، هیات رییسه مجلس رای‌گیری کمیسیون ویژه طرح محدودیت اینترنت را باطل کرد.

-------------

بیشتر بخوانید

تلاش هشتک «صیانت خاموش» در جلوگیری از مسدود شدن اینترنت/حواشی طرح محکوم به شکست!

------------------------

 نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس، خبر داد که هیات رییسه رای گیری کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت را فاقد اعتبار دانسته و تصمیم گیری جدید در این‌باره پس از بررسی لایحه بودجه انجام خواهد شد.

او گفت: «هیات رییسه پس از استماع سخنان معاون قوانین مجلس و رییس کمیسیون ویژه طرح فضای مجازی درباره این موضوع، نظر کارشناسی معاون قوانین مجلس را تایید کرد.»

موسوی اعلام کرد تصمیم‌گیری نهایی در این باره پس از اتمام بررسی لایحه بودجه انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت موسوم به «صیانت»، کلیات این طرح را تصویب کرد.

------------

بیشتر بخوانید

واکنش بسیار جنجالی احمدی‌نژاد/مسدود کردن اینترنت القای شیطان است+ویدیو
--------------------------------------------------


پس از آن معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رییس کمیسیون ویژه، این رای‌گیری را فاقد اعتبار خواند و اعلام کرد علاوه بر نقض آیین‌نامه داخلی مجلس، این رای‌گیری درباره متنی متفاوت از طرح بارگذاری شده در سامانه قوانین، انجام شده است.

با این حال رضا تقی‌پور، ­رییس کمیسیون ویژه مجلس، احتمال ابطال مصوبه این کمیسیون را «شوخی بی‌مزه» و «شیطنت و خباثت رسانه‌ای» را خواند و گفت اقدام کمیسیون مشترک درباره تهیه متن جدید طرح و اعمال تغییرات مورد نظر دولت در آن، قانونی بوده است.

روز چهارشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس از نامه بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس برای لغو مصوبه کمیسیون مشترک در خصوص طرح صیانت و بازگشت آن به صحن مجلس خبر داده بودند اما این درخواست هنوز اعلام وصول نشده است.

مجلس پیش از این در مصوبه‌ای با تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح موافقت کرده بود و در صورت تصویب نشدن طرح جدید، مصوبات کمیسیون ویژه پس از تصویب به صورت مستقیم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

مصوبه روز سه شنبه کمیسیون ویژه برای محدودیت بیشتر دسترسی به اینترنت انتقادات گسترده‌ای را در فضای مجازی به دنبال داشته است./

https://www.asianews.ir/u/5kk
اخبار مرتبط
همچنانکه بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای از هیئت رئیسه مجلس خواستند تا طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» به صحن علنی بازگردانده شود، همزمان کارزاری با امضای هزاران نفر با هشتگ رسمی «صیانت خاموش» در نامه‌ای به مقام‌های ارشد کشور ، خواستار جلوگیری از «اجرای خاموش طرح صیانت» و کندی سرعت اینترنت در ایران شد.
محمود احمدی‌نژاد در انتقاد از تصویب طرح صیانت گفت: مسدود کردن اینترنت کار شیطانی است و چطور مردم برای شما اعتبار قایل شوند؟
عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت: معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات طرح صیانت را غیرقانونی دانسته است.
پروفسور علی اکبر جلالی فوق دکترای برق و متخصص آی تی از ویرجینای آمریکا و پدر IT ایران برای آینده کشوری با نبود اینترنت گریه کرد و از زحمت هایش برای اینترنت روستاهای ایران سخن به میان آورد و گفت: از اینترنت هراس وجود دارد؛ در حالی که جوانان بیکارند!
کلیات طرح «صیانت از فضای مجازی» در حالی امروز در مجلس تصویب شد که مخالفان آن هشدار داده‌اند که موضوع محدود به تحدید پیام‌‌رسان‌های خارجی مهم مانند اینستاگرام نیست و در صورت تصویب این طرح، محدودیت شدید در زمینه دسترسی به اینترنت ایجاد خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید