صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۷
کد خبر: 8422
گزارشگر: 2
۹۴۰
۰
۰
۵
بک لینک چیست؟

بک لینک چگونه به موفقیت سایت شما کمک می کند؟

بک لینک چگونه به موفقیت سایت شما کمک می کند؟
سئو یک فرآیند است که شامل فعالیت‌های مختلفی ست که در نهایت منجر به پیشرفت سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. در این مقاله ما به بررسی تاثیر بک لینک یا لینک سازی بر سئو می‌پردازیم.

بسیاری از بیزینس‌ها برای گسترش حوزه فعالیت خود و کسب درآمد بیشتر، تصمیم به ایجاد یک سایت برای کسب‌وکار خود می‌گیرند. البته که یک سایت تاثیر چشمگیری در افزایش درآمد شما خواهد داشت ولی برای رسیدن به این نقطه، اول باید یک سایت باکیفیت داشته باشید. یک سایت، حتی اگر دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی باشد، باز هم نمی‌تواند شما را به آن نقطه مد نظرتان برساند. بگذارید با یک مثال پیش برویم، فرض می‌کنیم که شما یک رستوران بزرگ، با دیزاین عالی و آشپزهای برجسته دارید، اما تا وقتی کسی وارد رستوران شما نشود، آیا شما می‌توانید درآمدتان را از رستوران بیشتر کنید؟ خیر! اما وقتی با تبلیغات مردم را به سمت رستوران خود هدایت کنید، کم کم مردم شما را می‌شناسند و همیشه از شما خرید می‌کنند.
وظیفه سئو هدایت مردم به سایت شماست. پس یک سایت به تنهایی نمی‌تواند شما را به درآمد بالا برساند، مگر اینکه سایت شما سئو و بهینه‌سازی شود. سئو یا SEO در واقع بهینه سازی موتورهای جستجو است. با انجام سئو، شما سایت خود را با الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو منطبق می‌کنید و سعی می‌کنید که رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. البته که سئو یک فرآیند است که شامل فعالیت‌های مختلفی ست که در نهایت منجر به پیشرفت سایت شما در نتایج جستجو می‌شود، ولی در این مقاله ما به بررسی تاثیر بک لینک یا لینک سازی بر سئو می‌پردازیم.

 

بک لینک چیست؟

 

بک لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که از دیگر سایت‌ها به سایت ما ارجاع داده می‌شوند. این لینک‌ها با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند، ولی مهم‌ترین آن‌ها، شناخته شدن توسط گوگل با کلمات کلیدی خاص و مشخص است. نکته‌ای که بسیاری از افراد در لینک سازی به آن بی توجه هستند، استراتژی لینک سازی است. یعنی تنها در تلاش هستند که تعداد بک لینک‌های خود را افزایش دهند و فکر می‌کنند، هر چه تعداد بک لینک بیشتر باشد، شانس آن‌ها برای رتبه گرفتن در گوگل بالاتر است. تولید و انتشار رپورتاژ آگهی رایگان یکی از روش‌هایی است که اکثر سایت‌ها از آن استقبال می‌کنند ولی بعضی اوقات باید مبلغی را برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت هدف پرداخت کرد. هر دو روش، روش‌های ایده‌آلی هستند.

 

بک لینک به سایت شما اعتبار می‌دهد

 

بک لینک‌ها تاثیر زیادی در رشد ارزش و اعتبار یک دامنه دارند. اما اشتباهی که اکثر سایت‌ها در لینک سازی مرتکب می‌شوند، در همین بخش اتفاق می‌افتد. کیفیت همیشه باید در اولویت باشد، نه کمیت. بسیاری فکر می‌کنند هر چه تعداد لینک‌هایی که سایت آن‌ها را هدف گرفته است، بیشتر باشد، اعتبار آن‌ها نیز همان قدر بیشتر می‌شود. اما این مسئله همیشه درست نیست! در بحث لینک گرفتن، باید به کیفیت سایت هدف و سایت خودتان توجه ویژه‌ای شود. لینک‌ها همیشه باید در سایت‌های باکیفیت و خوب ساخته شوند. اما این کیفیت همیشه ارزش دامنه سایت هدف نیست! منظور این نیست که ارزش دامنه در لینک سازی مهم نیست، بلکه مسائل مهم‌‌تری هم وجود دارند، مانند ترافیک!
ترافیک یا ورودی سایت هدف، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید بررسی شود. اگر سایتی که قصد دارید در آن لینک‌سازی انجام دهید، از ترافیک بالایی برخوردار است ولی ارزش دامنه بالایی ندارد، به این معنی نیست که شما نباید با آن سایت همکاری کنید. یکی از اهداف لینک سازی جذب ورودی برای سایت خودتان است، پس اگر سایتی را دیدید که ترافیک نسبتا بالایی دارد، حتماً با آن‌ها همکاری کنید. منتشر کردن مقاله در این نوع سایت‌ها باعث کلیک و ورودی بیشتر به سایت شما می‌شود و این برای شما یک اتفاق مثبت است.

 

با بک لینک از گوگل رتبه می گیرید

 

با ساختن بک لینک علاوه بر اینکه سایت شما در نزد گوگل اعتبار کسب می‌کند، در نتایج جستجو هم رتبه می‌گیرد. همه رپورتاژهایی که در سایت‌های مختلف منتشر می‌شوند، یک کلمه کلیدی خاص دارند. به همین دلیل خیلی مهم است که برای لینک سازی خود یک استراتژی مشخص تعیین کنید. مطمئناً، سایت شما فقط یک کلمه کلیدی ندارد و شما می‌خواهید در کلمات کلیدی زیادی در صفحه نتایج جستجو، رتبه‌های برتر را کسب کنید. برای این کار، نباید در یک بازه زمانی فقط روی یک کلمه کلیدی کار نکنید. بهتر است شما در هر ماه، برای دو یا سه کلمه کلیدی لینک سازی کنید تا گوگل به فعالیت شما مشکوک نشود.
سئو یک فرآیند است و دیدن نتایج فعالیت‌های سئویی کمی زمان‌بر است. دلیل اینکه می‌گوییم بهتر است در هر ماه روی چند کلمه کلیدی کار شود، جلوگیری از رشد ناگهانی ترافیک سایت شماست. وقتی شما در یک کلمه کلیدی خاص رتبه برتر را کسب کنید و تمام ترافیک و ورودی سایت از آن کلمه باشد، دیگر صفحات شما در نزد گوگل بی‌ارزش جلوه داده می‌شوند و در نتایج جستجو به نمایش در نمی‌آیند. کسب رتبه برتر در سرچ یک کلمه کلیدی، انتهای کار نیست و شما باید تلاش کنید تا رتبه خود را حفظ کنید. برای این کار باید لینک سازی روی آن کلمه کلیدی را ادامه دهید. پس این تفکر که هر ماه روی یک کلمه کلیدی کار شود تا رتبه برتر را کسب کند، از نظر سئویی منطقی نیست. اما با فعالیت مداوم روی کلمات کلیدی مختلف، سایت شما یک روند پیشرفت مداوم را خواهد داشت.

 

از سایت های شبیه به سایت خودتان لینک بگیرید

 

گوگل با بررسی بک لینک‌ به سایت‌ها اعتبار و رتبه می‌دهد. برای گوگل مهم است که شما از چه طریق و از چه سایت‌هایی لینک می‌گیرید. به این نکته توجه کنید که سایت‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها همکاری کنید، حتما حوزه فعالیتشان شبیه به شما باشد. اگر شما در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت می‌کنید، باید به این نکته بیش از پیش توجه داشته باشید. گوگل اخیراً، بر مطالب سایت‌های پزشکی و نوع فعالیت آن‌ها حساس‌تر شده است. ممکن است با لینک گرفتن از سایت‌هایی که هیچ ربطی به سایت شما ندارند، با پنالتی و جریمه‌های گوگل مواجه شوید.
بسیاری از کارشناسان سئو این رفتار گوگل را تحسین می‌کنند و می‌گویند، موتور جستجوی گوگل سعی دارد که مانند انسان‌ها تحقیق کند. برای مثال، شما وقتی بخواهید یک فرد غریبه را بشناسید، سعی می‌کنید دایره ارتباطی آن فرد را بررسی کنید. گوگل هم برای شناخت نوع فعالیت شما، سایت‌هایی که شما در آن‌ها لینک ساخته‌اید را بررسی می‌کند. پس اگر سایت شما در مورد IT و تکنولوژی است، باید در سایت‌هایی لینک بسازید که مرتبط به سایت شما باشند. یک روش برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، استفاده از سایت‌های مجله‌ای است، سایت‌هایی که در مورد هر حوزه‌ای مقاله منتشر می‌کنند. البته هیچ روشی بهتر از لینک گرفتن از سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خودتان است.

 

بک لینک ها ورودی سایت را افزایش می دهند

 

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که بک لینک‌ها چگونه کار می‌کنند و باعث رتبه گرفتن سایت می‌شوند. اما لینک سازی علاوه بر کسب اعتبار و رتبه خوب در نتایج جستجو می‌تواند برای سایت شما ترافیک بالایی ایجاد کند. ترافیک ایجاد شده در سایت شما از طریق بک لینک‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند. اولین روش، همان نتایج جستجو است، یعنی به قدری برای یک کلمه کلیدی لینک ساخته باشید که در صدر نتایج جستجو به نمایش در بیایید. در این صورت شما از طریق بک لینک‌ها ترافیک جذب می‌کنید.
در روش دوم محتوای مقاله شماست که تعیین کننده است. شما باید در هنگام نوشتن متن رپورتاژ آگهی خود دقت و سلیقه زیادی به خرج دهید. وقتی شما یک محتوای غنی و کاملاً آموزشی تولید کنید و در سایت‌ هدف بارگذاری کنید، احتمال اینکه مقاله شما در نتایج جستجو به نمایش در بیاید، افزایش پیدا می‌کند. با حضور رپورتاژ شما در صفحه اول، کاربران مقاله شما را می‌خوانند و احتمالاً روی لینک‌های داخل مقاله نیز کلیک می‌کنند. در این صورت شما باز هم برای سایت خود ترافیک جذب کرده‌اید. البته انتخاب موضوع جذاب هم می‌تواند به شما کمک کند که مقاله شما در صدر نتایج به نمایش در بیاید.

 

حرف آخر

 

لینک سازی یکی از موثرترین روش‌های سئو برای پیشرفت جایگاه و رتبه یک سایت است. اما اگر برای لینک سازی سایت، یک استراتژی مشخص و واضح وجود نداشته باشد، احتمالاً فعالیت‌های شما تاثیر زیادی بر سئوی سایت شما نخواهد داشت. در هر سایتی لینک ساختن کار درستی نیست. ممکن است با ساختن لینک‌های زیاد و غیراصولی نمره اسپم سایت شما افزایش پیدا کند که این برای یک بیزینس خبر خوبی نیست.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5l9
اخبار مرتبط
اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود یک وبسایت طراحی کنید، احتمالاً با مسائل و نکاتی مواجه خواهید شد که قبلاً چیزی در مورد آن‌ها نشنیده بودید. وقتی بخواهید در مورد انواع وبسایت‌ها مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را برای طراحی سایت خود بگیرید، با دو نوع سایت‌های اختصاصی و نیمه اختصاصی مواجه می‌شوید. اما این سایت‌ها باهم چه تفاوتی دارند و کدام نوع این سایت‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید