صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۴
کد خبر: 8427
گزارشگر: 213
۸۶۱
۰
۰
۲
کتابی درباره تئوریسین‌ و سیاست‌مدار معاصر منتشر شد

خلیل ملکی؛ آموزگار رفتار سیاسی

خلیل ملکی؛ آموزگار رفتار سیاسی
کتاب «در دفاع از خلیل ملکی» از تئوریسین‌ها و سیاست‌مداران معاصر درصدد است تا با بررسی زندگی و مبارزات خلیل ملکی این آموزگار پیشرو رفتار سیاسی بار دیگر ما را با ابعاد مثبت این شخصیت تاریخ ایران آشنا کند.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: کتاب در دفاع از خلیل ملکی (۱۲۸۰ در تبریز – ۲۲ تیر ۱۳۴۸ در تهران) از تئوریسین‌ها و سیاست‌مداران معاصر درصدد است تا با بررسی زندگی و مبارزات خلیل ملکی این آموزگار پیشرو رفتار سیاسی بار دیگر ما را با ابعاد مثبت این شخصیت تاریخ ایران آشنا کند.

مردی که در اوج تنش‌های سیاسی با رعایت اخلاق و ادب با تاسیس یک جریان سیاسی نو گام در راهی گذاشت که بیشتر به استقلال و آزادی ایران نظر داشت و به ایجاد یک حزب سیاسی مستقل و با دیسیپلین سیاسی می‌اندیشید.

کمال قائمی پژوهشگر مولف در این کتاب با دقتی بی‌نظیر کارنامه اندیشگی و زندگی سیاسی خلیل ملکی ، سیاستمدار و نظریه پرداز سوسیالیسم ایرانی معاصر را بررسی کرده است.
در این کتاب با کوشش های ملکی و حزب او در راه ملی کردن صنعت نفت و بیرون راندن استعمار انگلستان و همکاری های او با رهبر جنبش ضداستعماری، محمد مصدق آشنا می شویم .

شناساندن کوشش های ملکی در رهایی دادن سوسیالیسم ایرانی از چیرگی فکری کمونیسم روسی و پایه ریزی مفهوم استقلال طلبانه ی " خط سوم " از دیگر کارهایی است که مولف انجام داده است .

کوشش های این سیاست ورز برجسته ی ایرانی ، در دوران پس از کودتای ۲۸ امرداد ۱۳۳۲ برای پیشگیری از بسته شدن فضای سیاسی و مبارزه با تمامیت خواهان و ائتلاف نیروهای مخالف دولت شاه با دولت هایی که پس از ۱۳۳۲ بر سر کار آمدند ، بخشی دیگر از کارنامه ی خلیل ملکی است.

در دفاع از خلیل ملکی (به همراه متن مدافعات در دادگاه نظامی)نوشته دکتر کمال قائمی از سوی نشر هزار کرمان در ۶۸۶ صفحه و با قیمت ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال راهی بازار کتاب شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5le
اخبار مرتبط
«لحظات هفده‌گانه بهاران» اثر یولیان سمیونوف یکی از کتاب های مهم ژانر جاسوسی و درباره جاسوس روسیه به تازگی منتشر شده است که بخش های بسیاری از آن روایت گر پیام‌های درونی انسانی است.
در مجموعه داستانی تازه منتشر شده اثر احمد اخلاقی می خوانیم: صدایش بلند است؛ با کت گشاد سبزرنگ، عینک ذره بینی و قدی به اندازه یک سر و گردن بلندتر از بقیه؛ وسط پیاده روی بلوار مدرس فریاد میزند: «بدو، بدو حراجه. یک حراج باورنکردنی، داستان ارزون شد!
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
ایرج پزشکزاد، نویسنده و طنزپرداز ایرانی به دلیل «ایست قلبی» در لس آنجلس درگذشت؛ رمان «دایی جان ناپلئون» معروف‌ترین اثر داستانیاو را ناصر تقوایی به تصویر کشید و در قالب تلویزیونی، با حضور بازیگران نامی ساخته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید