صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
کد خبر: 8429
گزارشگر: 213
۸۷۵
۰
۰
۲
در جلسه قوا مطرح شد

جزییات اعتبار جدید برای عیدی بازنشستگان/تشریح واریز یارانه ها تا اواسط هفته

جزییات اعتبار جدید برای عیدی بازنشستگان/تشریح واریز یارانه ها تا اواسط هفته
در حالی که واریز چند یارانه تا روز سه شنبه اعلام شده است، در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

به گزارش آسیانیوز، رئیس‌جمهور پس از هشدار برای پرداخت عیدی بازنشستگان، امروز از تخصیص اعتبار برای انجام از واریزی خبر داد.

------------

بیشتر بخوانید

احتمال افزایش مبلغ عیدی بازنشستگان/دریافتی مستمری بگیران بسیار ناچیز است

---------------------------------
پس از هشدار اول رئیس‌جمهور برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان، امروز دولت با تخصیص اعتبار به این موضوع ورود کرد. موضوع ساده پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان که مبلغ زیادی هم نیست تا جایی پیش رفت به جلسه هماهنگی اقتصادی قوا هم رسید.

در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی چهار روز قبل نیز سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

برخلاف سال‌های قبل که معمولا عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن ماه واریز می‌شد. اما امسال تا امروز که یک هفته از اسفند ماه می‌گذرد، هیچ گونه واریزی برای این دو گروه واریز نشده است.

عیدی به منظور کمک به خانوارها برای افزایش قدرت خرید شب عید پرداخت می‌شود، اما هنوز هیچ پولی برای کمک به هزینه‌های خانوارها پرداخت نشده است و علی‌رغم ورود رئیس‌جمهور به این موضوع هنوز اطلاعیه‌ای درباره زمان واریز از سوی ارگان‌های مرتبط منتشر نشده است.

 به نظر می‌رسد موضوع کمبود بودجه به عیدی رسیده و احتمالا تاخیری در واریزی‌ها رخ دهد.

---------------

بیشتر بخوانید:

جزییات واریز پاداش و عیدی پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت

-------------------------------------------


اگر الزام امروز سران قوا کارساز باشد به احتمال زیاد باید عیدی بازنشستگان در هفته پیش‌رو واریز شود. از آنجایی که سه‌شنبه هفته آینده مبعث پیامبر است، دولت از این فرصت استفاده می‌کند که واریزی‌ها با این مناسبت همزمان باشد.

واریزی‌های دیگر در روز سه‌شنبه
البته این امکان هم وجود دارد که دولت به مناسبت مبعث پیامبر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جدید واریز کند، همان کاری که به مناسبت ۲۲ بهمن ماه انجام داد. در بهمن ماه به چهار دهک اول یارانه پرداخت شد.

طبق روال ماه‌های گذشته دولت باید در روز دهم اسفند ماه یعنی سه‌شنبه هفته آینده آخرین یارانه معیشتی بنزین را واریز کند. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است./تجارت نیوز

 

این در حالی است که حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در هفته گذشته درباره زمان واریز عیدی بازنشستگان گفت: ما این تاخیر و دیرکرد را به خیر می‌گیریم و فرض می‌کنیم یک نشانه خیر است؛ در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

وی افزود: ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی به عیدی مصوب دولت بیفزاید؛ به روال هر ساله، عیدی بازنشستگان کارگری برابر با عیدی بازنشستگان زیرمجموعه دولت تعیین می‌شود اما ما انتظار داریم با توجه به اوضاع بد معیشتی بازنشستگان کارگری و به دلیل اینکه مبلغ اعلامی دولت بسیار ناچیز است، سازمان تامین اجتماعی از منابع داخلی خود قدری به عیدی بازنشستگان بیفزاید تا خانواده‌های کارگران بازنشسته شب عید، تا حدودی وضع معیشتی‌شان بهبود یابد.

رقم عیدی‌ بازنشستگان کم است

ایلنا نوشت به گفته ایزدان، مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان بسیار کم است؛ اگر هزینه‌های معمول شب عید را محاسبه کنیم، از جمله میوه و آجیل و هزینه‌های سفره نوروز، خیلی بیشتر از این رقم‌ها می‌شود.

او ادامه اضافه کرد: سال قبل سازمان تامین اجتماعی به عیدی بازنشستگان کارگری افزود: امسال نیز انتظار داریم عیدی خوبی به مستمری بگیران بدهند و کمی از دلهره‌های شب عید بکاهند./

https://www.asianews.ir/u/5lg
اخبار مرتبط
بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: با توجه به مبلغ بسیار کم عیدی بازنشستگان ما تاخیر و دیرکرد پرداخت عیدی را نشانه مثبت تلقی می کنیم و امیدواریم مبلغ عیدی ها افزایش یابد.
در حالی که اخباری مبنی بر احتمال افزایش مقدار عیدی بازنشستگان از سوی دولت و مجلس به گوش می رسید، هنوز دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را هم مشخص نکرده‌اند.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۶۰ درصدی حقوق خبر دادند و نیز جزییات تعیین مالیات بردرآمد نیز مشخص شد.
مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان می توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.
سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت خواهد شد.
با تصویب هیئت وزیران به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.
خلاصه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره حقوق و دستمزد منتشر شد.
محمد یونس را به عنوان کارآفرین اجتماعی، بانکدار، اقتصاددان و رهبر فعالان مدنی می شناسند؛ او در سال 2006 به دلیل تأسیس و مدیریت بانک گرامین موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد، کار او اعطای وام به فقرا برای راه اندازی کسب وکارهای جدید بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید