صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
کد خبر: 8433
گزارشگر: 213
۱۲۷۴
۰
۰
۳
پایتخت اوکراین در آستانه تسلیم

آمریکا برای برای خروج رییس جمهور اوکراین آماده شد/قصد روسیه برای از بین بردن زلنسکی و سقوط کی یف

آمریکا برای برای خروج رییس جمهور اوکراین آماده شد/قصد روسیه برای از بین بردن زلنسکی و سقوط کی یف
مقامات آمریکایی و اوکراینی از آمادگی دولت جو بایدن برای کمک به خروج ولودیمیر زلینسکی از کی‌یف، پایتخت اوکراین، خبر دادند؛ در حالی که زلنسکی گفت دشمن هدف نابودی من را دارد.

به گزارش آسیانیوز، ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین، در ویدئویی خطاب به اوکراینی‌ها گفت که به‌رغم اخبار جعلی دستگاه‌های تبلیغاتی روسیه او از کی‌یف خارج نشده است.

------------

بیشتر بخوانید 

ناتو ناوگان نظامی را علیه روسیه فعال کرد
--------------------------------------------------
مقامات آمریکایی و اوکراینی از آمادگی دولت جو بایدن برای کمک به خروج ولودیمیر زلینسکی از کی‌یف، پایتخت اوکراین، خبر دادند. با این حال رئیس جمهوری اوکراین تاکنون از ترک کی‌یف خودداری کرده است.

همزمان با پیشروی سریع نیروهای روسیه در خاک اوکراین، روزنامه واشینگتن پست روز جمعه به نقل از مقاماتی در دولت جو بایدن و همچنین اوکراین گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی به عنوان «هدف شماره یک» نظامیان روسی در خطر دستگیری یا کشته شدن است.

به‌رغم تشدید حملات ارتش روسیه در دومین روز از تهاجم مسکو به خاک اوکراین، ولودیمیر زلنسکی متعهد شد که همچنان در راس دولت خود بماند.

او در سخنانی خطاب به مردم اوکراین گفت: «طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، دشمن من را به عنوان هدف شماره یک و خانواده‌ام را به عنوان هدف شماره دو نشان کرده است.»

زلنسکی تصریح کرد که روس‌ها می‌خواهند «با از بین بردن رئیس دولت اوکراین، کشور را از لحاظ سیاسی نابود کنند».

----------

بیشتر بخوانید

پیش بینی عاقبت جنگ روسیه و اوکراین توسط کارتون سیمپسون‌ها+ویدئو

------------------------------------------

رئیس جمهوری اوکراین همچنین از نفوذ «گروه‌های خرابکار» به کی‌یف خبر داد، اما نگفت که آیا آن‌ها او را شخصا هدف قرار داده‌اند یا نه.

به گزارش واشینگتن پست، رئیس جمهوری اوکراین از هفته‌ها قبل، این هشدارها را از مقامات آمریکایی دریافت کرده است.

یکی از دستیاران ولودیمیر زلنسکی به واشینگتن پست گفته است که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، شخصا در ژانویه به اوکراین پرواز کرد تا با رئیس جمهوری اوکراین درباره تهدید فزاینده روسیه علیه کشورش گفت‌وگو کند.

 

----------------

بیشتر بخوانید

جنگ اوکراین چه بر سر ایران می آورد؟/از سردرگمی مسوولان تا نابودی برجام!
----------------------------------------

بر اساس این گزارش، ویلیام برنز در گفت‌وگو با رئیس جمهوری اوکراین بدون ارائه جزئیات ویژه تاکید کرده بود که او باید امنیت شخصی خود را جدی بگیرد.


مقامات سیا از اظهار نظر در این‌باره خودداری کردند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا با رئیس جمهور زلنسکی در تماس است و آماده پشتیبانی از وی است./

https://www.asianews.ir/u/5li
اخبار مرتبط
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
مدیر آژانس فضایی روسیه، آمریکا و اروپا را به سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی بر روی آمریکا، اروپا، چین یا هند تهدید کرد و گفت: آقایان وقتی در حال برنامه‌ریزی برای تحریم هستید، آلزایمر داشتن فردی که این تحریم‌ها را نوشته نیز بررسی کنند.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
رستم قاسمی، وزیر راه در پیامی توئیتری نوشت: در سریع‌ترین زمان ممکن، برای حفظ امنیت و انتقال هموطنان عزیزِ مقیم ‎اوکراین ازطریق پرواز هواپیمایی هما اقدام خواهیم کرد.
در حالی که جو بایدن از حمله روسیه به اوکراین اطمینان داشت و این حمله را آغاز جنگ جهانی توصیف کرده بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
نمایندگان ۳۰ عضو ناتو درباره حمله روسیه به اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کنند. شولتس از "روزی سیاه" برای اروپا سخن گفت. آمریکا، بریتانیا و کانادا روسیه را به شدت محکوم کردند و نسبت به عواقب سنگین این حمله هشدار دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید