صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۳
کد خبر: 8443
گزارشگر: 213
۹۳۱
۰
۰
۴
اعمال محدودیت های شدید تجاری و بین المللی روس ها در جنگ اوکراین

تحریم «بانک مرکزی روسیه» و قطع دسترسی به سوییفت تا چند روز آینده

تحریم «بانک مرکزی روسیه» و قطع دسترسی به سوییفت تا چند روز آینده
بلومبرگ از تصمیم آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد؛ در حالی که مواضع آمریکا به کشور های اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم نزدیک شده است.

به گزارش آسیانیوز، در ادامه تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه، بلومبرگ از تصمیم احتمالی آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد و تاکنون حداقل شش کشور روسیه را تحریم هوایی کرده‌اند. در همین حال مواضع کشورهای اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم به یکدیگر نزدیک شده است.

------------

بیشتر بخوانید

سرنوشت ذخیره نفتی ایران در بشکه ها/نقش ایران در جنگ اوکراین چه خواهد شد؟
-------------------------------------
بلومبرگ به نقل از منابع مطلع خبر داد که ‌آمریکا در حال بررسی تحریم‌‌ علیه بانک مرکزی روسیه است اما قصد دارد با هدف تاثیر حداکثری، هر اقدامی را با متحدان اروپایی هماهنگ کند.

پیش از این اوکراین خواستار تحریم سوئیفت روسیه شده بود اما اتحادیه اروپا هنوز در این‌باره تصمیم نگرفته است. آلمان مخالف تحریم سوئیفت بوده و در همین حال تجمع کنندگان در شهرهای اروپا در اعتراض به حمله به اوکراین از این تصمیم آلمان نیز انتقاد کرده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد مواضع کشورهای اروپایی در روز شنبه هم نزدیک‌تر شده و بانک مرکزی اروپا اعلام کرد تصمیم به قطع دسترسی روسیه از سیستم سوییفت طی چند روزه آینده اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که لتونی، استونی، لیتوانی، لهستان و جمهوری چک و بریتانیا از تصمیم برای بستن آسمان خود به روی هواپیماهای روسی خبر داده‌اند.

----------

بیشتر بخوانید

آمریکا برای برای خروج رییس جمهور اوکراین آماده شد/قصد روسیه برای از بین بردن زلنسکی و سقوط کی یف

--------------------------------

در همین حال به گزارش خبرگزاری اینترفکس، هواپیمای هیات رسمی مجلس دومای روسیه که قصد سفر به کوبا را داشت اجازه پرواز بر فراز سوئد و فنلاند را دریافت نکرد.

خبرگزاری رویترز خبر داد که وبسایت رسمی کرملین از دسترس خارج شد. پیش از این گروهی از هکرها از حمله به وبسایت‌های روسیه از جمله وب سایت وزارت دفاع این کشور خبر داده بودند.

در تحولی دیگر رییس جمهور اوکراین خواستار بسته شدن تنگه بسفر و داردانل و جلوگیری از ورود کشتی‌های نظامی روسیه به دریای سیاه شده است. او در تماس تلفنی روز شنبه با رجب طیب اردوغان نیز این موضوع را مهم خواند.

با این حال در گزارش منتشر شده از طرف ترکیه از تماس تلفنی اردوغان و زلنسکی به موضوع تنگه بسفر اشاره نشده است. ترکیه پیش از این درخواست اوکراین را رد و اعلام کرده بود که به دلیل قرارداد با روسیه امکان این اقدام را ندارد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواستار توقف حمله به اوکراین شد و برای میزبانی مذاکره میان روسیه و اوکراین، اعلام آمادگی کرد.

--------

بیشتر بخوانید

پیش بینی عاقبت جنگ روسیه و اوکراین توسط کارتون سیمپسون‌ها+ویدئو

------------------------------------------

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز جمعه از آمادگی برای مذاکره هیات‌های دو کشور در مینسک، پایتخت بلاروس، خبر داده بود اما ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد مذاکره در بلاروس، کشور متحد روسیه، را رد کرد.


در همین حال سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین روز جمعه دستور توقف حمله به اوکراین را داده بود اما روز شنبه و پس از مخالفت اوکراین با مذاکره در بلاروس این حملات از سر گرفته شده است.

مشاوران رییس جمهور اوکراین اعلام کرده اند او مذاکره با پیش شرط را نمی پذیرد و خواستار مذاکرات مناسب با روسیه است. درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد و وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی خود اعلام کرده نیروهای روسیه در ۳۰ کیلومتری کی‌یف قرار دارند./

https://www.asianews.ir/u/5lu
اخبار مرتبط
علی دایی از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد و در اینستاگرام واکنش نشان داد.
حمله روسیه و اوکراین نه‌تنها باعث شوک آنی به بازار نفت شد، بلکه اهمیت مسئله تنوع‌بخشی به منابع انرژی را بیش از بیش مشخص‌ کرد؛ در حالی که تداوم بحران انرژی و کمبود عرضه نفت در کنار حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا به مذاکرات هسته‌ای و توافق وین به گونه متفاوت نگریسته شود.
مقامات آمریکایی و اوکراینی از آمادگی دولت جو بایدن برای کمک به خروج ولودیمیر زلینسکی از کی‌یف، پایتخت اوکراین، خبر دادند؛ در حالی که زلنسکی گفت دشمن هدف نابودی من را دارد.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
در حالی که منتقدان روسیه و جنگ اوکراین می گویند تحریم‌های بانکی از جمله مسدودسازی دارایی‌های یک تریلیون دلاری بانک‌های روسیه از سوی واشینگتن، بدون قطع دسترسی مسکو به سامانه نقل و انتقال بین‌بانکی سوئیفت امکان پذیر نیست، وزیر دفاع بریتانیا در این باره اظهارات قاطعی را بیان کرد.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید