صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 8445
گزارشگر: 306
۵۵۹
۰
۰
۱
​معاون سازمان ثبت اسناد کشور

۱۲۳ میلیون اراضی ملی کشور دارای سند کاداستری شد

۱۲۳ میلیون اراضی ملی کشور دارای سند کاداستری شد
یزد - معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی ملی کشور ۱۳۰ میلیون تثبیت شده که برای ۱۲۳ میلیون هکتار آن سند کاداستری صادر شده است
آسیانیوز / یزد ؛ مهدی اقبال پیش از ظهر روز شنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و کنونی اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای منظم با بهداشت و امنیت حقوقی داشته باشیم باید به بحث سند رسمی توجه کنیم، گفت: گام برداشتن در حوزه سند رسمی اقدامی شایسته برای پاسداری از حقوق عامه است.
 
وی اظهار داشت: در کشورهای جهان اول اگر مقایسه تطبیقی داشته باشیم آن کشورهایی دارای امنیت حقوقی هستند که در مبحث سند رسمی گام‌های مثبتی برداشتند.
وی با بیان این‌که نظام حقوقی ما نباید صادر کننده سند باشد، گفت: نظام حقوقی می‌تواند به واسطه وجود ظرفیت‌های مختلف موجود تولید کننده سند رسمی در کشور باشد.
 
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه متأسفانه در دهه های گذشته نسبت به اجرای طرح کاداستر به عنوان یکی از الزامات جدی صدور سند رسمی‌ بی‌مهری‌های زیادی شده است، تصریح کرد: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار وسعت سرزمینی ایران اسلامی ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی بود و تا روز چهارشنبه ۱۲۳ میلیون هکتار آن تثبیت، کاداستر آن تکمیل و صدور سند آن انجام شده است.
 
وی توجه به بحث زیرساختی را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه و تقویت خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشورر دانست و بیان کرد: این مهم با جدیت دنبال و اجرایی می کنیم.
 
عضو شورای عالی سازمان ثبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساماندهی مشاورین املاک از جمله اقدامات در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است ، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای تسهیل در صدور سند رسمی و برداشتن موانع پیش رو در این بخش ، گام‌های اساسی برداریم.
 
در پایان این مراسم از زحمات دکتر علی کریمی مدیرکل سابق اداره ثبت اسناد و املاک یزد تجلیل شد و مهندس شهرام تقدم به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان یزد معرفی و منصوب شد.
 
گفتنی است مهندس تقدم پیش از این معاون اداره کل ثبت اسناد استان فارس را نیز در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

سید محمد جواد عرفانفر

۱۲۳ میلیون اراضی ملی کشور دارای سند کاداستری شد , مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

https://www.asianews.ir/u/5lt
اخبار مرتبط
یزد - معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان یزد با انتقاد از ساخت و سازهای نامتعارف در استان گفت: پاشنه آشیل استان، ساخت و ساز های نامتعارف و بدون ضابطه است
بلومبرگ از تصمیم آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد؛ در حالی که مواضع آمریکا به کشور های اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم نزدیک شده است.
​ یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۴۵ میلیون تومان هزینه خیرات پدر و مادر مرحوم خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد
یزد - گشت مشترکی به منظور بازرسی از واحدهای قالیشویی با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان اتاق اصناف صورت پذیرفت
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از محکومیت و اجرای حکم بیش از 11 میلیاردی پرونده قاچاق سوخت در یزد خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید