صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 8449
گزارشگر: 213
۸۶۰
۰
۰
۲
مدیرکل غله و بازرگانی از عرضه اقلام دولتی در شب عید خبر داد

توزیع برنج و شکر دولتی در آستانه نوروز

توزیع برنج و شکر دولتی در آستانه نوروز
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: به بهانه ایام پایانی سال ۳ هزار تن برنج تایلندی و ۴ هزار تن برنج هندی توزیع می‌شود، علاوه بر این ارقام بیش از هزار تن برنج هندی و پاکستانی در میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: برای ایام پایانی سال ۳ هزار تن برنج تایلندی و ۴ هزار تن برنج هندی توزیع می‌شود، علاوه بر این ارقام بیش از هزار تن برنج هندی و پاکستانی در میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.

----------

بیشتر بخوانید

برنج در داخل «۹۰ هزار تومان» شده و ۳۳ هزار تومان صادر می‌شود!

--------------------------------------------

  عباس ارشدی در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ تلفنی با مردم اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران به طور مستقیم درباره مسائل و مشکلات مربوط به تامین کالاهای اساسی برنج، شکر، روغن، کیفیت آرد و نان با مردم و واحدهای صنفی و تولیدی به طور مستقیم از طریق سامانه «سامد» گفتگو و به مسائل آنها رسیدگی می‌کند.


وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران وظیفه تامین و تولید کالاهای اساسی را برعهده دارد و بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار سهمیه‌ها را توزیع می‌کند؛ در این مقطع زمانی نیز برای استان تهران ۳ هزار تن برنج تایلندی و ۴ هزار تن برنج هندی در نظر گرفته شده است که علاوه بر این رقم بالغ بر هزار تن برنج هندی و پاکستانی در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

ارشدی گفت: مهم‌ترین خواسته مردم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خود در بخش برنج است که در ماه‌های گذشته افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای داشته است اما باید توجه داشت که کمبودی وجود ندارد.

 

---------------

بیشتر بخوانید

عرضه دولتی برنج هندی و پاکستانی به جای برنج ایرانی!+قیمت ها

------------------------------------

به نقل از تسنیم، مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان تهران در ارتباط با وضعیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید گفت: قیمت مصرف کننده برنج تایلندی ۱۲ هزار و۵۰۰، تومان، برنج هندی ۲۴ هزار تومان و برنج پاکستانی ۲۵ هزار تومان تعین شده است که امیدواریم در کنترل قیمت‌ها در بازار برنج موثر باشد.

عرضه شکر ۱۵ هزار تومانی در بازار
وی تصریح کرد: برای تامین مصارف شکر خانوار استان تهران به اندازه ۲۵۰۰ تن سهمیه در نظر گرفته شده که هم اینک نیز در حال توزیع است؛ قیمت این محصول به صورت بسته بندی شده حدود ۱۵ هزار تومان است و برای بخش صنف و صنعت هم با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال به قیمت ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان به صورت فله توزیع می‌شود.

ارشدی گفت: واحدهای صنف و صنعت برای دریافت شکر مورد نیاز می‌توانند به وزارت جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرهای خود مراجعه کنند و این محصول را با قیمت مصوب یاد شده دریافت کنند.

----------

بیشتر بخوانید

ماجرای پرضرر فروش اینترنتی برنج برای مردم

--------------------------------

وی تصریح کرد: ۲۵۰ تن هم شکر برای زنبورداران استان تهران در نظر گرفته شده است که آنها نیز می‌توانند این محصول را با قیمت مصوب خریداری کنند.

قیمت روغن نباتی تغییری ندارد
ارشدی گفت: روغن خام مورد نیاز کارخانه‌های تولید روغن نباتی تامین شده و این صنایع کمبود برای تولید و عرضه محصولات در ایام پایانی سال مواجه نخواهند بود و روغن نباتی بدون تغییر قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: از لحاظ موجودی کالاهای اساسی مورد نیاز استان تهران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نگرانی بابت تامین مصارف خانوار در ایام پایانی سال وجود ندارد./

https://www.asianews.ir/u/5ly
اخبار مرتبط
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد انواع برنج وارداتی دانه بلند که توسط این شرکت در بازار توزیع می‌شود، محصول دو کشور هندوستان و پاکستان است.دو کشور هندوستان و پاکستان است.
«قیمت‌گذاری دستوری»؛ گویا اولین و آخرین ایده دولت‌ها در مواجهه با هر بحرانی است و این بار نیز نوبت به بازار برنج رسید که زیر تیغ قیمت‌گذاری دستوری دولت قرار بگیرد و سوال این است که آیا واردات برنج محدود و قیمت برنج ارزان خواهد شد؟
در حالی دولت با عرضه اینترنتی می خواهد بازار برنج را کنترل کند که برنج ۳۵ هزار تومانی ابتدای امسال، حالا به قیمت ۹۵ هزار تومان در سفره خانوار ارزش پیدا کرده است.
در حالی که ایرانی‌ها سالانه بیش از سه میلیون تُن برنج مصرف می‌کنند، امروز قیمت برنج در بازار تا ۹۵ هزار تومان هم بالا رفت؛ اتفاقی که ممکن است باعث حذف کامل برنج از سفره ایرانی‌ها شود.
حسن حنان قائم مقام بازرگانی دولتی گفت قیمت مصوب چند اقلام برنج برای مصرف کننده در بازار را اعلام کرد.
در حالی که برخی مسوولان دولت به ساز و کار کم و زیاد کردن یارانه ها مشغولند، گزارش وزارت تعاون اعلام کرد که قیمت برخی اقلام خوراکی در شهریور امسال نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است؛ گزارش اتاق بازرگانی تهران نیز حاکی از آن بود که مردم ایران در دهه ۱۳۹۰ بیشتر از دهه ۱۳۸۰ خرج کردند؛ اما غذای کمتری خوردند.
برنج قهوه ای رژیم غذایی کامل و معجزه آسایی است و در اکثر نقاط دنیا برنج جزو غذای روزانه افراد به شمار می رود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید