صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۳
کد خبر: 845
گزارشگر: 49
۸۳۶
۰
۰
۰

اقتصاد ایران گروگان بانک ها است

در این شرایط که بانکها می تازند و می خرند و می برند. و مسئولین ذیربط نیز غیر ناباورانه سکوت نموده اند.
بانکها با تخلف از قوانین آمره و بخشنامه های موجود ،عملا نشان داده اند برای کسب سود و بنگاهداری هراسی از قانون گریزی نداشته و هرچه دلسوزان ایران اسلامی در نهی از رباخواری بانک ها فریاد می کشند، هیچ تاثیری برای این بزه و پدیده شوم نداشته و به دلیل این که حاکمیت عملا بانک ها را رها کرده است این ابر بنگاهداران، عملا به قوانین کشور دهن کجی نموده و با تفسیر به رای نظرات شورای فقهی که بر حسب اظهارات برخی از این فقها حضورشان و تصمیماتشان نیز تاثیری بر عملکرد بانکها ندارد و بانک ها به مسیر خود ادامه می دهند. این بازمانده استحاله نشده طاغوت ، با گروگان گرفتن اقتصاد کشور همچنان می تازد و از محل مزایده و مصادره اموال مردم بر مبنای محاسبات صوری و غیر قانونی منتج از ربای دوران جاهلی و برده داری نوین، با مکیدن خون قربانیان خود تبدیل به یک بانک خون و هیولای خون آشام  دژ سود گیر گردیده و با ورود به هر عرصه ای ، عرصه را بر مردم مظلوم ایران تنگ می نماید. روزی نیست که در ازای تعطیلی کسب و کار مردم و فقر اقشار تحت ستم بانکها شاهد شعبه جدیدی از این شعبات مدرن در بهترین و گرانترین خیابانهای شهر نباشیم. و هیچ کس نیز از خود نمی پرسد مگر در آمد بانکها از محل کارمزد و یا تفاوت نرخ تسهیلات اعطایی به بخشهای مولد و سپرده گذاران نیست و از آنجا که  اکثر کسب و کارها در سالهای اخیر یا تعطیل و یا زیان ده بوده اند و با گذری بر گورستان شهرک های صنعتی این نسل کشی صنایع توسط بانکهای متخلف کاملا مشهود است پس بانکها از چه محلی و از چه طریقی روز به روز  قوی تر می گردند. پاسخ این است که بانکها مستقیما وارد تجارت و بنگاه داری شده و تسهیلات بخش صنعت را با حساب سازی و حساب آرایی با تمدید و یا تسهیلاتی که جهت تسویه دیون متورم شده ناشی از ربای مسلم قبلی به اسم حمایت از صنایع و رونق تولید بزک نموده اند ،  به خورد افکار عمومی می دهند و نقدینگی سرگردان در دست ذینفعان و بنگاه های تحت امرشان را هر روزه در یک بازار جدید وارد می نمایند. و پس از برهم ریختن بازار  و کسب سود های چندین برابری به بازار جدید دیگری روی آورده و با فریب مردم عادی و تشویق ورود آنان به بازار مکاره ساخته شده به دست عواملشان ، زیان حاصل از خروج پر سود خودشان را بر سرمایه فریب خوردگان این عرصه تخلیه می کنند. این موضوع کاملا در قیمت آپارتمانهای شمال شهر مشهود و بعضی از همین نقاط با ورود بانکها و خرید های سریالی به یکباره قیمت های پایه مناطق مذکور افزایش چندین برابری را تجربه نموده است که آپارتمان متری ۱۵۰ میلیون تومان از همین فقره است که شاهدی بر  بنگاهداری بانکها است و کمی آن طرف تر نیم نگاهی به شهر  سوئیس  ایران یعنی لواسان هم کاملا گواه این بی قانونی و حراج ارزهای ۴۲۰۰ تومانی است.
در این شرایط که بانکها می تازند و می خرند و می برند. و مسئولین ذیربط نیز غیر ناباورانه سکوت نموده اند. بیم  آن می رود که قبل از اینکه دشمن بتواند و یا بخواهد که آسیبی به ایران آبادشده با خون شهدا بزند این روش غلط بانکداری و تضعیف هر روزه مردم و برهم زدن نظم عمومی ناشی از تخلفات عدیده بانکها باعث فروپاشی اقتصاد کشور گردد. زیرا وقتی کار نباشد و سفره ها خالی ، شکم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد  واین هرج و مرج مستقیما بر ناتوانی دلسوزان کشور دامن خواهد زد و اینجاست که دشمن این کشور کهن به مقاصد شوم خود خواهند رسید. 
برای جلو گیری از این تصور غلط دشمنان ایران اسلامی ، پویش ملی حذف ربا با مراجعه و مکاتبه با مسئولان کشور ودر صدر این مهم با مطالبه از مقام معظم رهبری و تقدیم نامه ای با شش هزار امضا از طرف آسیب دیدگان بانکها برآمده و همچنین دیدار با ریاست محترم قوه قضائیه و توسل به مراجع اعظام را در دستور کار خود قرار داده و صدای ربازدگان بانکی و کارآفرینان که از ظلم بانکها به ستوه آمده اند و یا صاحبان  صنایعی که در اثر ظلم بانکهاجان و مال خود را از دست داده اند را افشا و دیگر سکوت را به مصلحت نمی بینند.و بدیهی است مراجع مجاهد در راه خدا  نیز در باب ربای بانکی فرمایشات دقیق و روشنی را بیان فرموده اند ولی سیستم حاکم بر بانکها گوشش بر این حرفها و نصایح بدهکار نیست و مردم خواستار فتوای مراجع در مبارزه با پدیده شوم جنگ با خدا و ربای بانکی هستند که با حرکت آغاز شده توسط پویش ملی حذف ربا و حضور در بیت مراجع عالیقدر اعظام با خنثی سازی حیله های ابر بدهکاران بانکی دست پرورده سیستم فاسد و رانتی حاصل از بنگاهداری بانکها و پنهان شده در پشت نام مقدس تولید و کارآفرینی را رسوا و اتفاقا خواستار اشد مجازات برای اختلاس گران و مفسدان اقتصادی هستیم واز طرف دیگر خواستار رهایی قشر مولد و کارآفرینان واقعی که طلبکاران بانکی هستند چون تمامی اموالشان توسط بانکها به غارت رفته است.
و متاسفانه برخی از این بانکها با سواستفاده از خلاءهای قانونی و عدم تمکین از قوانین موجود و عدم مشارکت واقعی وانعقاد قراردادهای صوری و سرمایه گذاری ناقص ،با انداختن نخودی در دیگ تولید کشور در پی تصاحب کل سرمایه صاحبان و سرمایه گذاران از طریق پروژه سیاه نمایی و بدهکار جلوه دادن سربازان جنگ اقتصادی بوده تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند و رد پای مفسدان دست پرورده را پاک کنند. که باید گفت دستشان رو شده و دیگر حنایشان رنگی ندارد. 
ما بر اساس فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند مطالبه گر باشید و در پشت سر مراجع عالیقدر اعظام و پناه بردن به قوانین موجود کشور و رویکرد بسیار عالی ریاست محترم قوه قضائیه تا پای جان در مسیر منویات رهبری معظم و تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید خواهیم ایستاد. و قطعا و در اثر مطالبه عموم مردم و پشتیبانی دلسوزان انقلاب بانکها را مجبور به تمکین از قانون می نماییم.
 
مجید حسینی
https://www.asianews.ir/u/1tz
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید