صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
کد خبر: 8450
گزارشگر: 2
۵۰۰
۰
۰
۲
والت‌های ارز دیجیتال

با معروف‌ترین کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال آشنا شوید

با معروف‌ترین کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال آشنا شوید
کیف پول‌های کریپتو ابزاری ضروری برای حفظ دارایی، خرید، تجارت و فروش ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه به معرفی کیف پول های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به حجم معاملات در صعنت کریپتوکارنسی، کیف پول دیجیتال مانند حساب بانکی شما مهم است. کیف پول‌های کریپتو ابزاری ضروری برای حفظ دارایی، خرید، تجارت و فروش ارزهای دیجیتال هستند. معامله گران برای ذخیره ایمن رمزارزها و همچنین محافظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش به آن‌ها نیاز دارند. در ادامه به معرفی کیف پول های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

معرفی معروف‌ترین والت‌های ارز دیجیتال

 

کوین بیس(coinbase) متداول‌ترین کیف پول برای مبتدیان

 

کیف پول کوین بیس یک کیف پول عالی برای مبتدیانی است که تجربه اندکی در کریپتو دارند. این برنامه می‌تواند به اکثر حساب‌های بانکی اصلی متصل شود و دارای یک تجربه کاربری خوشایند و آسان است.
کیف پول کوین بیس می‌تواند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و کلکسیون‌های دیجیتال را ذخیره کند و از بیش از ۵۰۰ دارایی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند که این بیشترین تعداد در میان کیف‌پول‌های داغ در این فهرست است.
نکته‌ای که کاربران کوین بیس معمولا از آن ناراضی هستند این است که این ولت فقط در دستگاه‌های تلفن همراه (به جز افزونه Chrome بر روی دسکتاپ) در دسترس است.
مهم است که بین صرافی کوین بیس و کیف پول کوین بیس تمایز قائل شوید. کیف پول کوین بیس ممکن است بدون افتتاح حساب در یکی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال استفاده شود. همچنین غیرمتمرکز است، به این معنی که کلید خصوصی آن در دستگاه شما ذخیره می‌شود - نه در سرورهای Coinbase - بنابراین لازم نیست نگران قفل شدن ارزهای خود به هر دلیلی یا در معرض حمله سایبری به وب سایت باشید.

 

الکتروم(Electrum) ولتی مناسب برای معامله‌ی بیت کوین

 

Electrum که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین کیف پول‌های رمزارزی است. این ولت همچنین یکی از معدود کیف پول‌هایی است که فقط با بیت کوین معامله می‌کند، ارزی که Electrum به طور منحصربه‌فردی برای پشتیبانی از آن تجهیز شده است.
الکتروم دارای ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی است که دیگران فاقد آن هستند و کاربران همچنین می‌توانند کارمزد خود را بسته به مدت زمانی که مایل اند برای تکمیل تراکنش تنظیم کنند، هر چقدر هزینه بیشتری بپردازید، تراکنش شما سریع‌تر انجام می‌شود.

 

میسلیوم(Mycelium) کیف پول مناسب و راحت برای استفاده در موبایل

 

Mycelium یکی دیگر از کیف‌پول‌های رمزارزی معتبر است که تمرکز زیادی روی بیت‌کوین دارد. این کیف پول که در سال ۲۰۰۸به بازار معرفی شد، مدت‌هاست که یک کیف پول نرم افزاری فقط برای موبایل بوده و همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران اندروید و iOS است.
گزینه‌های امنیتی و تراکنش Mycelium دو مورد از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کیف پول هستند. این ولت دارای چندین سطح حفاظت از پین است.

 

Exodus بهترین کیف پول دسکتاپ

 

Exodus یکی از جذاب‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. Exodus که در اصل یک کیف پول فقط برای دسکتاپ بود، اکنون برنامه‌هایی برای iOS و اندروید دارد و همچنین با کیف پول Trezor، یک برند محبوب کیف پول سخت افزاری، سازگار است.
با این وجود، دسکتاپ همچنان پیشنهاد اصلی این ولت است که هر دو هفته یکبار به روز می‌شود.
یکی از جذابیت‌های اصلی Exodus تعداد ارزهایی است که از آن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از بیش از ۱۴۵ دارایی رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند.این شامل آلت‌کوین‌هایی مانند اتر، لایت‌کوین، تتر و دش و همچنین میم‌های رایج مانند Dogecoin و Shiba Inu می‌شود.

 

ترزور(Trezor)

 

Trezor یک برند شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال است که اولین کیف پول‌های رمزنگاری سخت افزاری را منتشر کرده است. هر دو مدل فعلی آن دارای اقدامات امنیتی عالی هستند و از دارایی‌های متعدد پشتیبانی می‌کنند.

 

تراست ولت

 

تراست ولت یک کیف پول نرم‌افزاری غیرمتمرکز تلفن همراه است که ذخیره‌سازی دارایی‌های کریپتو را فراهم می‌کند، به این معنی که کاربران کنترل کامل روی ارزهای دیجیتال خود دارند. Trust Wallet در حال حاضر از بیش از ۵۳ بلاک چین و بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دارایی پشتیبانی می‌کند.
علاوه بر ذخیره ارزهای دیجیتال، می توانید به اکوسیستم‌های Trust Wallet نیز دسترسی داشته باشید. محبوب‌ترین راه برای انجام این کار از طریق staking است که به طور فعال از یک شبکه پشتیبانی می‌کند.
با توجه به غیرمتمرکز بودن Trust Wallet، توسعه دهندگان آن تصمیم گرفته اند کد آن را کاملاً open source کنند. افراد علاقه مند، مانند کارشناسان infosec، متخصصان امنیتی، توسعه دهندگان بلاک چین و حتی کاربران، به کد منبع دسترسی دارند تا کیفیت آن را بررسی کنند.
برنامه های iOS و Android توسط شرکت infosec Stateful تست شده است. تا به امروز، Trust Wallet مورد سوء استفاده قرار نگرفته است. علاوه بر این، کاربران آن هیچ گونه سرقت مالی توسط هکرها را گزارش نکرده اند. البته کار با این ولت ساده نیست و برای استفاده از آن نیاز به دیدن آموزش کامل تراست ولت است.
همانطور که قبلاً ذکر شد، کاربران می‌توانند کیف پول خود را با پین کد مخفی قفل کنند یا در صورت دزدیده شدن دستگاه‌هایشان، اسکن اثر انگشت را فعال کنند.

 

آینده‌ی کیف پول‌های ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

 

در چند سال آینده، شاهد استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال برای مصارف مختلف در معاملاتِ(B2B)، تراکنش‌های ساده و بانکداری خواهیم بود. همچنین دلار آمریکا باید مقاومت خود را برای اینکه ارز ترجیحی باقی بماند، حفظ کند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5lz
اخبار مرتبط
معروف ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با ذهنیت و هدفی خاص ایجاد شد و آن هم به وجود آمدن یک واحد پول جهانی و کنار رفتن شخص ثالث و واسطه‌ها میان معامله گران در سرتاسر دنیا ارزهای دیجیتال تحولی در دنیای مالی به حساب می‌آید، از این رو افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود کشانید و اکنون سرمایه گذاران بزرگ و کوچک این بازار مالی را برای سرمایه گذاری کردن انتخاب کرده‌اند. در این مطلب قصد د اریم با ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم و نحوه خرید و فروش آن را فرا بگیریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید