صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۵
کد خبر: 8464
گزارشگر: 213
۱۸۱۵
۲
۱
۳
جهان در آستانه جنگ اتمی

روسیه منزوی شد؛ تهدید پوتین به فشردن دکمه بمب هسته ای

روسیه منزوی شد؛ تهدید پوتین به فشردن دکمه بمب هسته ای
در حالی که اتحادیه اروپا حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه را به روی همه هواپیماهای روسی بست و ناتو در برابر روسیه اعلام برخورد نظامی کرد، ولادیمیر پوتین یک دستور هسته ای داد.

به گزارش آسیانیوز، اتحادیه اروپا در تاز‌ه‌ترین حلقه از زنجیره‌ تحریم‌های خود علیه روسیه، اعلام کرد که حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه به روی همه هواپیماهای روسی بسته خواهد شد و رسانه‌های دولتی روسی هم حق فعالیت در این کشورها را نخواهند داشت.

-----------

بیشتر بخوانید

ایران باید حمله روسیه را محکوم کند/ تبعات خطرناک سیاست یک بام و دو هوا!
-----------------------------

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا، روز یکشنبه هشتم اسفندماه با اعلام این تحریم‌ها از تصمیم اروپا به تامین مالی برای خرید و تحویل تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی به اوکراین خبر داد.

یک منبع کمیسیون اروپایی به رویترز گفت این کمیسیون قصد دارد ۴۵۰ میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا را برای تسلیحات و ۵۰ میلیون یورو دیگر را برای اقلامی مانند تجهیزات پزشکی هزینه کند.

فن در لاین در اظهاراتش گفت: «ما یک بار دیگر تحریم‌های خود را علیه کرملین و همدستش بلاروس تقویت می‌کنیم. حریم هوایی اتحادیه اروپا را برای روس‌ها می‌بندیم و نمی‌گذاریم شبکه‌های راشا تودی، اسپوتنیک و همچنین شرکت‌های تابعه آن‌ها دروغ‌های خود را برای توجیه جنگ پوتین و تفرقه‌افکنی منتشر کنند.»

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌خواند و می‌گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای از بین بردن توانایی‌های نظامی همسایه جنوبی‌اش و از بین بردن آنچه که «ملی‌گرایان خطرناک» توصیف می‌کند، طراحی شده است.

----------

بیشتر بخوانید

سرنوشت ذخیره نفتی ایران در بشکه ها/نقش ایران در جنگ اوکراین چه خواهد شد؟

-------------------------------------

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به حمایت تسلیحاتی از اوکراین اروپا گفت: «یک تابو دیگر سقوط کرد. تابویی که اتحادیه اروپا در جنگ سلاح ارائه نمی‌کرد.»

او گفت: «مهم است بر این مساله تاکید کنیم که نیروهای هسته‌ای روسیه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.»

ولادیمر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، روز یکشنبه هشتم اسفندماه، در نشستی با مقام‌های ارشد خود به وزیر دفاع و رییس ستاد کل ارتش روسیه دستور داد تا نیروهای هسته‌ای این کشور را در «رژه ویژه وظیفه رزمی» قرار دهند.

پوتین در اظهارات تلویزیونی خود نه تنها به اظهارات اعضای ناتو، بلکه به تحریم‌های مالی سخت علیه خودش و کشورش، اشاره کرد و گفت: «کشورهای غربی نه تنها اقدامات غیر دوستانه علیه کشور ما در حوزه اقتصادی انجام می‌دهند، بلکه مقام‌های ارشد عضو ناتو در مورد کشور ما اظهارات تهاجمی انجام دادند.»

دستور پوتین برای وضعیت آماده‌باش تسلیحات هسته‌ای، این نگرانی را ایجاد کرده است که بحران فعلی ممکن است چه با برنامه‌ریزی یا چه با محاسبات اشتباه، به جنگ هسته‌ای تبدیل شود و مقام‌های ارشد کشورهای غربی ضمن محکوم کردن این دستور، آن را بسیار خطرناک و غیرقابل قبول آن خواندند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، «لفاظی‌های» پوتین را خطرناک و تشدیدکننده دانست و تاکید کرد که این دستور نشان می‌دهد که وضعیت چقدر جدی است و علت همبستگی متحدان ناتو چیست.

در پنتاگون، یک مقام ارشد نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، دستور هسته‌ای پوتین را تشدیدکننده بحران خواند و به خبرگزاری رویترز گفت: «او نیروهایی را وارد بازی می‌کند که اشتباه محاسباتی می‌تواند اوضاع را بسیار بسیار خطرناک‌تر کند.»

---------

بیشتر بخوانید

پیش بینی عاقبت جنگ روسیه و اوکراین توسط کارتون سیمپسون‌ها+ویدئو

------------------------------------------

این مقام آمریکایی افزود که فرمان پوتین مداخله‌ای را در ارائه کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین ایجاد نخواهد کرد و حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.


جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در ادامه مصاحبه‌ای درباره آماده‌باش نیروهای هسته‌ای روسیه، گفت که ایالات متحده تحریم‌هایی را که بخش انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهد از روی میز حذف نکرده است. او تاکید کرد که آمریکا می‌خواهد هر گامی را برای «به حداکثر رساندن تاثیر پیامدهای تحریم‌ها بر رهبر روسیه اتخاذ کند.»

او اظهارات پوتین درباره تهدید ناتو علیه روسیه را رد کرد و گفت پوتین در حال واکنش به یک تهدید خیالی است و روسیه نه تنها در معرض تهدید اوکراین قرار ندارد، بلکه در هیچ نقطه‌ای از سوی ناتو مورد تهدید قرار نگرفته است.

تحولات سریع در حالی رخ می‌دهد که نیروهای روسی به کی‌یف نزدیک‌تر شده‌اند و درگیری‌ها خیابانی در خارک، دومین شهر بزرگ اوکراین، در حال جریان است. همچنین بنادر استراتژیک در جنوب اوکراین تحت فشار نیروهای متجاوز روسی قرار دارند. با این وجود به‌نظر می‌رسد که تهاجم روسیه با مقاومت نیروهای اوکراینی، کندتر پیش می‌رود./

https://www.asianews.ir/u/5md
اخبار مرتبط
پروفسور سیدحسن امین در یادداشتی که برای آسیانیوز ارسال کرده نوشته است: من به عنوان یک ایرانی مخالف جنگ و خشونت، از دولت ایران می خواهم از حمله نظامی هیچ کشوری از جمله متحد فعلی خود روسیه حمایت نکند؛ سیاست یک بام و دو هوا در روابط بین الملل، نه تنها از جهت حقوقی و اخلاقی نادرست است، بلکه در عمل هم در درازمدت به زیان اعتبار و عزت کشور با فرهنگی همچون ایران تمام خواهد شد.
بلومبرگ از تصمیم آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد؛ در حالی که مواضع آمریکا به کشور های اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم نزدیک شده است.
حمله روسیه و اوکراین نه‌تنها باعث شوک آنی به بازار نفت شد، بلکه اهمیت مسئله تنوع‌بخشی به منابع انرژی را بیش از بیش مشخص‌ کرد؛ در حالی که تداوم بحران انرژی و کمبود عرضه نفت در کنار حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا به مذاکرات هسته‌ای و توافق وین به گونه متفاوت نگریسته شود.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
در حالی که منتقدان روسیه و جنگ اوکراین می گویند تحریم‌های بانکی از جمله مسدودسازی دارایی‌های یک تریلیون دلاری بانک‌های روسیه از سوی واشینگتن، بدون قطع دسترسی مسکو به سامانه نقل و انتقال بین‌بانکی سوئیفت امکان پذیر نیست، وزیر دفاع بریتانیا در این باره اظهارات قاطعی را بیان کرد.
در حالی که جو بایدن از حمله روسیه به اوکراین اطمینان داشت و این حمله را آغاز جنگ جهانی توصیف کرده بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کرامت سلیمی
۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
0

جنگ اوکراین هرچه باشد یک حقیقت بزرگ را به خوبی نشان می دهد: هیچگاه چیزی به عنوان سلاح هسته ای استفاده نخواهد شد. چون چنین چیزی مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها ( برده ها )عنوان می شود. جنگ اوکراین توسط دمکراتها در امریکا کنترل و هدایت می شود. امریکا مدتهاست که اعتبار تهدید های نظامیش از بین رفته است و سعی می کند به کمک جنگ اکراین مجددا ترس از سلاح هسته ای را به ملتها القا کند. بنده نضمین می دهم که نه در این جنگ و نه در هیچ زمان دیگری چیزی بیه عنوان سلاح هسته ای رونمایی نخواهد سد. سلاح هسته ای یک خالی بندیست و در واقع یک تفنگ خالیست که هیچگاه ماشه ان چکانده نخواهد شد. همچنین روسیه چشمش به دنبال ایران است و به دنبال بهانه ایست تا ایران را اشغال کند و این یک واقعیت است. به همین دلیل ایران بیا چین قراردادی بسته تا چینیها در منطقه حضور داته باشند و رو در روی روس ها قرار گیرند. چند بار مقاله ای در باره دروغ بودن سلاح هسته ای برایتان فرستادم و نه تنها منتشر نکردید حتی به خودتان زحمت ندادید پاسخی به بنده بدهید. این ر ا بدانید که سازمان انرژی اتمی ای

کرامت سلیمی
۱۴۰۱/۰۱/۰۵
0
0
0

همین تهدید روسیه به این واقعیت اشاره می کند که سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد. اگر با دید افعال معکوس به این تهدید نگاه کنیم متوجه می شویم که روسیه تهدید می کند که اگر قرار باشد پوتین و تیمش قربانی شوند ، انها نیز دروغ بودن سلاح هسته ای را لو خواهند داد و امریکا و متحدانش نیز فرو خواهند پاشید. پوتین دارد با زبان دیگری می گوید که امریکا و متحدانش فکر نکنند می توانند او را بازی دهند و در نهایت قربانی کنند. او هم اگر بخواهد می تواند دروغ بودن سلاح هسته ای را فاش کند و این کشورها را دچار بحران کند. جدیدا روسیه از چین و کره شمالی درخواست اسلحه کرده است. ایا این موضوع کافی نیست که نشان دهد روسیه یک ببر کاغذیست و اصلا ابر قدرت نیست. معنی ندارد ابرقدرتی با ان همه ادعاهایش در تولید سلاحهای مخوف به کشورهای چین و کره شمالی محتاج شود. سلاح هسته ای یک خالی بندیست و مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها مطرح می شود. سلاح هسته ای یک تفنگ خالیست و هیچگاه ماشه ان جکانده نخواهد شد. همین تهدید روسیه نشانه ضعف و استیصال روسیه در جنگ اوکراین است. یک ابر قدرت واقعی تهدیدات ب


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید