صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 8466
گزارشگر: 213
۷۴۹
۰
۰
۴
اظهارات سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره تحقق متناسب سازی

اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تا چند ماه آینده

اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تا چند ماه آینده
سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین پیش بینی شده است

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

--------------

بیشتر بخوانید:

جزییات واریز پاداش و عیدی پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت

-------------------------------------------

سید نظام موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.


موسوی با بیان این خبر افزود: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد./ایرنا

----------

بیشتر بخوانید

اجرای «همسان سازی» در لایحه بودجه ۱۴۰۱؟

-----------------------------------------------

این در حالی است که به گفته رئیس کانون بازنشستگانِ کارگری استان مازندران گفت: بازنشسته پایان سال فقط یک عیدی ناچیز کارمندی می‌گیرد؛ در حالیکه کارگران شاغل، دوتا حقوق به عنوان عیدی و یک حقوق به عنوان سنوات می‌گیرند که رویهم می‌شود سه تا حقوق؛ در حالی که با وجود همه تبعیض ها تورم هم همسان سازی را فعلا بلعیده است!
به گزارش آسیانیوز، نصرالله دریابیگی تاکید می‌کند اگر دولت فکری اساسی نکند و به تبعیض میان صندوق‌های بازنشستگی خاتمه نبخشد، بحران در سازمان تامین اجتماعی و در معیشت بازنشستگان، به مرحله‌ی غیرقابل بازگشت نزدیک می‌شود.

کمیسیون تلفیق بودجه مقرر کرده ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در قالب «رد دیون» در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شود و این در حالیست که این پرداخت قرار است به صورت تهاتر و واگذاری سهام شرکت‌ها عملی شود.

https://www.asianews.ir/u/5mf
اخبار مرتبط
در حالی که واریز چند یارانه تا روز سه شنبه اعلام شده است، در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: با توجه به مبلغ بسیار کم عیدی بازنشستگان ما تاخیر و دیرکرد پرداخت عیدی را نشانه مثبت تلقی می کنیم و امیدواریم مبلغ عیدی ها افزایش یابد.
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
رئیس کانون بازنشستگانِ کارگری استان مازندران گفت: بازنشسته پایان سال فقط یک عیدی ناچیز کارمندی می‌گیرد؛ در حالیکه کارگران شاغل، دوتا حقوق به عنوان عیدی و یک حقوق به عنوان سنوات می‌گیرند که رویهم می‌شود سه تا حقوق؛ در حالی که با وجود همه تبعیض ها تورم هم همسان سازی را فعلا بلعیده است!
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.
نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کردند با تسویه پرداخت بدهی دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید