صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 8467
گزارشگر: 213
۹۲۵
۰
۰
۷
«خانه گوچی» منشر شد

برند «گوچی» در دنیای حسادت و رقابت

برند «گوچی» در دنیای حسادت و رقابت
اثر داستانی «خانه گوچی» روایتگر قتل مائوریتزیو گوچی، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت گوچی شروع می‌شود و در فضایی مافیایی ادامه می‌یابد که سرشار از حسادت و رقابت و شکست و پیروزی است.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: بیابید با کتاب امروز به خیابانهای ایتالیا برویم و در فضایی شلوغ که آدمها با صدایی بلند می‌خندند و جدیدترین جوکها و حکایتها را تعریف می‌کنند؛ داستان هیجان‌انگیز یک برند شیک امروزی را مرور کنیم.

این کتاب یک گزارش خواندنی از زندگی سه نسل یک خاندان اشرافی است که صاحب برند مشهوری به نام گوچی در جهان مد است.

ماجرا با روایت قتل مائوریتزیو گوچی، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت گوچی شروع می‌شود و در فضایی مافیایی ادامه می‌یابد که سرشار از حسادت و رقابت و شکست و پیروزی است.

  با مطالعه این کتاب زندگی گوچیو گوچی، کارمند سطح پایینِ هتل ساووی لندن در سال‌های ابتدایی قرن بیستم، را دنبال می‌کنیم که چگونه یاد گرفت، چمدان را به‌عنوان نماد ثروت و زیبایی نشان دهد و سال ۱۹۲۱ با تأسیس یک فروشگاه کوچک کالاهای چرمی در فلورانس اولین طرح‌های خود را با رنگ‌ها و ایده‌هایی که عمدتاً از اصطبل اسب‌ها الهام گرفته شده بود به بازار عرضه کرد.

البته این کتاب در کنار روایتی دراماتیک و گیرا از سرگذشت و فراز و نشیب‌های خاندان گوچی، از تاثیر این امپراتوری مد و پوشاک در ایجاد سبک و استایل مردم در صد سال گذشته می‌گوید و همچنین می‌کوشد نشان دهد که شرکت گوچی چگونه با پیاده کردن ایده‌های خلاقانه و پر ریسک در روش‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، برند سازی، کسب‌و‌کار و تبلیغات در قرن بیستم اثرگذار شد.

کتاب «خانه گوچی» از آغاز تا اوج، یکی از مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌هایی است که در زمینه مد، پوشاک و تحولات این صنعت در قرن بیستم نوشته شده ‌است. همچنین این کتاب منبع اصلی و الهام فیلمساز برجسته ریدلی اسکات شد تا درسال ۲۰۲۱ فیلم تحسین‌برانگیزی باهمین عنوان با بازی درخشان آل‌پاچینو بسازد.

نویسنده این کتاب خواندنی سارا گی فوردنسارا گی فوردن به مدت بیش از ۱۵ سال اخبار صنعت مد ایتالیا را بررسی کرده و مسیر برچسب هایی از جمله گوچی، آرمانی، ورساچه، پرادا و فراگامو را از آتلیه های خانوادگی به برندهای بزرگ شرح داده است.وی در حال حاضر، مدیرمسئول مجله‌ی معتبر ایتالیایی لونا، یکی از مهم‌ترین مجلات صنعت مد و پوشاک است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«هنگامی‌که مائوریتزیو جوان بود و در میلان درس حقوق می‌خواند، امپراطوری گوچی رشد چشمگیری کرد. در سال ۱۹۷۰، آلدو دهه جدید را با افتتاح فروشگاهی در نبش خیابان پنجم نیویورک آغاز کرد. فروشگاه جدید جایگزین کفش‌فروشی آی میلر در یک ساختمان فرانسوی شانزده طبقه شده بود. آلدو از دو شرکت مهندسی معروف کاسترو و وایسبرگ که تخصصشان طراحی داخلی فروشگاه‌های درجه یک و معروف لباس بود کمک گرفت. آن‌ها با استفاده از شیشه و سنگ مرمر وارداتی و فولاد ضدزنگی که به برنز شبیه بود، یک دکور مدرن برای فروشگاه طراحی کردند.

آلدو به دنبال راه‌های جدیدی برای گسترش سرمایه در آینده بود. در سال ۱۹۷۱، از هیأت‌مدیره گوچی خواست که یک‌بار دیگر قانونی را که پدرش در زمان قدیم وضع کرده بود را با هم مرور کنند: مالکیت شرکت گوچی هرگز به کسی غیر از اعضای خانواده تعلق نخواهد گرفت.

آلدو به برادرانش که در سکوت او را نگاه می‌کردند گفت: «به نظرم ما باید بخشی از سهام غیرشناور شرکت رو که در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون دلار هست، در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنیم.» و با هیجان ادامه داد: «می‌تونیم ۴۰ درصد رو معامله کنیم و ۶۰ درصد رو در بخش آمریکایی شرکت نگه داریم. اگر با قیمت ده دلار شروع کنیم، قول می‌دم در عرض یک سال به بیست دلار خواهد رسید.»

آلدو ادامه داد: «الان بهترین زمان برای این کاره. گوچی فقط برای ستاره‌های هالیوود یک سمبل نیست، برای بانکدارها و تاجرها هم هست. ما نباید عقب بیفتیم. باید در رقابت خودمون رو بالا نگه داریم. درسته که ما می‌تونیم با این پول در بازار اروپا و آمریکا همچنان در اوج بایستیم و بهترین باشیم، اما به این هم فکر کنیم که می‌تونیم در ژاپن و شرق دور هم شروع به کار کنیم.
رادولفو و واسکو در دفتر بالای فروشگاه خیابان ویا تورنابونی، جایی که هیأت مدیره دور هم جمع شده بودند، پشت میز کنفرانس بزرگ نشسته بودند و فقط به آلدو نگاه می‌کردند. با آنکه صحبت‌های آلدو تحریک‌کننده بود، هیچ‌کدام از آن‌ها قانع نشده بودند. آن‌ها اساساً محافظه‌کار بودند و مزیتی در طرح‌های برادر بلندپروازشان نمی‌دیدند. کسب‌وکار گوچی زندگی راحتی برای آن‌ها فراهم کرده بود و نمی‌خواستند وارد چنین بازی‌های پرریسکی شوند.

با این حساب، دو سوم اکثریت را رادولفو و واسکو تشکیل می‌دادند. آن دو نه‌تنها پیشنهاد آلدو را نپذیرفتند، بلکه به توافق رسیدند که هیچ‌یک از شرکاء اجازه ندارد تا حداقل صد سال بعد سهمش را به کسی بیرون از خانواده بفروشد. آلدو، مثل همیشه وقتش را برای ترش‌رویی و مخالفت تلف نکرد. این صفت اخلاقی او بود که به راه خودش ادامه می‌داد، همان‌طور که با پسرهایش رفتار می‌کرد.»

کتاب خانه گوچی نوشته سارا گی فوردن با ترجمه نیکی فرخوی را در ۴۸۶ صفحه‌ی رقعی با جلد سخت و قیمت ۱۹۵ از سوی انتشارات بهجت هزار به چاپ رسیده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5mg
اخبار مرتبط
با آغاز هفته مد لندن از روز جمعه ۱۸ فوریه ، طراحان و خلاقان نوپا در کنار دیگر غول‌های دنیای مد به روی صحنه آمده اند.
با آغاز هفته مد نیویورک، هر روز ظاهر و سبک‌هایی جذاب و متفاوت برای طرفداران دنیای مد به نمایش درمی‌آید و ویلفردو جراردو، نام تجاری و در اصل نام طراح این نشان تجاری است که در این هفته مد نیویورک جایگاه ویژه‌ای میان مشتریانش پیدا کرده است.
دوره پوشیدن جوراب شلواری مشکی، ضخیم یا نازک، ساتن یا مخملی، خال‌خالی، تورماهی، کریستالی، یا جوراب‌های شلواری با طرح‌های گرافیکی آغاز شده است.
از روزی که سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری کووید را اعلام کرد و جهان در قرنطینه فرو رفت، دو سال می‌گذرد؛ همان زمانی که جین‌های ما جای خود را به لباس‌های ورزشی، راحت و سبز جلبکی به سبک قهرمانان بازی مرکب دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید