صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 8469
گزارشگر: 213
۷۱۸
۰
۰
۴
نوسان های شدید بازهای های تجاری جهان در جنگ اوکراین

در ادامه صعود جهانی نفت؛ طلا در ایران هم گران شد+قیمت ها

در ادامه صعود جهانی نفت؛ طلا در ایران هم گران شد+قیمت ها
با فرمان آماده باش هسته ای پوتین بازارهای جهانی و صعود اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز صعودی شد.

به گزارش آسیانیوز، با شروع به کار بازارهای جهانی و صعود اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز صعودی شد. بازار طلا و سکه با شروع به کار بازارهای جهانی پس از تعطیلات و صعود دوباره اونس به کانال ۱۹۰۰دلار، معاملات امروز را با افزایش قیمت آغاز کرد.

به این ترتیب، سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۲میلیون و ۶۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته که سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشته بود، تا قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸ هزارتومان نیز پیش رفته بود.

نیم سکه نیز با قیمت ۶میلیون و ۸۳۵هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۵هزارتومانی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۸۲۰هزارتومان بود.

همچنین ربع سکه ۳میلیون و ۸۴۳هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته حدود ۲۰هزارتومان افزایش را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۸۲۰هزارتومان بود.


هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۲۶۲هزارتومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

حباب سکه چقدر است؟
حباب انواع امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته است که دلیل آن نیز افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن تقاضا است. به این ترتیب سکه امامی، ۳۷۷هزارتومان، نیم سکه، ۱میلیون و ۱۵هزارتومان، ربع سکه، ۹۲۷هزارتومان و سکه یک گرمی، ۸۲۸هزارتومان حباب دارد.

درحالی که بازار ارز امروز تقریبا با ثبات معاملات را آغاز کرد اما با شروع به کار بازارهای جهانی، همانطور که پیش بینی می‌شد به دلیل ادامه یافتن جنگ میان اوکراین و روسیه، اونس جهانی دوباره صعود کرد و به کانال ۱۹۰۰دلاری وارد شد. همین موضوع قیمت طلا و سکه را افزایشی کرد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد مذاکرات به ایستگاه پایانی رسیده است و طرفین ایرانی اعلام کردند که پیش نویس توافق آماده شده است.

اما بازار ارز هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده است. حال باید دید طی روزهای آتی، واکنش بازار ارز به اخبار وین چه خواهد بود و آیا می‌تواند طلا را به سمت خود بکشاند؟/اقتصاد آنلاین

این در حالی است که در پی حمله روسیه به اوکراین و آغاز جنگ میان این دو کشور، بازارهای کالاهای اساسی و مالی به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.

بازارهای سهام در سراسر دنیا همگی افتی شدید را تجربه کردند. شاخص اس‌اندپی بیش از دو درصد افت کرد. بورس ژاپن افتی ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد و شاخص یورو استاکس هم ۳٫۷ درصد ریخت.

این در حالی بود که بازدهی اوراق خزانه آمریکا با افتی ۱۲ واحد درصدی به ۱٫۸۷ درصد رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت با عبور از مرز ۱۰۰ دلاری به بشکه‌ای ۱۰۲ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت هم با حدود پنج درصد رشد بشکه‌ای ۹۷ دلار شد./

https://www.asianews.ir/u/5mi
اخبار مرتبط
با آغاز حمله روسیه به اوکراین بازارهای سهام در سراسر دنیا همگی افتی شدید را تجربه کردند و وضعیت طلا و نفت نیز شوکه کننده شد.
بازار رمزارز امروز نیز سرخ پوش بود و بیت کوین به عقبگرد در کانال ۳۰ هزار دلاری ادامه داد.
بازارهای مالی به اخبار جنگ روسیه واکنش نشان داده‌اند؛ به گونه‌ای که اونس جهانی افزایشی است و نفت نیز گران شد.
داده‌ها نشان می‌دهد بازار بیت کوین با وجود نوسانات عجیب طی یک سال اخیر به پختگی چشمگیری رسیده است و نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد فشار فروش در معاملات فردا کاهش یابد و بازار به تعادل برسد؛ همچنین بنا بر انتظار بورس در هفته آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید