صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
کد خبر: 8470
گزارشگر: 213
۲۳۵۴
۰
۰
۴
نخستین اعتراضات پرسنل نظامی به وضعیت معیشتی

تجمع گسترده کارکنان و پیشکسوتان نیروهای مسلح در چند شهر

تجمع گسترده کارکنان و پیشکسوتان نیروهای مسلح در چند شهر
پرسنل و بازنشستگان نیروهای مسلح در چند شهر ایران تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش آسیانیوز، پرسنل و بازنشستگان نیروهای مسلح در چند شهر ایران تجمع کردند.

گروهی از پرسنل و بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان در اعتراض به پایین بودن حقوق خود در تعدادی از شهرهای ایران تجمع کردند.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده معترضان در تهران در مقابل مجلس و در مشهد و شهرکرد در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده‌اند. این در حالی است که تاکنون

تجمع کارکنان نیروهای مسلح  کم‌سابقه بوده است.

در دی ماه هم کارکنان دادگستری تجمع کرده بودند و محمدحسین آقاسی، وکیل، در توییتر نوشته بود که از سال ۵۳ تاکنون شاهد اعتصاب قضات نبوده است./
https://www.asianews.ir/u/5mj
اخبار مرتبط
در حالی که شیوع گسترده اومیکرون در کشور جریان یافته است، گروهی از کارکنان کادر درمان در اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی خود با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت شعارهایی از جمله «‌مدافع داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
به دنبال تجمع برخی از شهروندان شمال استان سیستان و بلوچستان، به تعدادی از خودروهای باری در مرز، خساراتی وارد شده است و براساس گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی، معترضان به کامیون‌های ترانزیتی اجازه ورود به ایران نداده‌اند.
در حالی که تجمع اعتراضی بازنشستگان امروز در شهرهای مختلف برگزار شد، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، نیز در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.
رتبه‌بندی معلمان قرار بود از سال گذشته انجام شودکه با توجه به کمبود منابع دولت متوقف شد و پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گروهی از نیروهای امنیتی در حالی با تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی برخورد کرده اند که معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می دادند.
در حالی که براساس یک فراخوان مردمی تجمع و برگزاری نماز در بستر خشک زاینده رود وعده داده شده بود، پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اعلام کرد که تمام مسیرهای منتهی به پل خواجو در شهر اصفهان روز جمعه بسته خواهد بود,
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید