صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۱
کد خبر: 8472
گزارشگر: 213
۷۹۱
۰
۰
۴
آخرین وضعیت جنگ و پیشروی روس ها

مذاکره روسیه و اوکراین/پوتین بورس را تعطیل کرد/«تعلیق» نقشه اوکراین در گوگل!

مذاکره روسیه و اوکراین/پوتین بورس را تعطیل کرد/«تعلیق» نقشه اوکراین در گوگل!
هم‌زمان با آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در مرز بلاروس و در به دنبال تاثیرات تحریم بر اقتصاد روسیه، آشکار شده و این کشور روز دوشنبه بورس خود را تعطیل کرد؛ این در حالی است که نقشه گوگل از امروز در گوگل به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در مرز بلاروس، تاثیرات تحریم بر روسیه آشکار شده و این کشور روز دوشنبه بورس خود را تعطیل کرد و بهره بانکی را بالا برد.

---------

بیشتر بخوانید

«ایران» پس از اوکراین؟/تصرف ایران در دستور کار ایالات متحده!
---------------------------------------------------------------
رسانه‌های روسیه با انتشار فیلم هایی خبر دادند نشست هیات‌های دو کشور در نزدیکی مرز اوکراین در سواحل رودخانه پریپیات در منطقه گوملسکی در حال برگزاری است.

در همین حال کانال تلویزیونی دولتی بلاروس گزارش داد که به دلایل امنیتی، مکان دقیق مذاکرات اعلام نشده است.

تعدادی از مقام‌های اوکراین و سفیر این کشور در آلمان نسبت به نتایج مذاکرات ابراز بدبینی کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رییس‌ جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده بود که به نتایج مذاکرات خوشبین نیست اما باید اجازه داد هیات‌ها کار خود را انجام دهند.

الکسیچ رسنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، رییس هیات مذاکره این کشور است و اوکراین خواستار آتش بس فوری و خروج نیروهای روسیه شده است؛ این در حالی است که  شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست اوکراین برای برگزاری نشست فوری در ژنو با موضوع تهاجم روسیه موافقت کرد.

در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در آغاز چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، بار دیگر از روسیه خواست که حمله به اوکراین و اوکراین را متوقف کند.

--------------

بیشتر بخوانید:

روسیه منزوی شد؛ تهدید پوتین به فشردن دکمه بمب هسته ای
----------------------------------------------------

هم‌زمان با برگزاری مذاکرات بین دو کشور، درگیری در اوکراین ادامه دارد و در همین حال بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، اعلام کرده که پیشروی روسیه کند شده و بخش عمده‌ای از نیروهای روسیه در فاصله بیش از ۳۰ کیلومتری شمال کی‌یف باقی مانده‌اند.


آلمان اعلام کرده که سلاح‌های ارسال شده این کشور از طریق کشور ثالث در راه اوکراین است و کرملین نیز اعلام کرده ارسال سلاح به اوکراین، خطرناک و بی‌ثبات کننده است.

--------

بیشتر بخوانید

ایران باید حمله روسیه را محکوم کند/ تبعات خطرناک سیاست یک بام و دو هوا!

-----------------------------

 همچنین امروز شرکت آمریکایی گوگل از تعلیق موقت سرویس نقشه آنلاین(google map) خود در اوکراین خبر داد. بنا بر ادعای شرکت گوگل،چنین اقدامی به دلیل رعایت مسائل امنیتی و با مشورت مقامات اوکراین صورت گرفته است./

 

------

بیشتر بخوانید

پیش بینی عاقبت جنگ روسیه و اوکراین توسط کارتون سیمپسون‌ها+ویدئو

------------------------------------------

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/5ml
اخبار مرتبط
با فرمان آماده باش هسته ای پوتین بازارهای جهانی و صعود اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز صعودی شد.
روسیه تزاری همیشه مثل خرس بزرگ گرسنه در کمین شکارش هست و بزرگترین شکارش که قدرت برترش می پندارد، ملحق کردن اوکراین و رسیدن به دروازه اروپای واحد است؛ همچنانکه آمریکا هم در فکر بنیادین اش، تصرف ایران است.
در حالی که اتحادیه اروپا حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه را به روی همه هواپیماهای روسی بست و ناتو در برابر روسیه اعلام برخورد نظامی کرد، ولادیمیر پوتین یک دستور هسته ای داد.
پروفسور سیدحسن امین در یادداشتی که برای آسیانیوز ارسال کرده نوشته است: من به عنوان یک ایرانی مخالف جنگ و خشونت، از دولت ایران می خواهم از حمله نظامی هیچ کشوری از جمله متحد فعلی خود روسیه حمایت نکند؛ سیاست یک بام و دو هوا در روابط بین الملل، نه تنها از جهت حقوقی و اخلاقی نادرست است، بلکه در عمل هم در درازمدت به زیان اعتبار و عزت کشور با فرهنگی همچون ایران تمام خواهد شد.
بلومبرگ از تصمیم آمریکا برای تحریم بانک مرکزی این کشور خبر داد؛ در حالی که مواضع آمریکا به کشور های اروپایی برای منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت هم نزدیک شده است.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
مدیر آژانس فضایی روسیه، آمریکا و اروپا را به سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی بر روی آمریکا، اروپا، چین یا هند تهدید کرد و گفت: آقایان وقتی در حال برنامه‌ریزی برای تحریم هستید، آلزایمر داشتن فردی که این تحریم‌ها را نوشته نیز بررسی کنند.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید