صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۴
کد خبر: 849
گزارشگر: 49
۸۴۲
۰
۰
۰

شیران اقتصاد در چنگال لاشخورها

بر هیچ کس پوشیده نیست بلایی که امروز بانکها بر سر کسب وکار های مردم مظلوم ایران می آورند تا کنون هیچ دشمنی و با هیچ لشگرکشی،موفق به اجرای آن نشده است.
اگر بدترین شرایط اقتصادی کشور را جنگ تحمیلی هشت ساله متصور شویم باید اقرار کنیم که حتی در آن وضعیت دشوار نیز در چنین وضعیت دلخراشی قرار نداشتیم، صاحبان صنایعی که در همان شرایط سخت هم مشغول تولید بودند به خوبی به خاطر دارند که کمترین مشکل آن روزها موضوع نقدینگی بود و بانکها برای اینکه بتوانند یک کارآفرین و یا صنعتگر را مجاب به اخذ تسهیلات بانکی نمایند شاید ماه ها می بایست بازاریابان  خود را به محل حضور مدیران و صاحبان کسب و کار روانه کنند تا شاید  موفق به اخذ عقد شراکت و یا مضاربه ای گردند. البته در آن شرایط و با حضور مدیران جان برکف و ساده زیست اوایل انقلاب حتی سودای تخلف نیز در ذهن بانکها به این شدت که هم اکنون رواج یافته و دشمن شاد کن نیز گردیده است ، امکان نداشت. این مطلب مرا یاد عقده گشایی دشمنان اهل بیت از فرزندان علی (ع) انداخت علی کسی بود که در مقابل ظلم می ایستاد و کسی توان بی عدالتی در دوران خلافت اورا نداشت تا اینکه بعدها همانان که از فاتح خیبر لطمه خورده بودند در صدد تلافی برآمدند. بانکها نیز که تنها نهاد استحاله نشده طاغوت هستند این عقده ها را جمع آوری و در شرایط تحریم و فشار دشمنان ایران ، فرصت تلافی از دستاوردهای دلیر مردان عرصه جهاد نظامی و اقتصادی را به یکباره مترصد جبران برآمدند. 
بر هیچ کس پوشیده نیست بلایی که امروز بانکها بر سر کسب وکار های مردم مظلوم ایران می آورند تا کنون هیچ دشمنی و با هیچ لشگرکشی،موفق به اجرای آن نشده است.از شما خوانندگان این دل نوشته می پرسم، کدامین دشمن تاکنون توانسته است به یکباره ارزش پول ملی را این چنین ذلیل و خوار کند؟ کدام دشمن جرات گروگان گرفتن اقتصاد و به اسارت درآوردن صاحبان کسب و کار را داشته است؟
پاسخ این است با این همه شهید و سرداران سرافراز و رهبری عالمی فرزانه مگر کسی جرات چنین جسارتی دارد و من هم موافقم که هیچ کس چنین فکر باطلی را هم در سر نمی پروراند.
ولی ما هرچه دیده ایم از مارهایی است که در آستین پرورده ایم.اینان با پنبه سر می برند و تلافی کوتاه شدن دست اربابانشان از منافع این کشور اسلامی را با نفوذ ستون پنجم دشمن جبران می کنند. می پرسید چگونه ، خواهم گفت
بانکها با پنهان شدن در پشت عقود اسلامی و تمسک به شورای فقهی کار نابلد که بعضا توسط بانکها به بازی هم گرفته نمی شوند و فقط از اسم این شورا سواستفاده می شود به اسم و حقه حمایت از صنعت و کارآفرینی وارد بنگاهداری شده و اکثر بودجه تخصیص داده شده را به زیر مجموعه های خود تقدیم و همانطور که در خبر ها هم در این چند روزه افشا شد هشتاد و پنج درصد این منابع به صد وسی نفر از خودی ها و یا همان بنگاهداران پرداخت که از دل این افراد سلاطین ارز، سکه، خودرو و اخیرا نیز سلطان آپارتمان با ۲۵۰۰ دستگاه بیرون زده است.
پس وقتی رهبر انقلاب فریاد می زند که بانکها غلط می کنند که بنگاهداری انجام می دهند نباید در مقابل آقایان لاریجانی و نوبخت بگویند که از خدمات بانکها راضی و از آنها تشکر کرده و خون به دل مردم کنند. آقایان چه جای تشکری وجود دارد دلار سه هزارتومانی را خلف پیشین همتی بانک مرکزی به بیست هزارتومان رسانده و بعد همتی آنرا به چهارده هزارتومان تعدیل کند و شما و همفکرانتان متصور شوید که همتی شاخ غول را شکسته است. همین دیروز در سایت مرکزی نوشت که مدیران عامل بانکها باید جلوی بنگاهداری را گرفته و شرط انتصاب مدیران جدید بانکها عدم بنگاهداری است.محرز است که خودشان نیز اقرار به تخلف و بی توجهی به فرامین دوسال قبل رهبری معظم می کنند این تشکر دیگر برای چیست. از بحث دور نشویم ، پس هشتاد و پنج درصد منابع در دست ۱۳۰ نفر قفل شده است و باین پولها همه قیمتها در این سالها چندین برابر و مردم عادی با گذر از خط فلاکت حتی قدرت خرید یک قوطی روغن تراریخته و تخم کفتر را هم از دست داده اند و در مقابل پانزده در صد الباقی منابع را به ۹۰ هزار واحد صنعتی تخصیص که البته پولی پرداخت نشده و برروی کاغذ و با تخلف از قوانین آمره پولی و بانکی با استمهال و یا پرداخت تسهیلات جدید ، دیون قبلی صوری و توهمی و متورم شده ناشی از ربای جاهلی را تسویه کرده اند پس عملا همان ۱۵ درصد نیز ، پولی به صنعت تزریق نشده و فقط حساب سازی و حساب آرایی است. وقیح ترین کار بانکها  پس از این همه تخلف و به فلاکت رساندن مردم و بویژه صنعتگران ،کارآفرینان، کشاورزان ،صاحبان کسب و کارها و قشر مولد مالیات بده کشور که باعث اشتغال و رونق اقتصاد هستند، زدن برچسب بدهکاران بانکی است و آن هم علت دارد چون می خواهند گند کاری آن ۱۳۰ نفر دست پرورده خود را بپوشانند و در واقع نجاست  بنگاهداری بانکها و مفسدان اقتصادی را با نام شریف و مقدس کارآفرینان استحاله کنند‌ . در اینجاست که با غل و زنجیر ربای بانکی و ساختن پرونده های متعدد، ممنوع الخروجی، حراج و مزایده خارج از عرف اموال
صاحبان صنایع و سواستفاده و خیانت در امانت اسناد تجاری تضمینی این قشر زحمتکش، خود و  کارخانه هایشان را زمین گیر و به اصطلاح لاشخورهای خونخوار با تغذیه از بدن رنجور شیران و سربازان پرافتخار جنگ اقتصادی این مردان بزرگ را به حاشیه رانده و تلافی روزهایی که توان ضربه زدن به کشور را نداشتند را جبران کنند. جا دارد این ستون پنجم دشمنان ایران را به این مهم رهنمون سازیم که رهبر انقلاب فرمودند این صنعتگران که می توانستند سرمایه هایشان را خارج از صنعت استفاده و بهره ببرند ولی این کار را نکردند و موجبات اشتغال کشور را فراهم کردند نزد خداوند متعال اجر دارند. و توصیه آخر به همتی رئیس بانک مرکزی ، آقای همتی اگر این نود هزار تولید کننده  کشور به محاکم قضایی مراجعه و بر علیه ربا خواری آشکار بانکها دادخواست بدهند و در کارشناسی هایی که قضات محترم در تطبیق قوانین و آنچه عوامل شما  به آن عمل نموده اند دستور صادر نمایند بی شک بانک های شما از قوانین آمره  تخلف نموده اند و نه تنها این سربازان پاک باخته  جنگ نظامی به شما بدهی ندارند بلکه از بانکها طلبکارند. 
لذا به شاکله متخلفان بانکی هشدار می دهیم که بیش از این به این بی نظمی عمومی دامن نزنید و از خشم خدا و مردم مظلوم بهراسید. دست از جنگ با خدا بردارید و ربا نخورید. وبا این  توضیحات ننگ و انگ بدهکاران بانکی  فقط بر پیشانی متخلفان بانکی برازنده و ما کارآفرینان بزودی و از طرق قانونی پاسخ دندان شکنی براین سواستفاده ها و انگ های مجرمانه بر علیه شما خواهیم داد و آگاه باشید با شعار اینکه می خواهید پس از این دیگر  بنگاهداری نکنید نیز کسی به شما اطمینان نخواهد کرد. چون دیگر حنایتان رنگی ندارد. و شیران درون بیشه دوباره بر شما خواهند تاخت و بر هیچ دشمنی چه داخلی و یا خارجی فرصت سواستفاده نخواهند داد.
 
مجید حسینی
https://www.asianews.ir/u/1tA
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید