صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 8494
گزارشگر: 213
۱۰۱۱
۰
۰
۴
تامل در مسکن، خودرو طلا یا بورس

«بازارهای امن سرمایه گذاری» در سال ۱۴۰۱

«بازارهای امن سرمایه گذاری» در سال ۱۴۰۱
پیش‌بینی‌ها در مورد بازارهای مالی و موازی تحت تاثیر برخی رخدادهای سیاسی روز قرار دارند؛ در حالی که افراد برای ورود به هر بازاری باید متغیرهای موثر بر آن را رصد کنند؛ همچنانکه سرمایه گذاری در بازار سهام مسکن و خودرو نکات قابل تاملی دارد.

به گزارش آسیانیوز، اقتصاد ایران در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد. در این شرایط، کدام بازارها برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری هستند؟ مریم محبی و علی عصاری، دو کارشناس بازارهای مالی، در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز به این پرسش‌پاسخ دادند که بازارها در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارند و آیا مسکن و خودرو بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند؟

----------

بیشتر بخوانید

سرنوشت تعاملات اقتصادی پس از احیای برجام
-------------------------------------------
محبی: خودروهای داخلی ارزان نمی‌شوند
محبی در این مورد گفت: پیش‌بینی‌ها در مورد بازارهای مالی و موازی تحت تاثیر برخی رخدادهای روز، از جمله شرایط مذاکرات وین قرار دارند. افراد برای ورود به هر بازاری باید متغیرهای موثر بر آن را رصد کنند و با اطلاعات کامل و به روز وارد شوند.

او در مورد بازار خودرو در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: در این بازار باید دو بخش داخلی و خارجی را از هم تفکیک کرد. بخش داخلی با وجود انحصارها، از سوی دولت حمایت می‌شود. از سوی دیگر خودروسازان در شرایط کنونی با محدودیت تولید مواجه هستند. در نتیجه احتمال کاهش قیمت در بخش خودروهای داخلی پایین است. با توجه به تداوم حمایت‌های دولت، احتمال افزایش قیمت دور از ذهن نیست.

 این کارشناس بازارهای مالی افزود: خودروهای خارجی در صورت احیای برجام ممکن است کاهش قیمت داشته باشند.

عصاری: مسکن مطمئن‌ترین بازار است
عصاری، دیگر کارشناس حاضر در لایو در مورد شرایط بازارها در سال ۱۴۰۱ گفت: اکنون عقب مانده‌ترین بازار، بورس است اما نمی‌توان نتیجه گرفت که قرار است رشد خود را در آینده نزدیک آغاز کند.

او افزود: برای بازار مسکن با توجه به حباب کنونی، رشد چندانی را قائل نیستم. اما احتمال ریزش قیمت نیز پایین است. تنها سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط کنونی خرید مسکن است.
 این کارشناس بازارهای مالی در مورد بازار خودرو توضیح داد: شرایط امروز این بازار، مشابه وضعیت بورس در سال‌های ۹۸ و ۹۹ است. بازار خودرو حباب بزرگی دارد.

عصاری افزود: اقتصاد ایران و بازارهای داخلی چاره‌ای ندارند مگر اینکه روزی با بازارهای جهانی به تعادل برسند. امروز ایرانیان، خودروهای خارجی را دو تا سه برابر قیمت خریداری می‌کنند. این حباب به احتمال زیاد، روزی از بین می‌رود.

او ادامه داد: در صورت احیای برجام، با ورود نخستین خودروساز خارجی به کشور، احتمال ورود شوک به بازار خودرو بالاست.

به گفته عصاری، موضوع مالیات بر خودروهای لوکس می‌تواند تقاضا را برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان کاهش دهد که این موضوع نیز بر قیمت آنها تاثیرگذار است.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: در مورد خودروهای داخلی شاید کاهش قیمت در آینده نزدیک رخ ندهد، اما این بخش هم حباب دارد و بر خلاف مسکن، احتمال ریزش آن زیاد است./منبع: لایو اینستاگرامی کارشناسان مالی در تجارت نیوز

https://www.asianews.ir/u/5n7
اخبار مرتبط
با توجه به در جریان بودن مذاکرات هسته ای، در صورت توافق و احیای برجام آیا تعاملات بنگاههای اقتصادی، کسب و کارها و شرکتهای خصوصی طبق روال قبلی توافق برجام رونق نسبی خواهد گرفت؟ و تحولی در زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی پدید خواهد آمد؟
کارشناسان گفتند بیت کوین همچنان پادشاه است و احتمالا این ارز دیجیتال می‌تواند در نیمه دوم سال به اوج خود برسد.
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: طلای داخل مثل دلار ممکن است یک روند متاثر از اخبار سیاسی داشته باشد؛ اما در بازار خارجی طلا و نقره در سال ۲۰۲۲ وضعیتی بهتری خواهند داشت.
قیمت دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان است و متاثر از اخبار مذاکرات روند نزولی شدیدی به خود گرفته است، اما آینده دلار و طلا چه می‌شود و سرمایه گذاری آینده را چگونه باید برنامه ریزی کرد؟
همزمان با تلاطم های اخیر در ترکیه و رکود اقتصادی در این کشور، ایرانیان صاحب ملک در ترکیه ترجیح می‌دهند خانه خود را به جای شهروندان ترکیه‌ای به ایرانیان بفروشند و در این شرایط باید بدانیم که وضعیت سرمایه گذاری و زندگی در ترکیه چگونه است.
در حالی که برخی اخبار حکایت از افزایش مهاجرت ایرانیان به ترکیه دارد؛ اقتصاد این کشور با تورم سالانه، افزایش بدهی خارجی، افزایش بیکاری و قوانین تبعیض‌آمیز علیه مهاجران روبرو می شود تا جایی که سرمایه‌گذاری ناامن و املاک ایرانیان در آن در معرض کم ارزش شدن است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید