صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۹
کد خبر: 8513
گزارشگر: 306
۴۹۹
۰
۰
۱

کلاس‌های آموزشی از هفته آینده حضوری است

کلاس‌های آموزشی از هفته آینده حضوری است
یزد- با اعلام بخشنامه وزارت علوم بر اساس وضعیت بازگشایی کلاس‌های درس طبق رنگ بندی کرونایی، ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان یزد تصویب کرد تا تمامی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها اقدامات لازم را مبنی بر بازگشایی هر چه سریعتر و بازگشت دانشجویان و دانش آموزان به کلاس درس را فراهم نمایند
آسیانیوز / یزد ؛ رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت : این بازگشایی‌ها فقط در مناطقی که رنگ‌ بندی کرونایی آن قرمز نباشد صورت می‌گیرد، اکنون تعدادی از شهرستان‌های استان مانند مروست، خاتم و بهاباد در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هنوز بازگشایی مراکز آموزشی در آن صورت نخواهد گرفت ولی مابقی شهرستان‌ها مشمول بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس هستند‌.
 
دکتر دهقانی اشکذری در شیوه بازگشایی افزود: ما نمی‌توانیم یک مرتبه همه مقاطع و رشته ها را فعال کنیم و متناسب با شرایط دانشگاه و دانشجویان ترجیحاً سنجیده و با برنامه‌ ریزی اقداماتی را انجام می‌دهیم. با توجه به محدود زمان باقی مانده تا ایام تعطیلات عید نوروز آماده سازی دانشگاه را برای حضور دانشجویان آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله بعد از عید اگر وضعیت کرونایی تغییری نکند و رنگ بندی‌ها به همین منوال باشد، روند حضوری شدن کلاس‌های آموزشی توسعه خواهد داشت.
 
وی در خصوص خوابگاه‌ها بیان کرد: اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی و کاردانی بومی هستند و نیاز به خوابگاه ندارند، به همین دلیل ما دانشجویان غیر بومی را در اولویت قرار داده‌ایم و با رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده بود عمل می‌کنیم؛ فلذا ما در فاز اول مقطع کاردانی و کارشناسی را حضوری اعلام کردیم تا روند خوابگاه‌ها نظم یابد.خوابگاه‌ها را جهت عدم ابلاغ کرونایی برای همه دانشجویانی، باز نخواهیم کرد‌ و همچنان ظرفیت خوابگاه‌ها با پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا خواهد بود. در مقاطع و دروسی که دانشجویان غیر بومی دارد، قطعاً الزام به حضور نخواهیم داشت. به علت غیربومی بودن اکثر دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، در تخصیص خوابگاه این دسته از دانشجویان در اولویت ما هستند. 
 
دکتر دهقانی اشکذری از شرایط برگزاری کلاس‌ها افزود: اگر در مواردی اساتید درگیر بیماری شده باشند، ملزم به حضور در کلاس نیستند و اگر استادی در کلاس حضور پیدا کرد، می‌تواند به شکل ترکیبی تدریس خود را انجام دهد و اگر دانشجویی درگیر بیماری یا امکان حضور در کلاس را نداشت، از طریق تدریس مجازی در کلاس شرکت کند و همین روند ترکیبی کمکی به دانشجویان برای استفاده همه جانبه از کلاس‌های درس است. در مقاطع دیگر اگر در کلاسی، استاد و دانشجویان کاملاً بومی باشند و مشکلی در خصوص برگزاری کلاس به صورت حضوری نباشد، شاهد برگزاری کامل کلاس‌ها به صورت حضوری خواهیم بود .
 
وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در خصوص بازگشایی ها ما از هفته آینده با تمرکز بر دانشجویان بومی در مقاطع کاردانی و کارشناسی کلاس ها را دایر خواهیم کرد. فضای فیزیکی کلاس‌ها با توجه به حضوری بودن برخی مقاطع در ترم گذشته آماده سازی اولیه شده است، که مجدد در حال بررسی تکمیل و آماده سازی آن هستیم. فضاها و کلاس هایی که بزرگ‌تر هستند را در اولویت برگزاری کلاس‌ها قرار داده‌ایم که به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه ای، مشکلی برای سلامت دانشجویان نداشته باشیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد یزد از حوزه و سلف دانشگاه خبر داد: در حوزه غذا و سلف دانشگاه با توجه به اینکه دانشجویان، بومی هستند در حد بازگشایی بوفه و غذای بیرون‌بر هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم. در حالی که در سلف و رستوران دانشگاه دچار محدودیت هستیم و نمی‌توانیم به شکل عادی و قبل از کرونا، فعالیت کامل را داشته باشیم.
 
وی با بیان واکسیناسیون دانشجویان ادامه داد: در خصوص چک کردن کارت واکسن دانشجویان و جلوگیری از ورود دانشجویان واکسن نزده برای حفظ سلامتی دانشجویان دیگر دو ایستگاه در ورودی دانشگاه خواهیم داشت که تعدادی از همکاران ما وظیفه این کار را بر عهده دارند. دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های حضوری باید سه نوبت از واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، ان‌شاءالله همه دانشجویان این کار را انجام بدهند و همکاری لازم را برای تحقق آموزش عالی با ما انجام دهند.

سید محمد جواد عرفانفر

کلاس‌های آموزشی از هفته آینده حضوری است ,  دکتر دهقانی اشکذری  رئیس دانشگاه آزاد یزد 

 
https://www.asianews.ir/u/5nq
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل صدا و سیما در بازدید از دانشگاه آزاد گفت: برنامه ای تلویزیونی با هدف معرفی برجستگی های علمی دانشگاه آزاد با همکاری روابط عمومی این دستگاه تولید و پخش می شود
یزد- نشست صمیمانه اسمعیلی زاده مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد و المدرسی معاون دانشگاه و دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان با حضور مدیران مرکز آموزشی فرهنگی سما یزد برگزار گردید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید