صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۶
کد خبر: 8520
گزارشگر: 213
۸۱۱
۰
۰
۱
محدودیت های کرونایی تردد نوروز

اجبار تزریق سه دوز واکسن در سفرهای بین شهری/جریمه خودروها بدون واکسیناسیون چقدر است؟

اجبار تزریق سه دوز واکسن در سفرهای بین شهری/جریمه خودروها بدون واکسیناسیون چقدر است؟
همزمان با نزدیک‌ شدن تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای نوروزی، دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد خودروی افرادی که سه دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو، کنترل و جریمه می‌شوند.
به گزارش آسیانیوز، بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز منتهی به ظهر روز پنج‌شنبه، ۱۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور جان باخته و ۶۷۷۲ بیمار جدید شناسایی شد.

با احتساب این آمار که درستی آن از سوی منابع مستقل مورد تردید جدی قرار دارد، تا ظهر روز ۱۲ اسفند، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۷ هزار و ۴۳۹ نفر و مجموع مبتلایان به ۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

از میان بیماران تازه‌ شناسایی‌شده، یک هزار و ۳۲۱ نفر بستری شدند. چهار هزار و ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۱۸۴ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همزمان با نزدیک‌ شدن تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای نوروزی، دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد خودروی افرادی که سه دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو، کنترل و یک میلیون تومان جریمه می‌شود.

حسین قاسمی اضافه کرده که بر اساس طرح مدیریت هوشمند، محدودیت‌های گذشته مانند منع تردد پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی وجود ندارد، اما به صاحبان پلاک‌هایی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، اجازه تردد بین شهری داده نخواهد شد.

این طرح از ۲۰ اسفند اجرا می‌شود و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا از آنجا که شرط تردد بین شهری خودرو‌های شخصی، دریافت سه دوز واکسن است، افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند اگر سه ماه از زمان دُز دوم واکسن‌شان گذشته باشد، ۲۰ روز فرصت دارند که دوز سوم واکسن را دریافت کنند.

قرار است این طرح از ۲۰ اسفند تا زمانی بعد از تعطیلات نوروز نیز اجرا شود./
https://www.asianews.ir/u/5nw
اخبار مرتبط
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت کرونا که کمتر شده بود ۳۶ میلیون تردد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: درباره موضوع مجوز تردد بر اساس تزریق واکسن هیچ چیز جدیدی به پلیس ابلاغ نشده است و این موضوع صحت ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید